- 754 Okunma
- 8 Yorum
- 10 Beğeni
İslam'da Şekilcilik Yoktur
İSLAM’DA ŞEKİLCİLİK YOKTUR
İslam kalpten yaşanması gereken, hür olarak tercih edilmesi gerekendir. Bu yüzden riya ve gösterişe düşman, zorlamaya karşıdır. Dinde bu yüzden kolaylık vardır, zor ve zorluk yoktur, zorlama hiç yoktur.
Söze başlamadan önce burada konu edilecek şey asla beş vakit namaz ve diğer dinî vecibeler değil ibadetlerin SADECE ŞEKİLDE KALMAMASI ve ibadetlerle kazanılması gereken İSLÂM’IN ÖZÜ diğer bir deyişle Yüce Resûl’ümüz Hz. Muhammed (sav) in en güzel örneği olduğu GÜZEL AHLÂKI edinmektir.
Resûlullâh sallallâhu aleyhi ve sellemin şöyle dediği rivayet edilmiştir:
“Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Muvatta, Hüsnü’l-Hulk, 8; Ahmed b. Hanbel, 2/381)
Allâh-u Teâlâ, Kur’an-ı Kerim’de Peygamberimiz (sav) hakkında şöyle buyurmuştur:
“Ve şüphesiz sen büyük bir ahlak üzerindesin.” (Kalem, 68/4)
“Şüphesiz ki Allah’a, ahiret gününe iman edenlerle Allah’ı çok anan kimseler için Allah’ın elçisinde güzel bir örnek vardır.” (Ahzâb, 33/21)
İslâm’da emredilen ibadetler insanı mümin yapmak içindir. Eğer ki ibadetler yapılıyor ama mümin olamıyorsak, özellikle namaz bizi kötülüklerden alıkoymuyorsa bir yerde yanlış yapıyoruz, büyük bir eksiklik var demektir...
Müslümanlık ibadete ruh üflemektir. Sadece Allah’a teslim olmaktır. Müslümanım demek başka, müslümanca yaşamak başkadır. Müslüman çağın gözüyle İslam’a bakmaz, İslam’ın gözüyle çağa bakar. Hem Kur’an hafızı olup hem de Kur’an muhafızı olur. Yaşantımıza imanı inşa etmek zorundayız. Allah’ın sevdiği ve rahmet edeceği kul haline gelmeliyiz.
İslam, kıyamete kadar baki kalacak evrensel dindir ve zaman, ırk, lisan, cinsiyet, milliyet ve coğrafya ötesidir.
İslam ve O’nun Peygamberi (sav) din içinde olan ahlakı, salih ameli, imanı, ibadeti sevgi, huşu, samimiyetle yapmayı zorunlu kılar ki niyet ne ise karşılığı da odur. Yani söz ve davranışlar birilerini bir süre kandırsa da niyetleri bilen Allah asla kanmaz ve niyetler imanın ispatıdır.
Ahiret sorgusu amellerden de önce niyetlerden olacaktır ki melekler ve tüm insanlık sadece amellere şahitlik ederken, niyetleri bilen Allah’ın hüküm ve kudreti sayısız müslüman bilineni cehennemlere mahkum edecektir.
O halde İslam sadece dille veya bedenle değil ruhla, kalple yaşamak lazım gelendir ki kalpten beslenmeyen iman ve ibadet teslimiyet değil kandırmacadır, rol yapmaktır. Bunun ise dinde karşılığı yoktur.
İsyan ve inkarla dine yapılan düşmanlık ise sahte yanaşmalar münafıklıktır ki aslen inanmadığı halde inanıyor görünenlerin cehennem cezası kafirlerden de beterdir. Münafıklar kandıranlar, insanları aldatanlar ama aslında kendileri aldananlardır.
Bir insanın gerçek iman ve inancını anlamak için görünüşüne değil söz ve hareketlerine bakmak her zaman doğru netice verir. Çünkü özü ve sözü bir olmayanlar elbet açık verir ve halleri akıllarından geçenleri mutlaka ifşa eder.
Şekle dayanan İslam, kulları riya ve gösterişe itmekle kalmaz, kim daha iyi müslüman yarışına sokar. Servetle şımaranlar, dinde haddi aşanlar, hep bu şekilcilik kurbanlarıdır.
İslam’ın hassasiyetlerini, kutsallarını, emir ve yasaklarını hayatımıza zihnimize almadığımız din sadece lafta ve göstermelik bir dindir. Şekle ve ibadete indirgediğimiz din sizi bile kurtaramazken insanlığın kurtarıcısı olamaz; olabilmesi ancak sözde değil özde yaşamakla mümkündür.
Oysa İslam, herkesi cennete götürmek isteyen ama dileyeni de cehenneme gitmeye serbest bırakandır.
Mevlananın dediği gibi “Ne adamlar gördüm üzerinde elbisesi yok, ne elbiseler gördüm içinde adam yok” sözü kulaklara misal olmalıdır.
Din muhabbet ve sevgi ister, dileyerek amel üretmek ve isteyerek Allah’a yönelmek ister. İbadetten amele, niyetten gayrete kadar her alanda önemli olan şekil değil vicdanın ne emrettiğidir. Ve kalp asli fetva makamı olarak hakikati de aldanışları da bilendir.
Son söz olarak; niyetleri en iyi bilen kudret ve azamet sahibi Yüce Allah (c.c)’ tır.
YORUMLAR
Biz ilmihal kısmına kendimizi kaptırırken çocuklarımızın ne derece dejenere olduklarının farkına varamamışız. ''Millet ne der!'' diye utanmışız da haşa ''Allah ne der!'' kısmından haya etmemişiz. Yaptığımız kavgalarda dahi kibir üstümüzden akarken ''Bende kibir yok'' diyebiliyoruz. Tahammülsüzlüğümüz, sabrımız o kadar az ki ilk tepki ''sen kimsin, sen kim oluyorsun, sen benim kim olduğumu biliyor musun?'' İyi ki kibir yok biz de(!) Uzatmanın anlamı yok ne güzel ifade ettiniz bize düşen düşünmek, düşünürken doğruyu bulabilmek. Unutmayalım ki ibadet kısmı şahsi, ahlaki kısmı toplumsaldır.
Selam dua ve saygılarımla...
ŞÜKRÜ ATAY
Yazılacak o kadar çok şey var ki ancak bu kadar kısa ifade etmeye çalıştım.
Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olun.
Şekilcilik de
Şekilsizlik te
Kurbandır İslam'a...
Herkes ve herşey kurbandır İlahi Aşka...
Çok saygımla Üstadım.
ŞÜKRÜ ATAY
Kıymetli yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstâdım.
Okuyan gözlerinize ve yorum yazan ellerinize sağlık diliyorum.
Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olun.
Çok teşekkür ederim hocam gerçekleri yazan kalemin hiç susmasın inşallah yürekten kutlarım saygılar selamlar
ŞÜKRÜ ATAY
Okuyan gözlerinize ve yorum yazan ellerinize sağlık diliyorum.
Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum
Değerli hocam güzel ahlakla ilgili o kadar güzel konulara değinmişsiniz ki bizlere de söylenecek pek bişi bırakmamışsınız zaten. Okuduğumda işte bizim dinimiz böyle bir şey dedim. Teşvik var ama zorlama asla yok...
Zaten zorlama varsa o dinin vecibelerini yerine getirmek ne kadar içten olurdu bilmiyorum önemi olan kendi isteğinizle içinizden gelerek yapılanıdır makbul olan...
Hani bir ata sözümüz vardır. ''Zorla koyuna giden köpek sürüye kurt getirir'' ben de ayni kanıdayım zorla yapılan her iş sadece bir gösterişten ibarettir, önemli olan gönül rızasıyla yürekten yapılanlardır böyle olmazsa zararı herkesedir...
Bilisinler ki seni, beni kandırmak kolay ama Rabb'imi kandırmak imkansızdır. Ahirette; ak koyun, kara koyun hepsi ortaya çıkacaktır ve en ağır şekilde de çezalandıralacaklardır, hele bunu dindarım kisvesiyle bile bile yapanlarınsa cezasının ağırlığını hiç düşünemiyorum bile...
Allah böylelerinin şerrinden hepimizi korusun ve bizlerden uzak tutsun...
Evet bu manada kaleminizden birbirinden güzel ve manidar harika öğretiler okudum...
Yüreğinize, emeğinize bin sağlık diyorum ve yürek sesinizi gönülden kutluyorum hocam.
Günümün yazısıdır dilerim de güne gelir... Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...
Kardelen-1 tarafından 31.8.2022 23:11:17 zamanında düzenlenmiştir.
ŞÜKRÜ ATAY
Yazılacak o kadar çok şey var ki ancak bu kadar kısa ifade etmeye çalıştım.
Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun.
Ben de sizin belirttiğiniz gibi
"Allah böylelerinin şerrinden hepimizi korusun ve bizlerden uzak tutsun..." duanıza âmin inşallah diyorum 🙏
Keşke şiirde olduğu gibi birden fazla etkili yorum olsaydı ama bu güzel yorumunuzu GÖNLÜMÜN EN SARISINA BOYADIM.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olunuz.
Güzel bir yazı okudum kaleminizden tebrik ederim , günümüzde inanç özde değil dilde maalesef...
Allah cümlemizi selamete ulaştırsın inşallah huzurla kalın, selam ve saygılarımla.
ŞÜKRÜ ATAY
Okuyan gözlerinize ve yorum yazan ellerinize sağlık diliyorum.
Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum
Yüreğinize sağlık Şükrü Hocam. Selamet Hocamın yorumlarına katılıyorum.
Saygılar.
ŞÜKRÜ ATAY
Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum
İyi bir Müslümanın yarışı Hayır, hasenat ve takvadır... Gösterişsiz, Riyasiz yanlız Allah'ın rızasını kazanmak ve iyi bir kul olmak için dünyadaki sınavını kazanmaya çalışır...
Gösteriş için hava atmak için şekilden şekile giren kardeşlerimizi Allah cc ıslah eylesin...
İsyan ve inkar ile yapılan haddi aşan inanmış gibi yapanlari ve İslam'da şekilcilik yapanlarida Rabbim doğru yola ulaştırsın...
Peygamber efendimiz sav bir hadisinde (Aldatan bizden değildir) buyuruyor...
İslamın en büyük ve en güzel özelliği her zaman Tövbe kapisinin açık olmasıdır...
Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadım güzel ve manidar bir yazı Tebrik ederim... Saygı ve selamlarımla
ŞÜKRÜ ATAY
Yazılacak o kadar çok şey var ki ancak bu kadar kısa ifade etmeye çalıştım.
Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olun.