- 240 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hüküm Allahın hakkıdır...demeye de doğru mana ver...
Hüküm Allahın hakkıdır...demeye de doğru mana ver...
Evet...Hüküm Allahın hakkıdır...demeye de doğru mana ver...yani Vahye asi bir fikir inanç fetva verme...
İlim esmaya uygunlu derecesinde birinci ve ikini üçüncü dördüncü derecededir...vahye göre fetva Hüküm hakkını Allahtan almak değildir...ama fetvaları istismar edenler hükmü kendileri çalmışlardır Allaha rakiplik ilanı yapmışlardır...mesela cariye ile cima hakkı ücretli zina gibidir...cariye emeğinin karşılığı midesini doyuruyor zaten cima hakkın yok ki karnını doyuruyorsan.Livata hakkın da mı var...çirkinleşme...Sunni mezheb bu hakkı da vermiş ama tartışılır bu...cima hakkının bedeli sadece karnını doyurmanın üzerinde bir bedeldir...adl sıfatına ters bu fetva...ve "Esmadan bağımsız bilgi de asiliktir"Mezhebler esma süzgecinden geçirilmelidir ekmelleştirilmelidir...
Hüküm Allahın hakkıdır...demek esmaya bağımlı bilginin hakkıdır demektir vahyin ve denginin hakkıdır...Deney tecrübe iştişare ilmi de vahye denktir...Kur’an birer örnekle yetinmiş bir çok konuda ...sebeb-sonuç kuralına dayanarak o konuda ikinci vahiy veya ikinci sıralı delil oluşturmalıyız...Hakim sıfatı bunu emreder bize..."Kur’an yeter "deme .vahyi budamak ekmel tefsiri budamak olur bu...deneyle tecrübeyle iştişare ile elde edilebilecek bilgiler ikinci vahiy gibidir...Hadisleri delil say...kıyasları da...ama Kur’an gibi birinci derecelik kıymetti de verme adına kıyas de icma de sünnet de...ekmel tefsiri budama aman...
Hüküm Allahın hakkıdır...demeye de doğru mana ver...
Adam namaz dinin beş direğinden biridir diyor...senin namazın direk bile değil çünkü Kur’anın beş özetinden biri olmalı...diyor akıl...değilse denklik vermez akıl...Kıyamını namazda unutuyorsun Allahın rakiplerine kıyam et...Allahın rakiplerini tekbirlerle "hiçliyorsun" bu da namazda hayatında yok ama...Rakiplerin senden büyük dercesine bir ahlakla yaşıyorsun hayatını...
İslamın beş şartı var ama budamazsan yeterli o şartlar...
İmanın altı şartı var ama budamazsan yeter Kur’anı da budamazsan Kur’an yeter emanın tefsiri yeter ama hem buduyorsun hem yeter diyorsun buna akıl "hayırder...hayırdır derim ben de...Kur’anı kuşa çevirdin ...
İslamdan aklı neden kovdun ecrübeyi deneyi iştişareyi neden kovdun İznik konseyi bir iştişaredir.yüz tane farklı meal varsa İznik konseyinin zamanıdır...binlerce tarikat varsa İznik konseyinin zamanıdır...
Kilise "İcmayı" geliştirdi papazlar toplanıp dinle ilgili prensib kararı alıyor...siz "Dünya kaka"denilemez diye Hastalık kutsalmış gibi gösterilemez diye bir ilke bir prensib kararı alın artık..din ifsat oluyor tasavvuf adı altında ve Kültür örf adı altın da mantık akıl adı altında...Akıl aynadır tecrübe aynadır icma aynadır esma tefsirine...esma tefsiri en üstün tefsirdir...Mezhebler stüdür...ekmel tefsirdir Allahın ilmine en yaklaşan tefsirdir eksik tefsirler kalbur altı edilsin zamanıdır...Diyanet ve diğer ülkelerin diyanetleri İznik konseyini kursun artık...Kafa karışıklığı var ama doktor yok...Ehl-i sünnetçilik var...şiacılık var...onlar da ırk mezhepleri olmuş..İnsanlığa ekmel mezheb ekmel yol sunulmalı İznik konseyinin zamanıdır artık...Herkes müslüman kesilimiş ama müslüman yok ortada...melez müslüman hepsi...biraz hint beyninden veya batı kültüründen çalmış ve melezleşmiş...Melezlik ümmetçiliğe engel teşkil ediyor Ümmetin ilkeleri iznik konseyinde kararlaştırıı ancak Adam fakirlik kutsal diyor kutsal tektir Allah esması cihad için para lazım nükler lazım...ABD sadece nüklerden korkar...gıda silahı enerji silahı ile korkmaz...Yunanla savaşsak bize saldırır mı deme zaten saldırma fırsatı bulduğu kadar saldırıyor... Kendisine nükler silah atılmayacağını bilse bize nükler bile atar...Japonyaya güvenli bulnca attı rusyaya tehlikeli gördü atmadı...ama diğer hr şeyden de geri kalmadı...silahlı ezer...psikoloji bunu gerektiri...geri adım atmaz nükleri olanlar...sen kendinle empati kur...menfaat vadedersen kölelik yani ya köle ol ya Nükleri ye der silahlının psikolojisi budur empati kur istersen...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.