- 1082 Okunma
- 18 Yorum
- 19 Beğeni
Tahammülsüzlük
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Seçki kuruluna çok teşekkürlerim ve saygılarımla...
10 dakikalık bir filmin yılın en iyi Kısa Film unvanı kazandığı ve sinemada gösterime gireceği açıklandı. Filmi merak edip izlemeye gelen büyük bir kalabalık toplandı. Seyirciler salona girdi ve film oynamaya başladı ama bir gariplik vardı.
Film başlayalı 6 dakika olmasına rağmen ekranda aynı sahne vardı, kamera açısı sadece bir odanın tavanını gösteriyordu. 7.dakikada aynı sahnede bir değişiklik olmadan geçince seyirciler şikâyet etmeye başladılar ve bazıları zamanını kaybettiğini söyleyerek salondan ayrılmak istedi. Aniden kamera açısı tavandan yere indi ve omurilik felci, tamamen engelli yatağa uzanmış bir bayan görüldü…
Ve şu cümle yazılıydı:
“Bu engelli bayanın hayatının her saatinde gördüğü sahnenin sadece 8 dakikasını size sunduk ve siz buna 8 dakika bile katlanamadınız!
Hayatınızın her saniyesinin değerini bilin...
Alıntı...
En küçük bir şeye ne kadar tahammülsüz olduğumuzu düşündüren bir yazı bu.
Insan sağlıklı ise ekmeğini alabiliyorsa bir çatısı varsa gerisi kendi insiyatifinde olan her şeyi yapabilir.
Dünya da en zor ve dayanılmaz bulup bakamadığınız olaylara bile dayanan insanlar varsa , hiç kimsenin diğer insana oranla dünyaya gelişinde torpili yoksa, bir gün aynı şeyi yaşama ihtimalimiz olabilecekse nedir bizi bu kadar tahammülsüz yapan!
Nedir hep yüksekte gördüğüne özenmek!
Nedir bu mutsuzluk hali diye düşündürüyor gayrı ihtiyari!
İnsanın yalnız olduğunu bu dünyada bir hiç olduğunu bilmesi ve kendisiyle geçinmesi elzemdir diye düşünüyorum.
Çünkü kendisi ile problemleri olan insanlar karşısındaki ile iletişimde saldırgan davranışlar gösteriyor.
Egoyu kontrol edemediğiniz sürece hep o sizi yönetir ve dünya sizin olsa mutlu olamazsınız.
Günümüze bakıyorum,
İki insan biraya gelince konuşulan mevzular koltuklarlarla perdenin uyumu, ev, eşya, arabanın modelinin yükseltilmesi ile birbirlerine hava atma kaygısı, levyesini bile beğenilmedi diye değiştiren insanlarla dolu dünya.
(Ha bu arada komik bir anımı hatırladım fi tarihinde bir hacı murat arabam olmuştu da sevincimden çocuğu ile bana gelen arkadaşımla sohbet esnasında ben murata aşığım demiştim, tabi o zaman da daha iyi arabalar vardı fakat ben ona ulaşabildiğim için gözümdeki değerini anlatmaya çalışıyordum.
Arkadaşımın çocuğu da bunu duyduğu gibi gider babanesine anlatır dilek teyzem murata aşıkmış der:) neyse ki kadın güngörmüş anlayışlı bir insan da anlamış mevzuyu çok gülmüştük o zaman.)
Vesselam insan olarak birbirimize yardımcı olmak ve bazı şeylere katlanmak erdemdir ama madalyonun tersini de düşünmek gerek her zaman.
Size katlananlara daha fazla ağırlık yapılmaması insanın sabrı ile de oynanmaması önem arzeder .Çünkü hiç kimse vazgeçilmez değildir insanın en sevdikleri bile gözünden düşebilir ve gün gelir vazgeçebilir.
Bugün bu yazıyı görünce kendimi böyle bir hasbihal içinde buldum.
Okuyan herkese selam ve saygılar..
YORUMLAR
Kısa film bölümünün engelli güzel insanı, ki Allah yardımcısı olsun o insanların
"Ayakkabılarım olmadığı için üzülürdüm , ta ki sokakta ayakları olmayan adamı görene kadar" sözünü hatırlattı bana
Evet her engel bir biçimde aşılıyor, ne engelli insanlar ne çalışmalar yapıyor, ne başarılar gösteriyor, yeter ki engel kafada olmasın, kafadan kontak hal en büyük engel olmalı
Hacı Murat'tan dolayı Murat'a aşığım demenizin yanlış anlaşılmaya müsait olması da Kemal Sunal'ın "Atla Gel Şaban" filmine götürdü beni bir an
Hani Sunal'ın rüyasında ayrıl da gel Ayşe dediğini duyan Nevra Serezli tepki gösterir de, meğer Ayşe hipodromdaki atın adıymış
Nihayet hocam
Hak saklasın tahammülsüzlükten, egoizmden, kibirden, azametten
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Selam ve saygılarımla.
Dilek pınarı
Evet çok haklısınız, kafadan kontaklık en büyük kusur tabi tıbbi bir açıklaması yoksa.
Burda bazı değerlere dikkat çekmek istedim nelere tahammülümüz yok diye düşünmek biraz farkındalık oluşturmak insanlar nelerle boğuşurken biz nelere tahammülsüzüz biraz beyin fırtınası yapalım diye düşündüm.
Sohbet havası içinde sağolun sizde katıldınız bu düşünceme evet Allah korusun enaniyetten kibirden aminle çok teşekkürler.
Selam ve saygılar...
Misafirim varda gülüm bugün
Ben bu kadar uzun yazıya ne cevap vereceğim bilemedim ve buradaki yazı ile ilgili cevap veriyorum herkese sizin yazılarınızı okumak için yoğunlaşmak çok zaman ayırmak gerek ve ben bu kadar çok okusam sizin gibi sayfalar dolusu yazardım. Çoğu yazıya gidip yorum bile yapmam genelde şiirlerle ilgili yorumlara ancak yetişebiiyorum .
Hoşgörünüze sığınıp teşekkür ediyorum.
Gülüm Çamlısoy
Sizden o kısa yoruma cevap vermenizi bekledim.
Ve benden başka herkese yanıt verdiniz.
Ben buna kırıldım.
Ayrıca çok okumuyorum ben asla çok okumuyorum.
Sadece iç sesimi kaleme döküyorum.
Anladım.
Peki.
Teşekkür ederim.
Rica ederim.
Canınız sağ olsun.
Okumak ve yazmak sanırım bir hata addedilen ya da yazmayı çok sevmek.
En az sizleri sevdiğim kadar sonuçta Defter bir okul ben de öğrenci kimliğimle bir şeyler yapmaya çalışııyorum son on yıldır.
Sağlık olsun şairem.
Canınız sağ olsun
O yazıyı da siliyorum
Gülüm Çamlısoy
Çok okumuyorum ki öncesinde çok okurdum
İkinci olarak...
Yazmaya çok vakit ayırmıyorum sizlere daha çok vakit ayırıyorum.
Son olarak:
DEDİKODU YAPIP BİRİLERİNİ ZAN ALTINDA BIRAKMIYORUM BAZILARI GİBİ
SUÇSA:
YAZIYORUM VE TEK SUÇUM BU
ŞÜKÜR ALNIM AÇIK ŞAİREM
GÜNLERDİR OLAN BİTENLERDEN YAKA SİLKTİM
Kim kimdir kim kime ne diyor Allah bilir ve ne yazık ki aklı olmayan insanlar her şeye inanıyor.
ALLAH KORKUSU OLMADI MI İNSANDA
Günü taçlandıran yazarı ve yazıyı canı gönülden tebrik ediyorum 🤍
Ne güzel sizi görmek ana sayfada 🥰
Dilek pınarı
Bilirsin pek yazı yazmam genelde şiirle uğraşırım ben.
Kıymetli ziyaretin için çok teşekkürler
Sevgilerimle
Dilek pınarı
Teşekkür ederim.
Hayat çok garip sevgili arkadaşım ve insanlar.
İnsanlara koştuğum/uz yürek açtığım/ız.
Bir de olmayan ne varsa gerçek gibi yansıtanlar.
İçi dışı bir olmayan yüzünüze gülen bir de iftira atanlar.
Tahammülsüzlüğün çıkış noktası ise yalanı seven nefsine tapanlar bir de Allah ını sevgiyi düşürmezler ağaızlarından.
Beyaz hep beyazdır.
Doğru ise tektir canım şairem.
Doğruyu gerçeği çarpıtan zavallılar bir de söylediği yalana başkalarınıb başka zavallıların inandığı.
Sevgiden öte yol bilmezken ben.
Güvenmekte sakınca görmediğim.
Allah kuru iftiradan korusun lakin GÜNEŞ HEP GÜNEŞTİR BALÇIK İŞLEMEZ GÜNEŞE.
Güneş hep doğar batar ve yeniden doğar.
Sevgi gibi inanç gibi umut gibi bizi bize bizi evrene sunan
Kabullenmek zor gelir insana.
Her insan eşit oranda başarılı ya da güzel ya da zengin olacak diye bir kaide asla yok ki.
Her insan biriciktir ki PSİKOLOJİDE KABUL GÖRMÜŞ İLK CÜMLE İLK ÖĞRETİ.
Herkes kendine özel şahsına münhasır.
Tahammülsüzlük kadar yalancı çıkarcı ruh hastaları istila etmişken toplumu ve bizler bu yaşımızda bile iftiraya uğrayıp sözle de olsa taciz edilirken gerçekten de Rabbim çocukları mazlumları korusun
Var olsun
Selam ve sevgimle değerli şairem
Çünkü kendisi ile problemleri olan insanlar karşısındaki ile iletişimde saldırgan davranışlar gösteriyor.
Önce bu çok beğendiğim sözünüze değinmek istedim can şairem.
Bu gibi insanlar o kadar çok ki, böyle birini yakınen tanıdım ve tanımaz olsaydım dediğim çok iç çekişlerim oldu ama maalesef ki Allah bir şekilde çıkarıyor karşınıza ve engel olamıyorsunuz...Gerçekten de öyle, bu tür insanların kendiyle problemleri hiç eksik olmuyor ve dolayısıyle ister istemez karşısındaki kişilere de yansıtıyor bunu ama sözle, ama bedenen herkese zararı dokunabiliyor...
Ve yazınız ne kadar üzücüydü ve insanlar ne kadar tahammülsüz. Örnek alınası bir durumdu.
Gerçekten de kısa metrajlı filmin tüm hakkını vermiş yazan ve filmi çeken kişi eline, yüreğine, emeğine sağlık...
Sizin de o duyarlı yüreğinize ve günün yazısına gönülden tebrikler can şairem...
Fefakar ve o iyimser yüreğinize gönül dolusu sevgilerimle....
Dilek pınarı
Can şairem o kadar haklısınız ki !
İnsanın zembereğini yerinden oynatıp sonra da sizi suçlu ilan ederler. Çok zordur bilirim problemli insanlar ve elimden geldiğince uzak durmaya çalışırım her insanın tahammül noktasının bir sınırı vardır o mecraya girilmemelidir.
Malesef hudut sınır bilmeyen bir dolu insanla yaşıyoruz bu hayatı .
Ve yukarıdaki resim hepimize örnek olmalı özellikle de doyumsuz insanlara tabi. Ne oldum değil ne olacağım demeli çünkü hiç birimizin torpili yok bu konuda sonumuz meçhul.
" mağrur olma padişahım senden büyük Allah var" sözüyle kapatayım.
Çok çok teşekkürlerimle
Sizin de o duyarlı nahif yüreğinize gönül dolusu sevgiler yolluyor
Sağlık ve afiyetler diliyorum can kardelenimiz.
Dilek pınarı
Sevgiler olsun canım.
Yazıyı bir daha okudum biraz hoşgörü biraz saygı, biraz sevgiye ihtiyaç var toplum olarak öz eleştiri yapılmalı bu konu çok hassas ve günce bir daha kutluyorum sizi çalışmanızı şiir gibi bir yazı
Dilek pınarı
Selam ve saygılar değerli şair.
Tahammülsüzlük; sabırsızlık ve merhametsizlğin sonucudur.
Kişi kendini ne kadar iyi yetiştirirse o kadar tahammülce meyl eder değilse sıkıntı.
Tebrikler
Dilek pınarı
teşekkür ederim Remzi bey.
Sağlıcakla kalın
Değerli hocam güzel bir anlamlı dizeler okudum. Emeğinize yüreğinize sağlık.
kalem daim olsun
Ozan Neco Baba tarafından 6.9.2022 03:58:28 zamanında düzenlenmiştir.
Dilek pınarı
Eksik olmayın.
Selamlar saygılar olsun.
Sevgili Dilek şairim, yazınızı okuyunca, karşılıklı oturmuş ve soybet ediyoruz, duygusuna kapıldım. Samimi ve naif anlatımıyla ders verir niteliğinde tahammül konusuna değinmeniz. Film gösterisindeki gibi, arada bi böyle "sınav"lardan geçmek gerek... :)
Çok tebrikler, tebessümler.
Selam ve sevgiyle.
Dilek pınarı
Evet aynen öyle oldu sizlerle sohbet havasında yazdim etkilendiğim bir yazı idi .
Çok sevgiler Tüyacım
Bu yazıyı çok uzun olmamasına rağmen sonra okurum diyerek bırakmıştım ama gerçekten çok anlamlı ve hissedilerek ve içtenlikle yazılmış bir paylaşımdı, güne geldiği için mutluluk duydum, kutluyorum tebrikler efendim.
Daha nicelerine inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
Dilek pınarı
Bende bu yazının alıntı bölümünü okuyunca çok etkilendim ve kendi kendime içimden geçenleri yazmak istedim .
En içten saygılarımla hocam
Esen kalın
Hikayeyi biliyordum ama bağlantıyı merak ettiğimden sonuna kadar okudum.
Hikayeyle kendi hikayeniz birebir örtüşmese de haklılık payınız yüksek.
Tahammülsüzlük... Zaten isim başlı başına bir şey.
Burası ilginç bir yer.
Mesela bana yorum ve beğeni koymasınlar diye saçını başını yolan, insanları tehdit ve taciz eden bir hilkat garibesi var. Hatta insanların, bir işlem için verdiği ve sonrasında unuttuğu şifrelerle girip dağıtılan mavi renkleri bile değiştirebilecek kadar alçalabilen sümüklü bir böcek.
Mesela ben 15 yıldır bu sitede olmama rağmen hiçbir kadına canım cicimli konuşmadığım halde, bana böyle dedi de ben yüz vermeyince bana hakaret etti diyecek kadar ucuz. Kaldı ki ablam yaşında ve onunla bir tercih hakkım olsa bir sokak köpeğini tercih ederim.
Sırf yalanlarını yutmadığım bir ruh hastası yüzünden "Allah'ım nelerle uğraşıyoruz" diyorum.
Ve onun bu tahammülsüzlüğüne, olağanüstü bir tahammül gösterdiğim için kendimi kutluyorum.
Böyle güzel bir konu yakalayınca içimi dökeyim dedim.
Ohhh beee... :)
Gününüzü tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim.
Dilek pınarı
Benim burda vermek istediğim mesaj minicik şeyleri problem edenlere keyfi mutsuz olanlara dünya da neler olduğunu göstermek hoş bazı insanların ne kadar gözüne soksan da faydasız böyle vahim durumlar varken şikayet etmekten utanır insan ve alıntı olan bölümde yazı kıymet bilin vakit dar diyor kısaca..
Ama yazımda da bahsettiğim gibi kimsenin sabrı ile de oynanmaması gerekir tabi.
İnsan bozulunca ondan daha korkunç bir varlık yoktur .
Hayvanlar öyle masum görünüyor ki ..
Teşekkür ederim yazıya gösterdiğiniz alakaya .
Ne mutlu ki bugün iki şair arkadaşımızi da rahatlattık.
Başınıza gelenlere üzüldüm herkesin bir problemleri oluyor işte insanız başa gelmedik iş olmazmış.
Saygimla efendim...
Dilek pınarı
Selam ve sevgiler olsun
Dünden bu güne insanları bir arada tutan yegane öğe tahammül sınırı bir anlamda sabır diyebiliriz. İçine düşülen durumlar karşılaşılan olaylar birlikte yaşamak zorunda olduğumuzu düşündüğümüz insanlar eş evlat ana baba arkadaş vesair ilişkiler hepsinin sürdürülebilir olması tahammül sınırlarıyla doğrudan ilgilidir...
Güzel bir yazıydı...
Dilek pınarı
Düşünsenize eskiden sabrettiğimiz şeylere artık tahammülümüz yoktur.
Hele de gençlere bakınca biz nelere dayandık diyebiliyoruz biraz klişe gelse de doğruluk payı yüksek.
Teşekkürler yorumunuz için
Selam ve saygılar..
Dilek pınarı
Selamlar saygılar..
Dilek hanım gene günümüzün bir yarasına deyinmişsiniz..teşekkür ve tebrik ederim kendi ailemde olsa başkalarıda olsa aynı, elinde olanla yetineni hiç görmedim haberimiz olmadan heves ve isteklerimizin peşinden koşarken birde bakıyorsun hayallerin birini yapmadan ömrü yarılamışsın ..herzaman yukarı değil birazda aşağıya bakmak gerek tekrar teşekkür ederim bu yazı benide rahatlattı başarılar dilerim edebiyat defterinin ünlü şair ve yazarına....
Dilek pınarı
Değer bulan ve değer veren onure eden yorumunuza.
Malesef gidişatımız böyle ailece toplumca birbirine bakıp hep daha iyisine özenmeyle..
Bir musibet bin nasihatten efdaldir denir ya altı çok dolu bir söz bu.
Insan sadece başına bir musibet geldiği zaman daha ılımlı düşünüyor, yoksa buldukça bunuyor bu her konuda böyle benim gözlemlerime göre.
Ah keşke bu ünlü şair yazar yakıştırmanıza layık olabilseydim ama ben kendimi ve haddimi biliyorum o sizin gönlünüzün yüceliğidir.
Tekrar teşekkürlerim saygı ve selamlarım ile esenlikler diliyorum..