- 288 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çaydan mı Yoksa Kahveden mi Hoşlanırsınız Hangisini Severek Yudumlarsınız
Tercihiniz çaydan mı yoksa kahveden mi yanadır. Hangisinden daha çok hoşlanırsınız, severek isteyerek içersiniz. Neskafeyi hiç sormuyorum burada, meyve sularını konu etmiyorum. Sorum doğrudan çay ve kahveye yöneliktir, nedeni ise sizin nerede durduğunuza, hangi muhitin insanı olduğunuza, hayatı nasıl anladığınıza ve yaşadığınıza matuftur.
...
Bir kere çaydan hoşlanıyorsanız kenardan, kahveden hoşlanıyorsanız merkezdensiniz. Merkezin insanları çaya mesafelidir, çeperinkiler ise kahveye oldukça uzaktır. Bu şöyle bir şeydir. Soyluya hiç rakı veya votka içirebilir misiniz, yanına kebabı meze edebilir misiniz bu mümkün müdür hiç? Nasıl ki garibana viski konyak veya şampanya ; yanında balık, karides, istakoz, deniz börülcesi, barbunya plakisi servis edemediğiniz gibi.
...
Seçkin ya da soylu çay da içer ayran da elbet ancak gerektiğinde ve yeteri kadardır. Tabandan gelen ise kahveyi içse de orta veya şekerlidir. Tat ve haz alırcasına değildir hem bu içiş. Başladığıyla bitirdiği bir olur ve bir fincanı bir, çok çok iki yudumda devirir. Tepeye diktiğiyle mideye indirmesi bir olur.
...
Bu konuda siz neredesiniz denilirse rakı ve votkaya içkinin hemen her türüne uzağım. İlaveten şaraba ve biraya da. Hiç tatmışlığım denemişliğim yoktur. Ancak çay ve ayran ananevi içeceğimdir. Bir nevi vazgeçilmezimdir. Babadan atadandır. Hergün soframdadır.
Kemal SEYFİ
04.09.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.