- 662 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bal Döl Dal Yani Gelişim Kalite ve Lezzet Meselesi
Ektiniz ya da diktiniz, tohumu toprağa serptiniz, fideyi veya fidanı toprağa diktiniz beklenti verim ve kalitedir. Hem yüksek miktarda ürün alacaksınız, hem de alınan ürün kaliteli olacak, tadıyla yenilecek. Lezzeti ve aroması olacak. Bunun yolu nedir denildiğinde çok unsurlu çok bileşenlidir. Mesele ekme ve dikmeyle kalmıyor sonraki dönemde bazı uygulamaların yapılması gerekiyor.
…………………….
Bir kere su kaçınılmaz. Ya yağışla karşılanacak ya da gerektiğinde başka yollu verilecek. Toprak bitkinin yetişmesine uygun türden olacak. Besin öğelerince zengin olacak. Azot fosfor ve potas bakımından yeterli iz elementlerince ihtiyaca cevap verir nitelikte olacak. İyi havalanacak, su tutacak, belirli derinlikte olacak, ne çok asitli ne de kalevi yani bazik olacak. Tuz ve kireçten uzak olacak. Taban su seviyesi yüzeye yakın olmayacak.
……………………..
Bal döl dal meselesi toprağınızın besin maddelerine ilişkindir. Daldan kasıt azottur. Azot bitkinin yeşil aksamının gelişiminde etkilidir. Yeterli miktarda verilen azot bitkinin kök ve gövde, dal sürgün ye yaprak gibi organların gelişmesine katkı sağlar. Yetersizliğinde bu azalar gelişemez ve gerektiği kadar verim alınamaz, fazlalığında başka başka arazlar çıkar. Azot bitkiye nitrat sülfat ve üre formatında verilir.
…………………….
Döl mevzusu fosforla ilgilidir. Fosfor bitkiye ihtiyaç kadar verilirse başka unsurlar tamam olmak kaydıyla size ürün olarak döner. Azotun fazlalığında bitki dokusu gevşek olduğu halde yeterli fosfor dokuların organların daha düzgün gelişmesine vesile olur.
…………………….
Bal hususu ise potasla ilgilidir. Potas verildiğinde elde edilen ürün ciddi lezzetli ve rayihalı olur. Tadında ve lezzetinde yenilir. İz elementler de her hususça önemlidir. Elementlerin varlığı bitkiye yarar eksikliği ise zarar verir. Demir çinko kükürt gibi elementler oldukça önemlidir.
Kemal SEYFİ
25.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.