- 221 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Esma sadece Kur'anla mı anlaşılır...
Esma sadece Kur’anla mı anlaşılır...
Kur’anla yetin diyen eksiğe razı olmam tefsirin ekmel değil senin...Esma sadece Kur’anla mı anlaşılır...Örflerle de anlaşılır deneyle de anlaşılır tecrübe ile de anlaşılır...
Evet...size Kur’andan cevap işte..."Her ümmetten bir tanık çıkarır ve "Kesin delilinizi ortaya koyunuz" deriz. O zaman, gerçeğin Allah’a ait olduğunu, uydurduklarının kendilerini bırakıp kaçtığını anlarlar."(Kısas/75)
Esmadan başka delil yoktur...ölçü yoktur...çünkü Allah bilinmek istedi esması sudur etti...esmadan başka ölçü yok Kur’an o esmanın okunmuşluklarıdır...Tarih de esmanın suduru olay da var olan sudur eden her şeyin kaynağı esmadır Kur’anında kaynağı esması Allahın onu cebrail getirdi peygamberimize...cebrail kadar temiz biri tefsir etti onu ilk yani hadisler tefsirdir...vahiyle pareleldir...icma kıyas da vahye pareleldir...ama Kur’an ilk delil seçilmeli çünkü kaydı tutuldu...Uydurma hadisler var...çünkü.
"Onlardır en fazla ziyan edenler ki dünyâ yaşayışında bütün çalışmaları boşa gider, halbuki onlar, gerçekten de kendilerinin iyilik ettiklerini, iyi işlerde bulunduklarını sanırlardı."(Kehf/104)
İşte Kur’anın uyarısı...tek ölçü esmadır demeliyiz...çünkü ekmel tefsir yok ekmel mezheb yok...ekmel icma ekmel kıyas da yok...ekmel tarikat de yok...Adam ölürüm de faiz almam diyor"can kendinin sanki can emanet...asilik senin sözün...mistiklerin o alemi kirletmesi bu...denge noktasını aramayan mistik o alemi kirletti...kibirli o mistik mistiklik taslarken dengeden sıratı mustekimden sapmıştır o...Fakirlik kutsal demiştir...fakir oluşu sorgulanmasın diye...hastalık kutsaldır demiş hasta oluşu sorgulanmasın diye...Malikülmülk Allahtır ama Müşrikten bile faiz almam der...malikülmülk olmuş müşrikten ganimettir alınan adı faiz de olsa...Münafıktan alınan adı faiz de olsa ganimettir...Allahı malikül mülk ilan et...rakibini yok ederek...cihaddır yani faiz almak vermek bile çok zaman...
Evet esma arasında ki dengeyi arayış beşikten mezaradır...kamilleş...Bir esmaya hadim olayım derken diğerine asilik etme...İlim öğreneceğim diye sıhhatinden olma şafiye de sığın alime de...Nüklerin yok...camin var...minaren var füzen yok...asisin ...ikisi de olmalıydı...denge ara iki esma arasında...Terazimiz bozuk...şeriat devleti sandıklarımız şer devletler var günümde...Doları para kabul ediyorlar HAK penceresinden bakılınca dolar boyalı kağıttır...matbaaları var basıyorlar nükleri var para dedirtiyorlar...
Mistik olan herkesi Allaha dost sandık...denge noktasını yakalamayanı Allah uzaklaştırır... kendinden şeytanı secdeliye kininden dolayı uzaklaştırdı...cehennemle de cezalandıracak yani tevbe ettirecek amaç ceza değil tevbedir...cehennem de güzeldir çünkü tevbe yeridir...esması güzel..."Yaşasın zalimler için cehennem"Allahın kahrı da hoş...çünkü amaç hoş...adalet hoş...
Esma sadece Kur’anla mı anlaşılır...
Her yaratılanda esma okunur...kaderde esma okunur...örflerde de...Arab örfü İslam değil deme...Arab kültrü İslam değil deme...Hint kafası bile esmayı okumuş...ineğe tapsa da...inek şeklinde İlah yer yüzüne indi dese de...ekmel okuma yapmasa da okumuş esmayı hint kafası bile değilse beşeri dinler vahiyle gelen dinlere yakınlık göstermezdi...ve 124 bin peygamber de gelmiş...her şeyde ata sözlerinde de esma okumaları var...ve bazı meallerden daha üstün o beşeri din dediklerimiz...ekmel tefsirdir İslamın kaynağı...Kur’an da hadis de icma da kıyas da delil değil de...adam "Hz Aişe 9 yaşında evlendi "demiş...binlerce esmaya asiliği içeren bir evlilik yolunu seçmiş...o 9 yaşındaki kız tahsilden mahrum edilmiş...ya o ilme hadim olsaydı cihad için nükler üretseydi...bin askere bedel olurdu o kız...Ekmel tefsire erişilmedikçe bütün dinler beşeridir...Peygamber yolu değildir...Peygamberimiz kısasın hakkını verdi evliya sandıklarımız...mekkeden medineye medineden parise gitti...oyuncak oldu mu hz İbrahim Nemruda...ateşse ateş dedi...cihadı olmayanın evliyalığı eksiktir tartılır olmalıdır...
Esma sadece Kur’anla mı anlaşılır..
İnsanlık akıl denilen gözle neyi gördüyse ayettir...ayet deme Kur’andaki ayete ekmel tefsire erişmeyen ayet de beşeri kelamdır...esmadır bunun ölçüsü işte Kur’anda var dediğin ayetler ayet değil beşeri sözdür örf belirtir...tek ekmel örf İslam de...kadını eve hapsettiler Kadının aklını feylezofların akıllarını kovdular beşeri din oluşturdular adını evliya koyduklarımız...ilham ehli sandıklarımız...esmadır ölçü o evliya sandıkların ölçü değil...peygamber masumdu ama o da ölçü değil..."Amayıazarladı" hz Adem de ölçü değil...yasak meyveyi yedi...hz musa da ölçü değil Hızıra itiraz etti...Ölçü ekmel tefsirdir...mezhebin de değil tarikatin de değil...akıl ekmel tefsiri aramalıdır kovma aklı...Kur’an sandığın bilgileri kov aklı kovma...ekmel tefsiri tek akılla bulursun...değilse okunan her ayeti ayet her hadisi hadis sanarsın ...denge noktasını yitirme der akıl...esmayı gören göz akıldır...Kur’an elinde fenerdir...güneştir...ne feneri kov ne aklı yani gözü kov...
Esma sadece Kur’anla mı anlaşılır..hayır binlerce hayır...Nice mezhebler sapıttı koltuklarındaydı Kur’an...akıl elzem ekmel tefsire erişmek için güneş var ama tozlara düşen demir parayı dikktli ve tecrübeli olan bulur...çünkü taştan sekecektir o metal para...düştüğü yerde arar tecrübesiz ...deneyimsiz kiş...tecrübeli deneyimli akıl Kur’anın ta kendisidir Kur’an ise sahe Kur’an kalır o akıl karşısında..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.