- 262 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kime Nasıl Güveneceksiniz Neyi Nasıl Emanet Edeceksiniz
Güvenilir itimat edilir olan kurumsal olandır. Bir adı adresi hiyerarşisi olandır. İşi esaslı yapandır. Arkada pürüz sorun sıkıntı bırakmayandır. Sivili de öyledir resmisi de. Kurum ve kurumsal olan hem en iyi hizmeti sunar hem de her türlü sorumluluğu alır. Geride sizi zora sokacak bir şey bırakmaz. Adına leke sürülsün istemez. Zerre şüphe duyulsun demez. Güvenilirlikte hep önde olmak, kabul görmek ister.
...
Hadise bir güvenlik bariyerinin aşılmasına ve karşılaşılan duruma ilişkindir. Alışılmadık muameleye yöneliktir.
...
Resmi iş için gelinen yerde güvenlikçe aranıyoruz. Hoş olmayan şeylere maruz kalıyoruz. Biz bu görev için buradayız diyoruz ama anlatamıyoruz. Bakın görev kartımız, kimlik kartımız burada diyoruz. Olmaz bizi ırgalamaz deniliyor. Verilen talimat bu yönlü. Dirensek de aranıyoruz. Koltuk altından ayak bileklerine ve cebimize kadar. Çıkarın atın kutuya deniliyor. Anahtarınızı paranızı madeni eşyanızı. Arama sorun çıkaracak kişilere yapılacak olsa sorun yok ama görevli kişilere karşı yapılıyor. Zorlukla anahtarlarımı alıyorum ellerinden ama dokuz buçuk lira bozuk paramı kutuya bırakmak zorunda kalıyorum. Görev bittiğinde tekrar alacağımı sanıyorum.
...
Vazife bitiyor ve eve döneceğiz. Tekrar parayı kutuya bıraktığım yerdeyim. Aynı kişiler yine. Hani kutu hani para diyorum. Ne kutusu ne parası diyorlar. Sabahleyin geçerken bıraktık dönerken alırız diye düşündük diyoruz. Biz bırakın dedik alırsınız demedik size diyorlar. Para mara yok. Çekilin gidin başımızdan, meşgul etmeyin bizi. Ne denilir bu duruma. Ya yüklüce para bıraksaydım evin ve arabanın anahtarını alırım diye koysaydım ne olacaktı. Alabilecek miydim.
...
İşte o nedenle kime nasıl güveneceğinizi bilemiyorsunuz. Emanetinize sahip çıkılır sanıyorsunuz ama öyle olmadığını görüyorsunuz. Nerede o paralar. Yüzlerce binlerce kişiden toplanan onlarca onbinlerce liralar.
...
Sorun insan insan insan..Maalesef insan.. Biraz yaklaşım biraz eğitim meselesi bu.. Düzeltmeliyiz başka çaresi yok. Umudumuzu diri tutmalıyız, mutlak çözülür diye düşünmeliyiz.
Kemal SEYFİ
07.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.