- 405 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Defolu Hayat
AMA GEL GÖR Kİ...
HALI DEĞİL, HALİMİZ DEFOLU!!!
Günde kırk kere namazında, "Allah’ım bizi sırat-ı müstakim’e, yani doğru yola hidayet eyle, bizi razı olduğun doğru yoldan ayırma!" diyoruz.
Ama gel gör ki, bu namaz bu inanç ve bu dua bizi doğruya götürmüyor, aldatmaktan, hileli oyun oynamaktan ve işlerimize fesat karıştırmaktan bizi alıkoymuyor. Hep beraber hayatta yaşıyoruz.
Yakında," "Aldanmamanın Rehber İlkeleri "kitabını yazacağız!😊)
Neyse, halı satan dükkana girdik, halı alacağız. Fiyatta zaten malumunuz her şey yüksek...
Neyse anlaştık. Halıyı biraz inceledim baktım defolu. "Kardeşim bu halı defolu gibi, ben mi yanlış gördüm, yoksa bu gerçekten özürlü mü?"
(Not halı değil, halimiz defolu! 😊)
Ben, "kardeş halimiz çok başka bakalım, sorun değil, hallederiz, gibi bir yaklaşım beklerken,
" Çok kızdı ve gidin başka yerden alın!" dedi.
Ona dedim.
" Bak kardeşim benim, sen esnafsın. Esnaf olmasan bile, böyle davranırsan, hiçbir zaman iş yapamazsın. Para kazanamazsın, onu bırak daha çok kaybedersin. Senin yaptığın kökten yanlış. Çık bu yoldan. Öfkeyi bırak.
Sen gelen müşteriye, böyle davranamazsın. Bu tavrın yanlış. "
Almadan çıktım. Sağlam olan, defolu halıda oturur mu? 😊
🌺 🌺 🌺
Ne yazık ki zamanın ölçüsü aldatmak olmuş, kandırmak olmuş, hile hurda ile iş yapmak karakter haline gelmiş. Zeka dediğimiz şey, şimdi fırıldak olmanın anlamı... 😊
Kuranı Kerim ne diyor" Vay haline aldatanların, yazıklar olsun mizanı dengeyi teraziyi bozup hileli iş yapanların! "
🌺 🌺 🌺
Yolda giderken yanımda bir kızcağız bağırarak konuşuyor :" Beni aldatıyorsun!" Kardeşim çocuğu bu kadar niye bağırttırıyorsun. Seviyorsan aksatma aldatma, yok aldatacaksan sevme! Bırak bu sevme işlerini. Zaten bugünlerde bütün sevmeler sorunlu ve sıkıntılı ne yazık ki...
Her rezaletin adına sevgi ve aşk demeye başladık... 😊
Aldatarak sevmek, şıp sevgi içinde,
şıp sevdi olmak moda olmuş şimdi..
Gerçek sevenler nerde? 😊
Hele evlenip boşanmak, sanalda oyun gibi olmuş...
🌺 🌺 🌺
Pazardan hurma alacağım. "Kardeş lütfen çürük doldurma," dedim. "Tamam" dedi. Parasını vermeden aldım baktım, dibini çürük doldurmuş.
🌺 🌺 🌺
Dili sağlam, dini çürük olanın işi sağlam olur mu?
🌺 🌺 🌺
"Tamam kardeş, "kalsın,almıyorum" dedim.
"Hanımla beni kavga yaptıracaksın" 😊, dedim.
Dibi çürük yasanın adil kararı olmaz, dibi çürük pazarın, kimseye yararı olmaz! 😊
Vaziyet bu...
🌺 🌺 🌺
Ahlak defolu, karakter arızalı, kişilik bozuk, doğruluk buharlaşmıș, güven silinmiş, anlayış sıfırlanmıș, hırs bencilliğin özü olmuş, helal ve haram sınırı kalmamış, sorsan en iyi müslüman!
En iyi esnaf bilmem ne!
Tabi ki herkes aynı demek doğru değil.
Ama hepinizin buna benzer hikayeleri vardır...
Ne yazık ki inandığımız inanç din ve değerler, artık bize yön vermiyor, biz değerlere arzularımıza göre değer veriyoruz.
Herkes işime nasıl gelirse modunda.
🌺 🌺 🌺
Adam yanımda diyor "Șu işim şöyle olursa torpil yaparım, bu böyle devam ederse, ben de aynı yolu tutarım!" Peki bu doğru mu güzel insanlar, değerli dostlar!
Ondan sonra bu insanlarla otur konuş, en iyi hoca kesilir, en iyi adam kesilir, herkes bozuk, dünya bozuk ama kendisi sütten çıkmış ak kaşık... 😊
Gel de buradan yak. Var mı böyle bir dünya,
Var mı böyle bir anlayış,
Var mı böyle bir din,var mı böyle bir peygamber,
Var mı böyle bir kitap
Sen doğru ol, bütün alem doğrudur, sen eğri olursan, cihanda doğru bulamazsın.
🌺 🌺 🌺
Sevgili efendimiz (as) "Aldatan bizden değildir!" diyor.
Biz de aldatmayan erkek bizden değil diyoruz.
🌺 🌺 🌺
Peki bu nasıl din anlayışı.
Tepeden tırnağa, rüşvet, yalan dolan ihanet hile ve hurda içindeyiz, sonra en kaliteli müslümanız!
Tam mutfağa alınacak müslümanlık... 😊
Ne kadar güzel!
🌺 🌺 🌺
Marketci Z raporu çıkarıyor yanımda. Dedim ki, kardeşim, bu raporu çıkar, ama doğru çıkar. Elbette dünya alış veriş raporları önemli değerli. Dikkat etmek lazım. Ama bir de ahiret Z raporları var. Bunu unutmayalım.
Dünya çoktandır yanlış Z raporları çıkarıyor... 😊
🌺 🌺 🌺
Bankada, memur, kullanmadığım banka hesabını kapattı. Takıldım "Çok teşekkür ederim, hesabımı, banka hesabını kapattınız. Peki ahiret hesabı ne olacak, onu nasıl yapacağız, nasıl kapatacağız!?"
"Onu ben, kapatamam," dedi.😊
Aslında ben de biliyorum, kapatamayacağını. Ama ona ve kendimize, kendime şunu anlatmaya çalışıyorum.
KARDEŞİM MESELE SADECE BURADAKİ RAPORLAR HESAPLAR DEĞİL, AHİRET VAR, ÖLÜM VAR, KABİR VAR CENNET VAR CEHENNEM VAR. BÜYÜK GÜN MUTLAKA GELECEKTİR. BUNU HATIRLAMAK VE HATIRLATMAK. BİZ OLDUĞUMUZ HER YERİ BİR DERS VE EĞİTİM ORTAMINA ÇEVİRMEK DURUMUNDAYIZ.
DOĞRU OLMAK VE DOĞRU YOL ALMAK ZORUNDAYIZ.
İMKAN VE ŞARTLARA GÖRE ELİMİZDEN KALBİMİZDEN GELENİ GEREKENİ YAPMAK DURUMUNDAYIZ.
🌺 🌺 🌺
KIRMADAN İNCİTMEDEN, DÖKMEDEN DÖKÜLMEDEN...
ALLAH HEPIMIZE SELAMET VERSİN.
ALLAHA EMANET OLUN
🌺 🌺 🌺
EĞİTİMCİ YAZAR RAMAZAN ÇETİN
YORUMLAR
Öncelikle çok güzel bir yazı okudum tebrik ediyorum.
Ben de şunları ilave etmek istiyorum.
Mevlana ne güzel söylemiş" ya göründüğün gibi ol ya da olduğun gibi görün"
Ülkem insanı olarak genelde ortama göre ayak uyduranlarız. Ramazan gelince müslüman olur yaptığımız yardımları her yerde sergileriz.
Hele de seçim zamanı seçtiğimiz ya da seçeceğimiz insanlar eline tesbih alır dualara icap eder camilerde boy boy fotolar çekilir sanal aleme yayılır icraat göstermek yerine birbirinin üstünden prim yapmaya çalışırlar. Biz de onların borazanlığını yaparız.
Balık baştan kokar derler ya önümüzdekiler ne yaparsa halkta onu uygular hem eleştirir hem de aynını yapar.
Vesselam konuşurken herkes doğru dürüst .
Ve yine çok sevdiğim bir söz ; ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz diyerek bitireyim.
Selamlar saygılar...
Dilek pınarı tarafından 1.9.2022 10:16:07 zamanında düzenlenmiştir.