- 244 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Edinilenlerin Peşinden Koşturacaksınız Verilenlere Mesafeli Duracaksınız
Edinilenler kendi emeğiniz alın teriniz göz nurunuzdur. Bir çabanın uzunca bir sürecin neticesidir. Edinilen şey bir meslek, bir unvan ve kariyer veya bir rütbe olabilir. Bunlar ananızın ak sütü gibi helaldir size. Hiç kimse ne alabilir ne el koyabilir ne de yerinden sökebilir. Yeter ki siz onu tüm şaibelerden uzak edinmiş olasınız, üzerinde hassasiyetle titryesiniz, asla halel getirecek bir şey içerisinde bulunmayasınız.
...
Verili olansa size bahşedilmiş olandır. Gerisinde size ait hiç bir şey bulunmayandır. Geçici süreliğine tahsis edilmiş olandır. Bu bir koltuk bir makam, bir yerde başkanlık, bir başka yerde üyelik olabilir. Size bunları veren verdiği gibi almasını bilir. İrade sizde değildir çünkü. Bugün verir yarın alır. Yerinize istediğini koyar. Görevdeyken de sizi huzursuz eder. Yapamayacağınız şeyi ister. Emir ve talimatla iş görür. Kaldıramayacağınız yükün altına sokar. O nedenle verili olanlara uzak olmasanız da temkinli yaklaşmalısınız. Her teklife açık olmamalı sınır koymalısınız.
...
Şu bir gerçek ki rağbet verili olana kolay elde edilenedir. Nitekim ilgi itibar da onadır. Edinilen sadece kişi merkezlidir ancak verili olan toplum merkezlidir. Çevrenizde ilgi alaka kimedir görürsünüz. Genellikle makam sahibinedir. Çünkü mührü basan odur imzayı atan odur. O vermeden kimse bir şey alamaz. Kapılar açılmaz. Gökten yağmur yağsa bir damla düşmez. Böyle olmasına ve bilinmesine rağmen siz zora talip olmalısınız emekle edinelenin peşinden gitmelisiniz.
Kemal SEYFİ
08.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.