- 284 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AŞIK VE ŞAİRLER MECLİSİNE RİCAMDIR
AŞIK VE ŞAİRLER MECLİSİNE RİCAMDIR
... Değerli büyük üstatlarım, değerli şair kardeşlerim. Sizden ricam şudur ki; Yeni şiir yazmaya başlamış, şiirden anlamayan veya uzun yıllardır şiir yazıyor ama şiirin kurallarını çözememiş kişilerin şiirlerini beğenip durmayın. Çok güzel olmuş, mükemmel olmuş gibi sözlerle taltif edip yorumlarda bulunmayın.
... Adam kafiye nedir, redif nedir bilmez. Uyak nedir, ayak nedir, hece nedir bilmez. Divan nedir, tecnis nedir, muamma nedir bilmez. Mahlas nedir bilmez. Şiirlerinde mısralar ve kıt’alar arası uyum yok. Ömründe zincirbent’in adını duymamıştır ama adam kendisini büyük bir şair sanıyor ve şiirlerim çok kalitelidir diyor. Ve herkes de bunu alkışlıyor.
... Oysaki böyle beğeni, güzel yorum yapmakla bu insanlara en büyük kötülüğü yapıyorsunuz. Senin şu eksiğin var, şiirin şöyle şöyle kuralları var demiyorsunuz. Yardımcı olup yanlışlarını düzeltmek yerine alkış yapıyorsunuz.
... Tabi ki bu durumda en büyük zararı Türk halk şiirimiz alıyor. Şiirimiz ayaklar altına alınıyor. Şiirden çok şair türemeye başlıyor. Yine bu durumda kıymetli usta şairlerimiz zarar görüyor. Çünkü meyve veren ağaçlar, kavakların gölgesinde kalıyor. Yazıktır, günahtır.
... Bu serzenişime kulak vereceğinizi umuyor, büyük ustatlarıma saygı ve hürmetler, bütün kaliteli şiir yazan aşık ve şairlerize selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Erdinç Tip ( Erdinç Hoca )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.