- 279 Okunma
- 4 Yorum
- 3 Beğeni
SAĞLIKLI YAŞAM-1
Bir dostumun anası uzun zamandır rahatsız.
Bugün, karnı çok şişti inim inim inliyor diye haber verince;
Uzun zaman yatağa bağımlı yaşayan anacığımdan,ayrıca mesleğim olmasından dolayı da,kabız olabilme ihtimalinin yüksek olduğunu, yapılması gerekenleri anlatıp sonucun da mutlaka bildirilmesini söyledim.
"Gerçekten de söylediğim gibiymiş,gereğini yaptık ve rahatladı "diye haber gelince çok sevinip mesleki tecrübelerimi sizlerle de paylaşmak istedim değerli arkadaşlarım.
Biliyorsunuz ki, sağlıktan daha büyük zenginlik yoktur hayatımızda.
Herşeyi satın alabiliriz de, dünyalar bizim olsa sağlığımızı satın alamayız asla...
Öncelikle, hasta olmamak için neler yapmamız gerektiğini sıralamak istiyorum.
1-Ilk sırada üzüntülü ortamlardan uzak durmamız, zorla da olsa gülmeye gayret etmemiz gerekiyor. Zira, ruh halimiz davranışlarımızı değil, davranışlarımız ruh halimizi etkiliyor.
Gülünecek şeyler bulduğumuzda, anında iyi hissetmeye başlıyoruz kendimizi. Unutmayalım ki,gülmek bulaşıcıdır. Bizleri güldüren insanları asla bırakmayalım. İnsanları güldürmek herkesin harcı değildir, büyük zeka gerektirir.
Zaman zaman sizleri güldürecek şeyler paylaşmam ve yorum yapmam sizleri çok sevdiğim içindir. Hepimiz birbirimize çok lâzımız. Hele ki içinden geçmeye çalıştığımız şu kapkaranlık günlerde.
2-Birbirimizi sevelim,bunu söylemeye çekinmeyelim.Sevgi,her derde deva olan bir mucizedir. Az geldikçe dozunu arttırmak gerekir. Sadece söylemekle kalmayıp, davranışlarımıza da yansıtmalıyız.
Yanlış anlaşılmaktan da korkmamalıyız asla.Yanlış anlayan olursa eğer, bu onun sorunudur. Kendisini geliştirmesi gerekir.
3-Kimseyi kendimizden üstün, ya da alçak görmeyelim. Kıskançlık, haset, nefret, intikam, aşırı endişe, umutsuzluk...gibi duygulardan uzak duralım. Kendimiz başedemiyorsak uzmanlarından yardım alalım. Bundan asla utanmayalım.
Nasıl ki bedenimizin herhangi bir yeri rahatsızlanıyorsa,ruhumuz da raharsızlanabilir.
Sağlığın tarifi; Ruhen ve bedenen kendimizi iyi hissetmektir zaten.
Bu işin uzmanları senelerce eğitim alıyorlar bu konuda.Ta ki çocukluğumuzda yaşadığımız travmalara kadar iniyor,bilinçaltımızda biriktirdiklerimizi temizlememize yardımcı oluyorlar.
3- Dengeli beslenmek çok önemli.
Özellikle protein içeren, hücrelerimizin yapı taşlarını oluşturan hayvansal gıdaları (yumurta, et,süt, peynir gibi...) eksik etmemeliyiz sofralarımızdan.
4-Günde 2.5 litre su tüketmeliyiz .Diğer sıvı içecekler hariç, onlar suyun yerini tutmazlar.
5-Hergün ya da gün aşırı, yavaştan başlayıp tempoyu artırarak açık hava yürüyüşleri yapmalıyız.
Açık havaya çıkamadığımız günler için, Youtube da Leslie videoları var. Her yaştaki kişilerin yapabileceği kolaylıkta ve değişik dakikalarda.
Çok uzun olmaması için burada bitiriyorum şimdilik ve hepinize sağlıklı ve mutlu yaşamlar diliyorum.
Saygılarımla...Sevgilerimle...
Devam edecek.
YORUMLAR
Psiko-sosyal varlık olan bizler.
Akıl ve de beden sağlığı iç içe geçmişken.
Sevgi ve innaç ve umut da bizi hayata bağlayan ve yüreğe iyi gelen.
En güzel ilaç sevgi.
Sevilmek dahi olmazken talebimiz hele ki insan Allah rızası için yaşayıp da sevdi mi.
Çok faktör var bizi bize sunan ve disiplinli bir hayat görevlerimizi severek ifa ettiğimiz.
Tabiat ve yaşamak ve umut
Sonsuz saygımla efendim
Sevgi Umut
Değerli katkınız için çok teşekkür ediyorum. Saygı ve sevgilerimle güzel Şairem.
“Ruh halimiz davranışlarımızı değil, davranışlarımız ruh halimizi etkiliyor “ Çok güçlü bir cümle..
Güzel bir yazıydı.. Bizi sağlık açısından aydınlattığınız için çok teşekkür ediyorum.
Yüreğinize sağlık..
————-Selam ve saygıyla
Sevgi Umut
Teşekkürler sevgi hanım ne kadar pozitif bir paylaşım
Vede yararlı
Sevgilerimle