- 222 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Göz Karanlığı
Göz Karanlığı
Güneşin ışıkları yatık gelmeye başlamıştır. Vaktin diri ışıkları soğulmuştur çoktandır. Göze oturan koyuluk yenile ağırlığın olmuştur. Yeni heveslerin yüreğinde kımıldadığı zamanlar çoktan geçmiştir artık. Bedenin kendini salıp sesin-nefesin canda tükenmesi benzini sarartmıştır. Bu demek kış gelecek başka bir bahar gelecek sensiz. Üstelik hayat da daha çok zor geçecek demektir.
Yıllar omzuna binince hareketlerin kısıtlanıp ağrı-yük olarak çıkıyor karşına. Boynuna taktığın titrler de fayda etmiyor maalesef. Kendini dinlemezsen bi nebze başın rahat ama masiva da yaşanan bu gizem kimilerine göre makûs talih, kimilerine mavera etkisinde olacak. Tohumun rıhletiyle, rüşeym doğacak dur hele. Demek ki yine kış gelecek başka başka baharlar gelecek. Üstelik hayat ne çok zor geçecek demek.
Gerek zaman gerekse de hayat tasarrufa imkan vermeyecek kadar kısa bilinir. İsraf edilmemişse hayat değer bulacak bilinir. Bilinir ki iç huzuru ve keşkesizliklerle sarf edilen hayatlar dahi geçecek. Bu akışın önünü tutacak yine bir kış, yeni dünyalar gelecek demek. Bu kışta hayat zor geçecek...
Eğer ki çok bir unutma ve hatırlayamama sorunun yoksa sohbeti pir bir insana dahi dönüşmen mümkün. Çok ağrı toplayan bacaklarının canını yakmasının yanında, üşüyen sırtının çok ter atması kışını çağıracak ve başkaca baharların fırsatını kovalayacak. Üstelik kalan hayatın Allahü alem çok zor geçecek vesselam.
Hırs Paletli Cemseler
Her insan kendi derdinde, devletlerde öyle sanki. Soğuk simalar, pejmürdelik, hoyratlık ve uçurum kenarı küpeştelerden veryansınlar... Manipülasyona evirilmiş dört bir yan… Her halkın kendi türküsünü söylerken hem de. Her bir savaş, her bir anne ile hüzn akranlığı taşımakta iken... Kalabalıklar içerisinde ölü evlerin suskunluğu var bir de. Bu vetire içerisinde olgunlaşma şekli ağlaşmakla eşdeğer tutuluyor olmalı. İnsanın envanter defteri böyle böyle hüzünleri topluyor. Hayat, göz boyayan bir şimşek ve dokunaklı bir ateş oluyor. Başına çıkacak olan bu insanlığın şekavedi kolay, müstağnileşmesi zor olacaktır elbet. Hülasa, insan olamamak her zaman ki gibi yine ucu açık bir mevzu olarak kalmaya devam edecek ve derdi olan insanların sıdkı sıyrılacak.
İlkay Coşkun
22.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.