- 218 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hz Ademin dini İslam olsaydı cennetten kovulmazdı...
Hz Ademin dini İslam olsaydı cennetten kovulmazdı...
Sebeb-sonuç kuralıyla bakınca şöyle der insan...Hz Ademin dini İslam olsaydı cennetten kovulmazdı...Yasak meyveye yaklaşmamaktaydı İslam
Hz Yahyanın tevekkülü ekmel olsaydı ağaçla bıçılmazdı hz Yahya...ve hz Ali ictihadında yanılmasaydı...Kerbela yaşanmazdı.İleriyi göremedi hz Ali.ekmel değildir ileriyi göremeyenin ictihadı...Osmanlının dini İslam olsaydı Osmanlı yıkılmazdı...
Osmanlı ümmet bağına önem verdi yanlıştı bu evet Günümde de en zayıf bağ dinkardeşliği.AByi akraba aileler kurdu.ABDyi bir iki aile ve köleleri...Ümmetçi değil "kazan kazancı"ol...
Hak ve marifet yok günümün dininde...günümün İslamında...tarikatinde...İslamda kısas var.Nükler atana at nükler.ama yok çünkü senin ki Hint İslamı Allahın İslamı değil yaşadığın.Tasavvuf dediler adına
Nankörlük hakkı gizler...marifeti de...Nankörlükten korkaklıktan kaç meleklikten öte sıçra ki insanlık makamına eresin...İslam melek dini değil ...insanlık da melek olmakta değil...gerektirğinde Allah için kan dök "der Kur’an yani islam...Müşrikin payı cizye vermektir...yer yüzü halifeliği değil Kaptırdı secdeliler yer yüzü halifeliğini...
Hz Ademin dini İslam olsaydı cennetten kovulmazdı...
Sebeb-sonuç kuraldır İslamın ölçüsü...adam işte ayet diyor ayeti tefsiri bozuksa o ölçü sebeb-sonuç kuralı gereği kurtuluş vermez...tecrübe ve deneyler ayetleri yanlış yorumluyanları tokatlar "adam işte ayet sen namaz kılsın diye çocuğu zorlayamazsın "diyor...Sebeb-sonuç kuralı geçerlidir senin ayetten anladığının kıymeti önemi yok...
İşte hadis diyor adam...Senin hadise yüklediğin nlamın önemi yok hadis e ayet ışık değildir...sebeb-sonuç kuralı var...
Adam ."Yangın gördüğünüzde "Tekbir getirin "tekbir ateşi söndürür"diyor hadismiş...yangının ortasına o adamı atsak oda tekbir getirse ...Yangından mı o yobazdan mı kurtuluruz...Sebeb- sonuç kuralı deişmez hz İbrahim için değişti...ama senin tekbirin de sahte be kardeşim...şehadetinde işe yaramaz...depremi kovdum ...diyenler var o deprem sahteymiş be kardeşim ...Hz İbrahim olanı ateş yakmaz...amenne ama nerede hz İbrahim olan ...Nükler işlemez hz İbrahim olana...çünkü Allah el-Galib...
Osmanlının dini İslam olsaydı Osmanlı yıkılmazdı...Hz Ademin zellesi Osmanlının günahı var eksiği var fen ilimleriyle teknolojiyle uğreşmadılar...dedikodu ve iç kavgalarla boğuştular hep...Arablar da ihanet etti en son zamanlarda...
Osmanlı İslamı yaşamayı başaramadı esmaya aşkı yaşayamadı teknolojiye düşman mollarar vardı..."Yunus bile "biz gelmedik kavi için"dedi selçukludan beri"cihadı kovdu Türk milleti...
Takva diye bir şey var...hz Peygamberimizidir bu yaratılanın imamı ona bağlan ona bağlanmadan cemaat ve vahdet ümmet oluşmaz ortak çatı oluşmaz...Tefrika ve kan bitmez...cemaatle kılınan namazlar münferit de kılınır ama aynı kıymette değildir...
Cemaat olmak hz Peygambere tabilikledir...
Sebeb-sonuç kuralı var...Peygamberlerin bile imamı oldu miraçda peygamberimiz...tevhid var ...imam belli cemaat belli...İslam ekmelliktir...her şehadet getiren tevbe ile takvalılar derecesini kazanmalıdır...değilse her yaptığım İslam demiş olur...Tevbe etmeli eksiğini belirtmeli şeyhler...
Hz Ademin dini İslam olsaydı cennetten kovulmazdı...ve cehennem yaratılmazdı...ins ve cin eksiklikle dolu...Allahın dinini mensuplarına bakarak öğrenme...şeyhe bakarak da öğrenme...ölçü sadece esmas...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.