Lisan İşinde Hocasına Düşerseniz Bir Kıvama Getirilirsiniz
Kimi kişiler dile yatkındır. Az bir çabayla ilerletebiliyor ve geçer not alabiliyor, gereken yerde gerektiği gibi kullanıyor. Yurt dışına gidebiliyorlar. Konuşup anlaşabiliyorlar. Kimileri de zorlanır dil hususunda. Dersini bile güçlükle geçer.
...
Nitekim dilden zorlandım. Ortaokul lise ve üniversitede her yıl İngilizce almamıza rağmen yetersizdim. Bir yere kadar gelir sonra tıkanırdık, üzerine bir şey koyamazdık. Öğrendiğimiz basit zamanlar düz cümlelerdi. Ancak bir ihtiyaç nedeniyle biraz ilerlettik dili. En azından sınav geçebildik. Bir bariyeri aşabildik.
...
Lisanüstü yapmak istiyorum ama dil karşıma çıkıyor. Bizden iki yüz kelimelik bir parçanın tercüme edilmesi isteniyor, aşarsanız bilim sınavına alınıyorsunuz. Dili olmadığı halde bunu başarabilenler oluyor. Hocalar bu metotla zaten istediğini alıyor istediğini eliyor. Bu yola hiç tevessül etmedim. Bu iş hoca asistan görerek olmasın dedim ve bir çözüm aradım. Arayışa girdim. Üniversiteden bir okutman önerildi. Görüştük ve küçük bir paraya anlaştık. Haftada üç gün pazartesi çarşamba cuma akşam iş çıkışı odasında buluşuyor bir saati aşkın ders yapıyoruz. Metotsa önce bir ödev veriyor çalışıp kavramamızı sağliyor ve ders süresince eksiğimizi kapatmaya çalışıyor.
...
Dördüncü ve beşinci haftaya gelindiğinde biz tüm eğitim süresi boyunca öğrendiğimizden daha fazlasını edindik hocadan. Aktif pasif, edilgen ettirgen, direk indirek, zamanlar sıfat ve zamirler hepsine hakim olduk. Biz dili ilerletmeyi hoca ile bir sezon geçirmeyi beklerken bir akşam ders için gittiğimizde arabasıyla kaza yapmış olduğunu öğrendik. Ders işimiz böylelikle bitti. Ancak hocadan aldığımız bilgilerle üzerine bir şeyler koymaya çalıştık ve aşamadığımız sınavı bakın nasıl aştık.
...
Tesadüfe bakın ki mühendislik yüksek lisansa yerleştiğim yıl sistem değişti ve bir yıl dil hazırlık konuldu. İki yılda bitirilen süre üç yıla çıkarıldı. Önce bilim sınavı yapıldı, sınavı aşanlar dil seviye tespit sınavına alındı. Seviye tespitte kırkın altında kalan haftada yirmi sekiz, kırk atmış beş arası olan on sekiz saat ders alır denildi. Atmış beşi geçenler ise muafiyet elde eder ve direk derslerden başlar avantajı getirildi. Talihsizlik bu ki test ve çoktan seçmeli olan bu sınavdan atmış dörtle kaldım. Bir yıl fazladan zaman kaybetmeye mahkum oldum. Ancak işi orada bırakacak durumda değildim ve bir çözümüne bakmalıydım.
...
Sınavda her ne sebepse yüz bir soru sorulmuştu. Sehven yapılan bir şeydi sanırım. Soruların yüz birini de cevaplandırmıştım. Hiç birisini boş bırakmamıştım. Buradan tutturabilir bir puan elde edebilir ve bir yıl kazanabilirdim. Nitekim düşündüğümü gerçekleştirdim. Sınav kağıdımın tekrar incelenmesini istedim. Sonuç gecikmeden açıklandı. Atmış beş beklerken atmış altı altı olarak düzeltildi. Böylelikle beklenilen sonuç alındı. Üç yıl olan süreç iki yılda tamamlanıldı. Bir diğer husus yüz birinci soru doğruysa sınav sonucunun atmış beş olması eğer yanlış ise atmış dört olarak kalması gerekirdi. Atmış altı nasıl ilan edildi anlamak zordur.
Kemal GÜL
16.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.