- 395 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gòzünüz Doymadan Karnınız Doymaz ve Bir Başka Konu Gözünüzü İhtiras Bürümemeli Kör Etmemelidir
Önce gözünüz sonra karnınız doyacak. Gözünüz doymadan karnınız doymaz. Bu sadece yenilen içilen şeylerle ilgili değildir, hemen her şeye mahsustur. Ev araç gereç de bu yönlüdür otomobil veya herhangi bir vasıta da. Hatta ihtiyacın her türlüsü. Denizi havuzu tatili. Bir yerden başka bir yere seyahatı, giyimi kuşamı. Maddi olanın ötesinde manevi olanı da.
...
İmkanınız sınırlı ve ihtiyacınıza ulaşamıyorsanız, istediğinizi alamıyorsanız içinizdeki duyguları bastıramıyorsanız büyük açlıktır bu. Aç insan sorunlu insandır.Yıkıcı çevreye zarar vericı insandır. O bakımdan insanın önce gözü doyacak sonra karnı ve bu sayede yatışacak uslanacak. Adam gibi olacak güzel güzel yaşayacak.
...
İhtiras insanın en büyük düşmanıdır. Gözünüzü ihtiras bürüdü mü bundan önce siz korkunuz sonra başkaları. İhtirasın başınıza iş açacağı mutlaktır ama bu ihtiras sadece sizi yakmakla kalmayacak başkalarını da kaynar kazana atacaktır. Sizinle birlikte çoğu kişinin yanmasına neden olacaktır.
...
İhtiras en kötü hasletlerden birisidir. Kıskançlık ve hasetten daha beterdir. Doğuştan gelen ancak sonradan beslenen bir karakterdir. Engellenebilir ket vurulabilir mi zor ama denenmelidir. Bastırılmaya çalışılmalı ve bir dengeye getirilmelidir.
Kemal SEYFİ
12.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.