- 334 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Herşey Hızlı Değişti
Teknolojik ürünler bir yandan hayatımızı kolaylaştırırken diğer yandan düşüncemizi, alışkanlıklarımızı ve hatta dünya görüşümüzü etkileyip dönüştürüyor olmalı. "Eski mücahidler mütayit oldular" sözü bir nevi buna örnektir.Anlaşılıyor ki değişimi, dönüşümü başlatıp tetikleyen bir şeyler olmuş. Şartlar değişmiş, bazılarının önüne daha önce olmayan imkanlar çıkmış.
Son kırk yılı düşünürsek çok şey değişti. Üniversitelerde okuyanların sayısı bariz bir şekilde arttı, kadınlar birtakım işlerde çalışmaya başladı, inşaat sektöründe normalin üstünde büyüme gerçekleşti, vesaire.Trafikteki araba sayısı yirmi yedi milyon olmuş.Önceleri yaygın olmayan çamaşır, bulaşık makineleri, fırınlar,otomobiller ve İnternet evlerin asli ihtiyaçlarından kabul edilir olmuş. Haliyle ihtiyaçlar artmış ve ortalama bir ailenin geliri ile geçinmek zorlaşmıştır. Bu durum beraberinde yoksulluk sınırını, hırsızlık gibi suç oranlarını da artırmış olabilir.
Yaşadığımız ekonomik krizler, darbeler, yolsuzluklar, siyasi tartışmalar toplumun tercihleri, beklentileri, referansları üzerinde etkili olmuştur.Türkiye’nin en başta ekonomisi, eğitim sistemi, siyaseti bütün bunlarla etkileşim halinde. Yani şayet ekonomi, eğitim ve siyasette istenilen durumda değilsek topluma yön veren aydınların, devlet adamlarının sosyal gerçekleri, verileri sağlıklı değerlendirip gerekli tedbirleri ve düzenlemeleri yapamadığı anlaşılır. Son yıllarda içinde bulunduğumuz yüksek enflasyona karşı ne gibi önlemler alınabileceği, nasıl bir program uygulanacağı ekonomi kurmayları tarafından açıklanmış değil. Ben duymadım. Sanki bindik bir alamete gediyoz kıyamete.
28.08.22
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.