- 1309 Okunma
- 2 Yorum
- 5 Beğeni
Edebi Şiir yorumları 4
Mürsel Emre Doğan
/şiir yorum
16 Kasım 2011 Çarşamba 00:04:52
şiir biter
gözüm dalar üç noktalarda
sen gidersin
aklım gider ardından
aklım gider
delişmen bir sevda çöker göğsüme
ay ışığı yanar odamda içten içe
loş ışıklar gezer yetim yüzümde
boynum yana iner / hüznüm yana
ıssız bırakırım kendimi, başıboş
sessiz bir ünlem boy verir yokluğunda,
kıvrılır koynuma sımsıcak gölgen
adeta virgül
boğuk bir mum kokusu yapışır nefesime
gırtlağımda yanar göz damarlarım
yutkunurum
sen kal..!
________________
... Gece yavaş yavaş yorgunluğunu diğer güne heyecanla devrederken,yorgunluğu bedenimden çok ruhumda taşımanın verdiği hüzünle; sarsıcı,etkileyici,insanı dün-bugün-gelecek ekseninde epey sendeletici şiirinizi okumak beni ziyadesiyle mesrur eyledi..insan hüznünü artıran şiirlerde de mesut eden bir duygu
yaşayamaz mı ?
Bitmesin dediğimiz,dilediğimiz ne çok şey vardır hayatta..bazen çok sevdiğimiz bir ders ansızın gürültü sesinden beter bir zille sukut-u hayale uğrar..bazen en sevdiğiniz kitabın satır aralarında kaybolmuşken bir telefon sesi alır sizi o güzellikten..bazen deniz kenarında dalmış martıları,uzaklaşan gemileri izlerken seyyar satıcının sesi bozar ruh dinginliğinizi..bazen bir haber alırsınız,uzun zamandır aramak isteyip de bir türlü arayamadığınız bir sevdiğiniz uzaklara gitmiştir,gelmemecesine..ya da vefat etmiştir de görüşmek öteye kalmıştır...
Bitmemesi gereken dostluklar vardır ki biter maalesef..sevgiler vardır,inkisara uğrar..hiç ayrılmayacağız,diyenler bir bakmışsın el olup çoktan gitmiştir,haber bile vermeden..edilen ne kadar şaşalı sözlerin içinin bomboş olduğunu anladığınızda insanlara güveninizi biraz daha yitirmişsinizdir..hep vefalı kalmalı dedikleriniz hiç beklemediğiniz bir zamanda sizii vefasızlığıyla vurmuştur..bitmemesi gereken ne çok güzellik vardır ki bitmiştir ağabey...
Dünya böyle heralde..bitmeye mahkum..Allah’tan gayrı tüm dayanaklarımız cılız,güvensiz,gerçek Vefi olan yalnız O(cc)...
Nice şiirler vardır,hakikaten bitmesin istersiniz..bitmesini hiç istemediğiniz fiilmler,kitaplar,sevgiler gibi..bitmesini asla istemediğiniz mehtabın büyüleyici havası gibi,bir kuşun gökyüzünde süzülüşünü izlemek gibi...şiirler vardır ,onlarda yol almak nefes almak gibidir...
Ne kadar içten ve ne kadar çok şey anlatan ne kadarrr güzel bir şiir kaleme almışsınız ağabey..yazdıklarım,şiirin bana hissettirdiklerinin belki ancak yüzde biri mesabesinde,ancak gönlüm ve kalemim bu kadarını satırlara dökmeye güç yetirebildi..belli yüreğiniz fazlasıyla buğulanmış,damla damla olmuş dökülmüş mısralara..ne iyi etmiş de yazmışsınız ..güzel gönlünüze Rabbimin bereketi her daim uğrasın...
... selam,saygı ve dualarımla ağabey
Mürsel Emre Doğan / Kasım 2011
_______________________
Değerli öğretmen
Güzel kardeşim;
Şiirin damarlarına kan olup,
yüreğini şiire yaslamış ve ne kadar
içten yorumlamışsın güzel insan
Sağ ol var ol!
O minik öğrencilerin bu kadar naif yürekli öğretmenleri olduğu için,
çok şanslılar.
Gözlerinizden öpüyorum...
Hilmi Yazgı
YORUMLAR
Hilmi YAZGI
Güzel düşünceleriniz için, çok teşekkür ediyorum.
Bazı yorumlar, şiiri taçlandırıyor ve şairini mutlu ediyor. Mürsel kardeşim, tevazu, şefkat ve sevgi dolu yüreğiyle anılmaya hakeden değerli bir öğretmendir. Bu güzel yorumu herkes tarafından okunsun diye bir vefa borcudur benimkisi.
Saygı ve şiirle her daim...
Şiiri yazan ayrı bir değer, yorumlayan nasıl zengin duygulara hakim öyle.
Hiç bir şiir, yorum beni böyle titretmemişti. Duygu yoğunluğu, imgeleme ancak bu kadar doğaçlama ve yerinde olur.
Bu nasıl iki kalp ki birbirini bu kadar güzel çözümlemiş hayranlığımı ifade etmekten İmtina edemedim.
Bu şiiri ben yazmış olmayı ne kadar çok isterdim.
Gıpta ile kutluyorum sizi değerli şair.
En derin saygılar selamlar...
Hilmi YAZGI
Gençlerle abi kardeş gibiydik bir zamanlar. Ben onlara her konuda yardımcı olurdum. Aramızda sınırsız saygi-sevgi bağları vardı...
Mürsel kardeşim çok güzel hece şiirleri yazardı, tertemiz yüreği olan değerli bir öğretmen.
Uzun süre kendisini göremediğim için, buradan bir yorumunu paylaşmak istedim.
Kimbilir belki birgün yolu düşer, okur belki
kimbilir....
Ben de bu içten yorumu gece okumuştum yıllar önce ve sizin kadar etkilenmiştim...
Sağ olun
Saygı ve şiirle hep..