- 560 Okunma
- 5 Yorum
- 4 Beğeni
ARAP KÜLTRÜ
#Arap #kültürünü #Müslümanlık #sananlara #duyurulur ..
Rabia Arapça’da “dördüncü” demektir.
Öyle sanıldığı gibi mübarek ve anlamlı bir isim değildir...
Çünkü Arap kültüründe, kız çocukları insandan sayılmadığı için, kızı olanlar kızlarına isim vermez numara verirlerdi.
Vahide isim değildir, birinci demektir. İlk doğan kıza verilen numara.
Saniye ikinci demektir, ikinci kıza verilen numara.
Selase ve Bite isimleri üçüncü demektir, üçüncü doğan kıza verilen numara.
Rabia da dördüncü demektir, dördüncü doğan kıza verilen numara.
Bizimkilerde Rabia’yı çok mübarek ve çok dini içerikli bir isim zannederler, bilmiyorlar ki Araplar, insandan saymadığı ve isim vermeye lüzum bile görmediği kız çocuklarına işte böyle numara takarlardı, tıpkı otomobillere takılan plakalar gibi.!
Dünya kurulduğundan beri kız çocuklarını, diri diri toprağa gömen kültüre sahip tek millet Araplardır.
Bunun esas sebebi ise, tefecilik yapan, fahiş faizlerle verdikleri paraları ödeyemeyen kişilerin kızlarına, karılarına el koyup pazarlayan insafsız ve ahlaksız, Arap milletinin egemenlerinin eline düşmesinden korkan Araplar, yeni doğan kız çocuklarını diri diri toprağa gömerek bu akıbetten koruduklarını zannederlerdi...
Duruma bakarmısın...
Peki o çağlarda Türk’ler nasıldı?
Türk’ler kız çocuklarına, hatunlarına değer veren, onları önemseyen, insan yerine koyan, komutanlar ve hakanlar gibi yetiştiren tek tanrılı dine mensup bir milletti.
Ve insan hakları açısından da çağdaş kültürün örneklerini vermiş önder uluslardandı.
Eski Türkçe’de “namus” sözcüğü yoktu çünkü Türkler namussuzluk nedir bilmezlerdi!
Türk geleneğinde kadın arkadaştı, kadın anneydi, kadın sevgiliydi, tek başına bir devletti.
Kadın dövmek malesef Türk’lerin arap kültürüyle tanıştıktan sonra başlayan bir olaydır.
Eski Türk kültüründe, örfünde kadın her zaman el üstünde tutulurdu.
Tarihe geçmiş Cengizhan’ın eşi için söylediği
“Ben sizin han’ınızım, bu da benim han’ım” sözleriyle dilimize yerleşen “hanım” kelimesi de bunu göstermektedir!
Yani ;
Kadın evin han’ıydı...
(Alıntı)
YORUMLAR
Arap adet gelenek ve göreneklerini islam dini zannedenler epey köpürecektir, dinlerini bilmeyenler asimile olduklarını da bilmezler, ancak yazınız keyifliydi, tebrikler.
vahap ünsal
Filiz Şahin.
vahap ünsal
Filiz Şahin.
Ya beni yaratmayacaktın, ya da arapları. ..!"
- Hülagü Han
Haklıymış bunun sebebinden haberi olmayan insanlara laf anlatamayız canımı sıkmam cahilin lafıyla.
CENGİZ HAN TARİHE BÖYLE GEÇMİŞ. BEN DEMİYORUM WİKİPEDİA SÖYLÜYOR.
https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Cengiz_Han#:~:text=Cengiz%20Han%20(do%C4%9Fum%20ad%C4%B1yla%20Temu%C3%A7in,liderlerinden%20birisi%20olarak%20kabul%20edilmektedir.
Cengiz Han[not 1] (doğum adıyla Temuçin,[not 2] y. 1162 – 18 Ağustos 1227), Moğol İmparatorluğu'nun kurucusu ve ilk Kağanı olan Moğol komutan ve hükümdardır.[3] Hükümdarlığı döneminde gerçekleştirdiği hiçbir savaşı kaybetmeyen Cengiz Han, Dünya tarihinin en büyük askeri liderlerinden birisi olarak kabul edilmektedir. 13. yüzyılın başında Orta Asya'daki tüm göçebe bozkır kavimlerini birleştirip bir ulus hâline getirerek Moğol siyasi kimliği çatısı altında toplamıştır. Cengiz Han, hükümdarlığı döneminde, 1206-1227 arasında, Kuzey Çin'deki Batı Xia ve Jin Hanedanı; Türkistan'daki Kara Hıtay, Maveraünnehir; Harezm, Horasan ve İran'daki Harezmşahlar, Kafkasya'daki Gürcüler, Deşt-i Kıpçak'taki Rus Knezlikleri, Kıpçaklar ile İdil Bulgarları üzerine seferler yaptı ve imparatorluğu döneminde gerçekleştirdiği hiçbir savaşı kaybetmedi.[4] Bunların sonucunda Pasifik Okyanusu'ndan Hazar Denizi'ne ve Karadeniz'in kuzeyine kadar uzanan bir imparatorluk kurdu.
NOT:
ŞU ANDA TÜRKİYE'DE İSLAM SANILAN ARAP AŞI BOLCA TÜKETİLEN BİR ELİMİNASYON YİYECEĞİDİR.
SEVGİLERİMLE...
vahap ünsal
İslam öncesi Arap kültürü hakkında yazdıklarınız doğru şeylerdir.
Yazınızın devamında yaptığınız kıyaslama doğru olmamıştır.
Peygamberler yer yüzünde yaşayan en azgın ve en sapkın kavimlere gönderildiler.
O dönemin Türk toplumu her ne kadar Şamanist olsalar bile Pagan Araplar kadar azgın değildiler.
Medeni de değildiler Araplara nispeten bir gömlek daha iyiydiler diyebiliriz.
İslamın bu Azgın Araplar vesilesi ile yer yüzüne inen büyük bir Rahmet olduğunu da unutmayalım.
Hayırlı çalışmalar dilerim.