- 228 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
SARI ÇİÇEK
SARI ÇİÇEK
Sarı çiçeğin gönlüne şebnem, gözüne nem düşmüş bu sabah, yine de olanca güzelliğiyle gülümseyerek "günaydın" diyor kendi lisanında hal diliyle.
Edebiyatta ne çok geçer sarı çiçek: Eskiden telefonun, mesajın olmadığı yıllarda kızlar sevdiklerine özlediğini söylemeye utanır; bir name yazar, zarfın içine de sarı çiçek eklerlermiş ki hasretinden sararıp solduğunu sarı çiçek söylesin.
Devlet-i Âl-i Osman’da bir evde hasta varsa pencerenin önüne sarı çiçek konurmuş ki yoldan geçen sütçü bağırmasın, mahalle halkı gürültü yapıp hastayı rahatsız etmesin.
Reşat Nuri’nin en sevdiğim romanı "Çalıkuşu"nda da Feride düğün hazırlığı yaparken aniden bir kadın beliriverir ve ona "Sarı Çiçek" hikayesini anlatır. "Sarı Çiçek hikayesini baştan sona öğrendik" diyen Feride kendini Anadolu’nun çeşitli yerlerinde bulur.
Sarı çiçek bazen ihanet, bazen ayrılık, bazen hasret, bazen hastalık olarak geçse de hepsi de hüzündür. Hazan mevsiminin çiçeğidir.
Yunus Emre ilahi türündeki bir şiirinde sarı çiçekle söyleşir. Nedense "çocuk ilahisi" olarak bildiğimiz bir şiirdir. Yunus Emre’nin şiirinde sarı çiçek ihanet, ayrılık, hasret, hastalık gibi çok sert değildir. Boynu bükük, beñzi soluktur sadece.
Sordum Sarı Çiçeğe
Sordum sarı çiçeğe
Annen baban var mıdır?
Çiçek eydür derviş baba
Annem babam topraktır.
Sordum sarı çiçeğe
Benzin neden sarıdır?
Çiçek eydür derviş baba
Ölüm bana yakındır.
Sordum sarı çiçeğe
Sizde ölüm var mıdır?
Çiçek eydür derviş baba
Ölümsüz yer var mıdır?
Sordum sarı çiçeğe
Evlat kardeş var mıdır?
Çiçek eydür derviş baba
Evlat kardeş yapraktır.
Sordum sarı çiçeğe
Boynun neden eğridir?
Çiçek eydür derviş baba
Kalbim Hakk’a doğrudur.
Sordum sarı çiçeğe
Sen beni bilir misin?
Çiçek eydür derviş baba
Sen Yunus değil misin?
Hak lâ ilahe illallah
Allah lâ ilâhe illallah.
Biz de sevgi şairi Yunus gibi çiçeklerle söyleşebilsek ne anlatırdı kim bilir!
Sarı çiçeğin gönlüne şebnem, gözüne nem düşmüş bu sabah, yine de olanca güzelliğiyle gülümseyerek "günaydın" diyor kendi lisanında hal diliyle. Biz de sarı çiçek misali günaydın diyelim o halde.
Muhabbetle...
Hamiyet Su Kopartan ✍
08.09.2021
YORUMLAR
Hayatımız en derin sularında kalbimize doğru açan çiçekler vardır. Aydınlık, sıcacık, sevinç dolu ve tertemiz bakan…
Vazgeçme benden diye haykıran.
Kocaman günaydınlar.