- 1040 Okunma
- 10 Yorum
- 6 Beğeni
Death Note/Raven
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
’’ Duydum vuruşu yeniden, daha hızlı eskisinden,
İçimde yanan ruhumla odama döndüğüm zaman.
İrkilip dedim: "Muhakkak pancurda bir şey olacak;
Gidip bakmalı bir kere, nedir hızlı hızlı vuran;
Yatışsın da şu yüreğim anlayayım nedir vuran;
Başkası değil rüzgârdan..." E. A. POE.
..
Epilepsi nöbetine tutulmuş gibi odanın ortasına yığıldım kaldım. Bana ne olmuştu. Tek hatırladığım çok yorgun olduğum ve erkenden uyuduğumdu. Belki de yanlış hatırlıyorum. Bilincim çok bulanık ve uyandığımda gözümde korkunç bir acı vardı.
Girdaba düşmüş gibi kendi etrafımda dönüp durdum. Sanki yüzümün bir yerinde büyük boşluk vardı. Sanki gözüm yerinde değildi ve çok acı çekiyordum. Bütün kanım çekik, damarlarım boşalmış gibiydi. Karanlıktı ve göremiyordum. Güçlükle ayağa kalkarak elektrik düğmesine dokundum.
Sersem gibi etrafa bakınıp durdum. Lakin görme konusunda yine sıkıntım vardı. Bulanık görüyordum ve eşyaların yerini tam olarak algılayamadım.Biraz odanın içinde dolandım. Acımı bastırmaya çalıştım. Birden ıslak bir şeyin ayağıma değdiğini hissettim. Bu kandı ve aniden ağır bir koku yayıldı. Göz çukurumun ağrısından kokuyu umursamadım. Vücudumun bir parçası eksik gibiydi.
Elimle eşyalara dokunarak güçlükle aynanın yerini buldum. Karşımdaki silüet çok tuhaf ve silik görünüyordu. Aynadaki görüntümü okşamaya başladım. Acıyan gözüme iyice aynaya yaklaştırdım. Aman tanrım! Çığlığım aynada yankılanıp gözüme çarptı. Gözümde siyah bir gül vardı ve kurumuş gibiydi. Onu alıp parçalamak istedim lakin söküp atmam mümkün olmadı.Delirmiştim ve sesim çıktığı kadar bağırıyordum. Pencereyi açtım. Karanlığın içlerine doğru çığlık atıyordum.
...
’Lenore - Birisi bana Lenore diye sesleniyordu.’ Lenore.. Büyük bir acı içinde uykuya sarılmıştım. Lenore kim. Ses kulağımın içinde yankılanıyordu. Sanki nefesini yüzümde hissediyordum. Karanlık ve kuzguna benzer bir gölge ruhumu içine çekiyor gibiydi. Kanım hızlanmaya başladı. damarlarımdaki gürültüyü hissediyordum ve bir türlü uyanamadım. ’’ Lenore’’
Sadece bu fısıltıyı duyuyordum ve beynimin içinde sürekli tik, tak, tik tak saat sesi dönüyordu. ’Lenore’..
Bir yılan gibi yatakta kıvrandım. Lenore kim. Bu fısıldayan kim. Biri sırtıma basmış gibi derin bir sıçrayışla yataktan fırladım ve döşemenin üzerine düştüm. Ayılmıştım. Bir süre etrafa bakındım. Sanki o buğulu şeyler yok olmuş gibiydi ve dışarıda inanılmaz fırtına sesi vardı. İstem dışı elimi gözlerime götürdüm. Gözlerim yerinde duruyordu ve gayet iyi görüyordum.
Dışarıdaki fırtına benim çığlığım gibiydi. Pencereden bahçedeki çiçeklere baktım. Hepsi birer birer kökünden kopup uzaklara savruluyordu. Tek bir çiçek kalana kadar fırtınanın okşayıp bozduğu bahçenin her tarafına boş boş bakındım durdum. Tam pencereyi kapatıp odaya dönecektim ki bir karaltının bahçeye düştüğünü gördüm. Bu bir kuzgundu ve içi boşalmıştı. Gözündeki kan pıhtısını görüyordum. Diğer gözü yarı aralık biçimde bana bakıyordu.
’’ Lenore.’’..
...
Bir fırtınanın beynimi dağıtması gibi banyoya koşup, jiletle damarlarıma çizikler atmaya başladım. Siyah kan kollarımda akıyordu. Kuzgunun içini boşaltmıştım. Yoksa kuzgun mu kanımı çekiyordu. Ruhum bahçeye koştu. Ben yoktum. Kuzgun uçuyordu. Ben uçuyordum. Kuzgun yoktu... Ben yoktum. Kuzgun uçuyordu. Ben...
YORUMLAR
Tam da Tales of Mystery and Imagination'ı tekrar okumayı düşündüğüm bir dönemde güne geldi öykünüz. 1993 te alıp hala kapağını kaldırmadığım, sayfaları sararmaya başlamış, sanki Reynolds'tan miras kalmış bu kitap öykünüzle beraber bana 'Hadi ama...' dedi.
'Tek bir çiçek kalana kadar fırtınanın okşayıp bozduğu bahçenin her tarafına boş boş bakındım durdum. ' Burada her çiçeği temizleyen fırtanın geride bıraktığı son parça, bir siyah gül ile bakışmayı bekliyor insan. Ama gül mü siyah, gecenin karanlığı mı öyle gösteriyor, bilinmez. Benzer şekilde gece karanlığında bahçeye düşen kuzgunun da 'karaltısı' biraz düşündürücü.
Akan kara kan kolları çoktan kuzgun kanatlarına dönüştürmüş. Geriye uçmak kalmış. Uçulmuş da zaten. Saygılarımla.
İlhan Kemal tarafından 10.9.2022 20:27:40 zamanında düzenlenmiştir.
lacivertiğnedenlik
.
Karanlıkta bir karaltı düştü, içi boşalmış kuzgun. İlk okuyuşta evet, biraz çelişki gibi duruyor lakin, pencerede olan odanın ışıklarını önceden açmıştı. Biraz alegorik bir durum, biri karanlıktayken diğeri daha etken, ışıklar açıldıktan sonra kuzgun daha pasif, bir yer değiştirme gibi. Hangisi kuzgun, belki her ikisi birbir içlerini boşaltıyorlar. Bunlar benim kafamda olanlar, okuyucu nasıl algılar bilmem ama çok dikkatli bir yazarsınız ve çok teşekkür ediyorum.
lacivertiğnedenlik
Teşekkür oli.
Edgar Allan Poe'nin bütün hikayelerini okumuş biri olarak çok beğendim. Gün için de tebrik ederim.
Yazınızı okurken kafamda My Lost Lenore çaldı Tristania'dan.
lacivertiğnedenlik
Korku filmi izler gibi bir yazı okuyacağım aklımın ucuna gelmezdi.
Kabus dolu bir rüyaya da benziyordu sanki
Uyanınca bile bir süre şokunda kalınacak bir paylaşımdı ve
ilginçti gerçekten
Tebrik ederim...