- 305 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZİNDANA DÜNYA MI DIYORSUN
ZİNDANA DÜNYA MI DİYORSUN
"Verebileceğin en cesur karar, kalbini ve ruhunu inciten herşeyi bırakmandır."
Brigitte Nicole
🌺 🌺 🌺
Bir akvaryumda yaşayan sarı bir balık dedi : "Ne güzel benim de bir dünyam var. İyi ki burdayım."
Bunun üzerine beyaz olan balık dedi :" Dostum bu zindana dünya mı diyorsun.
İraden çalınmış haberin yoktur, karanlık varsa iraden yoktur, esaret sırtında kocaman yüktür. Hâla dünya ve hayat diyorsun. Nerede ne kaybettiğini bilmiyorsun. Tüm körlüklerin kötülüklerin temeli cehalettir, cehalet en büyük felakettir.
🌺 🌺 🌺
Sen bu zindana, hayat dedikçe, sen içinde olduğun karanlığı görmedikçe, ben sana ne diyeyim.
Tiranların, ruhumuzu yutarak bizi haps ettiği bu zulmet çağında, her nefes burnumuza karanlık ve ölüm kokuları getiriyor. Bütün devinim ve dönüşümün aynı çarkta geçtiği şu anda bir sürü tabiatı içinde geçiyor zaman.
Unutma, yaşamın ışığı, aklın bılginin ve adaletin ışık pınarından beslenir.
Ruhun paslı duvarında, hakikat ışıltısı olmaz, gönül çiçekleri sevgi yağmurlarına tutulunca, can aynasında, muhabbet incileri kaybolmaz.
🌺 🌺 🌺
Ademin ruhuna sonsuzluk baharı üflendiği günden beri, adalet ve doğruluk, istikamet ve özgürlük en büyük mesele olmuştur. Gülün kalbine aşkın ateşli bulutları değdiğinden beri, sabah meltemleri, aydınlık şafağın habercisi olmuştur. Farkında mısın, köleliğin kızıl tozları gözlerini kör etmiş, karanlık rengini benliğinde nasıl da belli etmiş.
Sence burada bulunma nedenimiz nedir biliyor musun? Nedir yaşamın anlamı merak ediyor musun?
Burada bulunma nedenimizin farkında olduğumuz zaman, esas özgürlük ve hayata kavuşacağız.
🌺 🌺 🌺
Benliğimize tanık olunca, kölelik düzenine karşı zafer kazanmış olacağız.
Bir lokma ekmek için, hürriyetinden vazgeçenler, hiçbir zaman muzaffer olamazlar.
🌺 🌺 🌺
Yüreğinde aşk olmadan harekete geçemezsin, harekete geçmeden de, zincirlerini kıramazsın.
🌺 🌺 🌺
Canımız sevgi ile, sevgi hürriyetle yaşar. Bizler aptal modunda olduğumuz zaman, kaderimiz hiçbir zaman değişmeyecektir. Burada ne kendimiz olabiliriz, ne kendimizi bulabiliriz. Artık bu dünya bana yeter demekten vazgeç.
🌺 🌺 🌺
Bizim yanlış adımlarımız, yarınki neslin de, felaket çağları olacaktır. Artık yeni bir düşünce sayfası açmamız lazım. Çağın diri bilgeliğine yeni bir pencere ile bakmak durumundayız. Bu kısır ve dar dünyanın içinde, kendi cevherini ve potansiyelini bulamazsın. Yeni bir akış bakış ve vizyon ile, hayata ve evrene yaklaşmak lazım.
Her şeyin baş döndürücü bir hızla geliştiği değiştiği dünyada, ruhumuzu iman meditasyonlarıyla ve gönül aydınlanmaları ile, huzur ve esenliğe kavuşturmak durumundayız. Aşkın iştiyakı olmadan, kulluk bağları nasıl oluşur. Ruhumuzu ve kalbimizi bilinçsiz gevezeliklerin eline bırakmamalıyız.
Bak ne diyor Genceli Nizami:" Ruha, akıl aydınlığı ver, dile gönül keyfi bağışla. Sil karanlığın tozlarını, dünyanın çehresinden, alnı açık ve dümdüz olsun..."
Mirzade MİRKELAM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.