- 236 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Müslümanda vatan sevgisi Allah sevgisindendir...
Müslümanda vatan sevgisi Allah sevgisindendir...
Evet vatan seccadedir.eccade kılınmalıdır...yani
Müslümanda para sevgisi cihad sevgisindendir...
Cihad yoksa "müslüman mahallesinde salyangoz satarlar"Müşrik ve münafık yani düşman uyumaz...İçimizdede nefis denen şeytanın emir kulu var...onu şeytanını yen değilse olmadık anda çelme takar ve düşürür...
Müslümanda üreme sevgisi de cihad sevgisindendi...Dön tarihe bak
Evet ya şirke ya tevhide hadimsin...şeytan kinini kendi yönlendirdi...hz Ademe yani secdeliye kin duydu.Allah için olana kin de güzel parada hal de eylem de fikir de güzel...
İlahım Allah diyen ölçün esma mı...ayet mi hadis mi...ayeti esmadan bağımsız yorumlayanlar çoğaldı günümde...Esmadan başka ölçüsü olmaz müslümanın...ayeti de hadisi de esma ölçüsünde bağımlılaştırır...Bağımsızlık sadece esmanın hakkıdır...hz İsaya ezelilik verdi kilise...hz İsa ezeli mi neden olmasın esması ezeli olanın yarattıkları da ezelidir ve bakidir ama farklıdır bu ezelilik ve Bakilik Allahın ezeliliğinden ve bakiliğinden ...bin bir şekle değişime uğrar yaratılan ama yaradan için değişme yoktur...İşte vahdet-i vucut inancımız böyle olmalı yaratıldığımız faniliğimizi değiştiğimizi Allahın elinde kuru yaprak gibi olduğumuzu bilmeliyiz...denklik iddiası olamalı müslümanın vahdet-i vücut inancı...ezelili ve bakilik ver yaradılana ama ezelilkde de bakilikde de denklik verme...Allah da alim insan da alim ama alimlikte de denklk verme..esmayı yaradılana ver ama o aynadır o emanetçidir de.Kaynaklık verme denklik vermiş olursun kaynaklık verince...bağımsızlık verme sınırsızlık verme...aynadaki görüntü görülenin dengi mi...gölge eşyanın dengi mi...değil...Müslümanda vahdet-i vücud inancı denklikle kavga halindedir...dünya şarabı haram ama cennet şarabı kaliteli ve helal...denklik verme...huri dişidir ama dünya kadınından farklıdır denklik verme...sınırlı benzerlikler ver...cennetin köşkleri de rızıkları da farklı yani daha kaliteli...rızık var dışkı yok...ödül için verilen rızıkla imtihan için verilen rızık denk değil...kaliteli vücud da denk değil denklik Hikmete aykırı...şarab üzüm suyunun bozulmasıdır...sadece sineklerin rızkıdır onlara helal ama insan bünyesine zararları var...
Evet...Allah seni kul köle kılandır...seni yaratmayana bu hakkı verme.cihad et.seni rızıklandırmayana da...Uykudan namazı hayırlı gör...
Adl olan var yan adl surur ediyor yani Ecel gayrete bağlıdır...Kader gayrete bağlıdır...günümüzün Allah dostlarından Mahmud efendi için denilir...ama sende hastalanınca gelmeyeceğim de seni de almaz Allah.sebeb-sonuç kuralı var..."bir anne Allahım evladımı alma diye çırpıırsa ona bu hali veren sebeb-sonuç kuralı gereği şifa verir...Kaderi kendin yazdın...ama Külli iradenin de etkin olduğu kaderler var anneni seçemezsin ...(63/11)bu ayeti esmadan bağımsız yorumlama...adl ve hakim sıfatları sudur eder...de...kaderde de eder de...esmadan bağımsızlaştırma kader inancını...Hatta hz İsanın "oğulluk" inancını bile esmaya bağımlı izah edersen kiliseden farklılaşırsın ve marifetli izah etmiş olursun...çünkü "Oğul" kelimesinde zatın suduru vardır...ayna eşya ilişkisi olmalı yaradılanla yaradan arasında...denklik ve benzerlik ilişkisi sınırlı olmalı aynadaki görüntüdür hz İsa ...mutlak zatla ilişkisi sadece bu...emanetçidir hz İsa...Allahın yaratma planında ezeliydi bütün yaratılanlar ama plan halindeydi...ruhlar alemindeydi yani...Değişen ezeli değil eme .değişmeyen zaten ezeli -Baki ama değişen de ezeli-Baki ama farklılık var denklik yok de...şefaatde de denklik vermekten kaç...şefaati inkara kaçtın neden...enklik ortaklık vermenden kaçman yeterli...enel-hak dedi hallaç...denklik ve ortaklıktan kaçtıysa aynayım demiş olduysa marifete uygun bu iddia esmaya uygun...
Allah kula kader yazmadan onun gayretlerini biliyordu...kaderinde değerlendirdi bu gayretleri...adl sıfatı ta ezelde sudur etti...dünyada onu değişmesini bekleme...ezelde gayretin belliydi...biliniyordu...neden bana farklı gayret vermedi deme Hakim isminin suduru var.esma sudur edecek...ona müdahaleye gücün yok...ama esmaya göre kaderini sen yazdın...işte esmam bu dedi Allah şeytana şeytan secde etmedi...sen de etmedin...Kur’an bunu açık söylemiyor ama şeytan bir örnek...haz aldın secdeliye intikamdan öne geçmekten...haz aldın hz Ademin üstünlüğünü kıskanmaktan haz aldın sen de şeytan da bu gayretiiyle yazdırdı kaderini sen de...
Evet...Adl ve Hakim sıfatı sudur ediyor...(İsra/13)Kader çabaya bağlı
Evet...Müslümanda bütün sevgiler eylemler haller duygular Allah sevgisindendir...Şeytanın kini üstünlüğü içindi...asilikti yani...ama asiliklr de vahdete köle...dünyayı yuvarlak yaratan hikmet...şerleri hayra tebdil ediyor...asilikleri de secdeye hadim kılıyor...asiliğe düşman olmak asilikle secdeyi seçmektir...Kuyu var diye yolu dolandırmak...kurt var diye çoban tutmak var oldu...asilikler sayesinde...EL_HAKİMDİR O...eleştirme aman
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.