İstismar
İnsan doğar insan ölürüz. Bazıları insan olarak doğar fakat ne surette ölür bu muamma.
Evet giderek yozlaşan insan, örf adet gelenek görenek inanç vb değerleri malesef çiğnemekle meşgul. Kuralsız ve sorunlu insanların insanlığın alnına derin kara lekeler vurarak ömrünü tamamladığına şahit oluyoruz.
Burada hemen hemen çocuğu olmayan yok. Çocuk deyip geçmeyin .Onlar yalan söylemeyi asla beceremez , duygularını asla gizleyemez.
Günlük meşgaleler ve yaşam şartlarının zorlaşması sebebi ile artık toplumun kadın olsun,erkek olsun yaklaşık %60 çalışıyor
Geri kalan kesim yaşlı çocuk ve çalışmayan bireylerden oluşuyor.
Çalışan anne ve babalar özellikle bu yazı sizin için. Çocuklarınıza zaman ayırın
Onlarla ilgilenin onları dinleyin
Konuştukları zaman sabırla cümlelerinin bitmesini bekleyin.
Kaba söz ve davranışlardan kaçının. Onlara para vererek onları mutlu edemezsiniz ve susturamazsınız ..Onlar paradan çok ilgiye sevgiye muhtaç.
Bir genç kızın çocukluktan beri anne babası çalışmakta.Her okul çıkışı teyzesine gitmekte ...çünkü annesi öyle demiş.Akrabana güvenmeyip kime güveneceksin..böyle de bir inancımız var..bunu anlamış değilim yani.
Evet yaşanmaması gereken ne varsa yaşanıyor orada. Kız bunu teyzesine söyleyince yalancı durumuna düşerek dışlanıyor.
O genç kızda büyük tramvaya sebep olacak olumsuzluklar akraba dediklerimizden çıkıyor.(iyileri tenzih ediyorum)
Anne ve babaya hep içten içe kin duyan istismara uğrayan kızcağız bir gün dayanamayıp olan biteni anlatıyor.
Anne kızına sahip çıkıp yaptığı yanlışlıklardan ilgisizlikten geç kalınmış ne varsa hepsi için özür diliyor. Genç kız bu arada psikoloğa gidip geliyor tedavi başlatıyor.Allahtan kızcağız bilinçli .
Bu dayısı,bu amcası, bu abisi demeyin.Onlar bunu yapmaz demeyin .İnsan insanlıktan çıkmaya görsün yapılmaması gereken ne varsa hepsini yapar.
Çocuklarınızı dinleyin o konuşurken sakın arkanızı dönmeyin
Onlara güvendiğinizi, onları sevdiğinizi belli edin.Şevkat gösterin biraz.Hatalıysanız bu konuda özür dileyin çocuğunuzdan bu bir erdemdir. Beraber zaman geçirin onlarla.Çocuklar en çok anne babasının yanında mutlu olur
Geç kalmayın bu mutluluğu vermeye.
Zaman bulamıyoruz demeyin
Sizin zaman ayırmadığınız çocuğunuza istismara meyili kişiler musallat olduğunda bunun ağırlığının altında kalırsınız.
İnsanın açı hayvandan beterdir buna müsade etmeyin
Çocuklarınızın yaşam hakkını yaşama sevincini elinden almaya hiç kimsenin hakkı yok.
Buna müsade etmeyin. kalin ]
Gerçektir -Bu son olsun diyelim.