ZENGEZUR-KARABAG
KARABAĞ. AZERBAYCANDIR.
ZENGEZUR AZERBAYCANDIR.
Bunlar boş laf değil.
Tarihi gerçeklerdir.
Ermenistan 1920.li yıllarda Rusların Sovyet devrimi sırasında Rusya ve ABD’nin desteği ile Türk toprakları üzerine kurulmuş suni ve yapay bir devlettir.
1920-1921 yılları arasında Ruslar ile Mustafa Kemal Paşa arasında yapılan Kars ve Moskova antlaşmalarında da Karabağ ve Zengezur toprakları Azerbaycan’ın toprağı olduğu kayıt altına alınmıştır. Bu durum Rusya arşivlerinde ve birleşmiş milletlere sunulan sovyet belgelerinde de kayıtlıdır.
Türkiye o yıllarda Anadolu’nun işgalden kurtulması için savaşır iken. Sovyetlerde güçlü bir konuma gelen Stalin ve onun destekçisi ermeni Şaumyan’ın baskısı ile Ermenistan’ın İran fars bağlantısı için Zengezur koridoru 1921.yılında Rus baskısı ile sadece geçiş amaçlı iran toprakları ile Ermenistan toprakları birleştirilmiştir.
Ruslar 1825.yılında Osmanlıya kabul ettirdiği Türkmen çay antlaşması ile Kafkaslara inmiş. Ve Kafkas halkları olan (Çerkez, Çeçen, İnguş, Kabartay, Nogay, Gürcü, Acar, Ahıska ve Azerbaycan Türklerini hep kendi aralarında çatıştırmış, savaştırmış ve bunlar arasına Rus nüfusta yerleştirerek Rus hakimiyetini kurmuştur.
Rusların Kafkaslarda partneri, müttefiki, ittifakı ise ilginçtir, hep Ermeniler ve Farslar olmuştur. Çünkü Ermeni ve farslar aynı dil grubundan gelen amca çocuklarıdır. Yani Türkiye ile Azerbaycan olarak bizler nasıl tercümansız direk konuşup anlaşabiliyorsak. Fars ve Ermeni arasında da aynı durum söz konusudur. Tercüman kullanmadan anlaşan aynı kök millet ve Rusların stratejik ortağı durumundalar.
Azerbaycan ordusu iki gündür Zengezur bölgesinde ilerlerken, İran fars hükümeti ordusunu teyakkuz haline getirip de Azerbaycan sınırında tatbikat yapması bundandır.
Türklerin tarihini yakından takip edenler şunu göz ardı edemez. 17.yüz yıldan 20.ci yüz yıla kadar bütün dünya coğrafyasındaki Türk hakimiyetlerinde büyük kırılma, duraklama, geri çekilme, küçülme ve toprak kayıpları ile geçmiştir. Orta Asya’dan-Kafkaslara, Anadolu’dan-Doğu Avrupa’ya kadar bütün Türk yurtlarında yaşanan bu çöküşün Kafkasya ve Orta Asya ya faturası 1825. Türkmen çay antlaşması olarak kesilmiştir. Azerbaycan Türkmen çay antlaşmasının bedelini en ağır ödeyen Türk yurtlarındandır. Slav ve Fars ittifakı bütün Azerbaycan ülkesini Aras nehri sınır olmak üzere ikiye bölmüş, güneye farslar, kuzeye Ruslar hakim olmuştur.
Tarihte iki yüz yıldır (1825) hep toprak kaybedip, pek çok acılar yaşayan Azerbaycan 2020 yılı Eylül ayında başlayan 2.ci Karabağ savaşında büyük başarıya imza atarak vatan toprağını kurtarması büyük bir olaydır. Demek ki doğru yönetimler ve siyasi önderlikler ulusların/milletlerin yükselmesinde büyük önem arz eder.
Ayrıca Azerbaycan Sovyetlerden ilk kopan devlettir. 30.yıl içersin de doğru yönetilmiş. Güçlü bir ekonomisi ve muazzam bir ordusu vardır. Ermeni’nin ve Farsın kuru sıkı tehditlerine de aldırmadan hakkı olan kendi toprağını geri olmaktadır.
Olay budur...
Güçlenen Azerbaycan 2020.de nasıl bir doğru zamanlama ile Karabağ’ı işgalden kurtarmış ise, bu gün de doğru bir zamanlama ve uluslar arası desteği de yanına alarak işgal edilen Zengezur bölgesine müdahale başlatmıştır. Kısa sürede sonuç alacaktır. Bakü-Nahçıvan arasında suni bir biçimde oluşturulan tampon bölgede ortadan kalkacaktır.
Önemli olan strateji ve jeopolitik konularda doğru zamanda, doğru adımı atmaktır.
NOGAYTÜRK
YORUMLAR
VAR OL TÜRK.
Zengezur konusu halledilirse Türk Dünyası ile kesintisiz bağlantımız sağlanacaktır.
İnşallah başarırız.
İran Çin gibi tarih boyu bize düşman olmuştur.
NEREDE TÜRK DÜŞMANI VARSA KAHROLSUN.
TANRI TÜRK'Ü KORUSUN ve YÜCELTSİN.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.