- 734 Okunma
- 5 Yorum
- 4 Beğeni
günlerden İzmir
bugün
günlerden İzmir
dünlerden smyrna
aylardan dokuzunda eylül,
yıllardan ise tamı tamına bir asır...
hani derler ya “bir zaman makinesi olsa ve seçeneğin yalnız bir olsa nereye uzanırdın boylu boyunca”
hiç düşünmeden 9 eylül 1922 İzmir sabahına derdim hem de soylu soyunca... derdim çünkü çocukluktan bu yana en yüce hayalimdir o anı yaşamak ve en önemlisi de üzerine daha büyüğü asırlardır gelememiş dünyanın en büyük insanı, lideri Mustafa Kemal Atatürk gibi bir dehanın elini öpmek diyeceğim ama zaten öptürmez onu da bilirim o yüzden o deniz gözlerinin içine bakarak, onun gibi dimdik durarak hatta gözyaşlarımı da tutmayarak elini sıkmak, varlığına teşekkür etmek isterdim ve huzurunda aklına, kararlılığına inanıp ta yanında duran ay yıldızı dalgalandıran tüm aslan yüreklere de ayrıca teşekkür etmek isterdim...
hadi artık kime diyorum hadi icat olsun şu makine henüz daha gözlerimi yummadan ebediyete...
ilhanaşıcıdokuzeylülikibinyirmiiki
YORUMLAR
sonsuza dek Türkiye cumhuriyeti
sonsuza dek Mustafa Kemal ATATÜRK...
Kutlu olsun ülkemin kutlu olsun İzmirin kurtuluşu
ilhanaşıcı
kutlu olsun kalb-i özünden "ne mutlu Türküm" diyenlere
hep olasın...
İzmirin kurtuluşunu kutluyorum. Ülkece büyük fedakarlıkların yapıldığını biliyoruz ama.
Şunu da hatırlatmak istiyorum ilk kurşun Hatay Dörtyol da atıldı galiba izmirde atıldığını iddia edenler varmış.
Ve elbette herkes görmek ister Atatürkü çocukluğumuz onun kahramanlık hikayeleri ile geçti büyüklerimiz hep anlatırdı öldüğü günün ülkede nasıl bir hicran yarattığını herkesin gözü yaşlı ağladığını ve onun gibi bir liderin bir daha gelmeyeceğini babamdan duyarak büyüdüm annem babam çok saygı duyardı Atatürke .
Vefa yazınızı da ayrıca kutluyorum İlhan bey.
Selamlar saygılar
ilhanaşıcı
anneler ve babalar özellikle o dönem çoğu okuma, yazma bile bilmiyorlardı ama sevmeyi, uğruna ölmeyi çok iyi biliyorlardı bizler onalrın evlatları, torunlarıyız bu sebeptendir şu an rengimiz ne olursa olsun dirimiz tek bir vatan ve bayraktır...
hep olasın yüreği güzel insan...
ilhanaşıcı
hep olasın güzel yürek...
Bu anlamlı günde
Bir zmirliye yakışan vefa göstergesi bir yazıydı
Üstadım sizede bu yakışırdı
Yalnız bir ricam var icad olursa o makina
lütfen bir bilette bana
Kutladım yüreği
Deryada bir zerre tarafından 9.9.2022 15:41:50 zamanında düzenlenmiştir.
ilhanaşıcı
az evvel yılmaz özdil yazısını okudum ve gözümdeki bir damla yaş henüz kurumadan hemen iki satırda olsa yazdım bir şeyler gönlümce, kendimce...
https://www.sozcu.com.tr/2022/yazarlar/yilmaz-ozdil/elde-kalan-son-bir-avuc-cekirdeksiz-kuru-uzum-7354161/
teşekkür ederim güzel insan...
Deryada bir zerre
Yazı çok duygulu özellik o
Elhamdülillah İzmir'e kavuştuk
Manşeti atılmış ya gazetelere
O bölümü okuduğum da gururla, ürperdim inanın
Gözlerimden uaşlar süzüldü
Allah'ım birdaha onları yaşatmasın milletime
Ve yeni nesile sağ duyu ve vatan sevgisi versin mevlam
Esenlikler şiir dost
Ve size küçük bir armağan
https://youtube.com/watch?v=k7k2WhbwKXI