- 258 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sabırlıyım çünkü...
Sabırlıyım çünkü...
Sabırla koruk üzüm olur...değilse sabırlı olmak alçaklık olur...Allahı razı edecek işler yapmayacaksak o sabır yerin dibine batsın...Allahtan başkasından korkmaya da sbır diyenler var...kara sabır o bize beyaz sabır lazım...Sabrın da kötüsü var iyisi var şükrün de...Allaha nankörlükse o şükür kötü şükürdür...
Sabrımızı arttırmak için ilk olarak Kur’an-ı Kerim’in inşirah suresi okunabilir. Elem neşrah leke sadrek. Ve vada’na ’anke vizreke. Elleziy enkada zahreke.
Namaz kılarak da Allahtan sabır dilenmeli...
Öfkemizi yenmek için de dua etmeliyiz Allaha "Öfkeyle kalkan zararla oturur..."hesb yapmalıyız sebeb-sonuç bağına göre hareket etmeliyiz çünkü...Mekke fethinde efendimiz az kan dökülecek şartların oluşmasını bekledi...
Kısada hayat var...müşrikler mekkeden çıkardı efendimiz tekrar girdi...kısas da acele etmedi kansız bir fetihin şartlarını bekledi ve o şartlar için gayret sarfetti
Evet...Sabır ve şükür halin getirdiği özelliğe göre Hakk’la Hakk’ça olmaktır. Bu nedenle iman ve tevhid hali arttıkça sabır ve şükür artar. Zira “Allah ile” olma hali ve derecesi artar.
Evet...Hz Adem yasak meyveye sabırlı olamadı...Sabır, bir imtihan ve sınanma halidir. Şükür ise nimet halidir. İmtihan ve musibet hali, elbette daha üstündür. Çünkü o, nefse daha ağır gelir. Allah Teala’nın şu buyruğu da bunu teyid etmektedir: “Sabredenlere mükâfatları hesapsızca verilir“. (Zümer/10) Şükredenlere ise, ecirleri hesap edilerek verilir. Bu ayette görüldüğü gibi, sabır sıfatı için tahsis edilen bir meziyet diğerleri için geçerli kılınmamaktadır
Evet...Hz. Ali radıyallahu anh, imanın şubelerini anlattığı uzun bir konuşmasında, sabrı yakinin dört makamı üstüne çıkarmış ve bunların, sabrın temel taşları olduğunu bildirerek şöyle demiştir: “Sabır, dört temele dayanır: Şevk, Korku, Zühd ve Bekleme. Cehennem ateşinden korkan kişi, Allah Teala’nın haram kıldıklarından uzak durur. Cennete şevk duyan kişi de, şehvetlerine gem vurur. Dünyada zühd sahibi olan kişi ise, başına gelen musibetleri gözünde büyütmez. Ölümü bekleyen de, hayırlarda yarışır”.
Mekkenin fethi gibi bir hedefi vardı efendimizin ve sabretti...Hedefin varsa sebeb -sonuç kuralı gereği sabrı seç...
Evet...amacı cennet olan sabretsin...Bil ki sabır, cennete giriş sebebi ve cehennemden kurtuluş vesilesidir. Çünkü bu babda rivayet edilen bir hadiste Allah Resulü’nün (sav) şöyle buyurduğu bildirilmektedir: “Cennet sıkıntı ve zorluklara karşı verilir. Cehennem ise şehvet ve arzulara karşı verilir”. Mümin, cennete girebilmek için sıkıntı ve zorluklar karşısında sabra ihtiyaç duyarken, cehennemden kurtulabilmek için de şehvet ve arzularına karşı yine sabra ihtiyaç duyar.
Sabretmeyen amacına erişemez...Kısas yapamaz...çünkü kısas güçlülük gerektirir...on kişi seni dövdüyse on kişi bulman gerekir...
Amacı olmayan ne sabreder ne şükreder...Cemalüllahsa amacın sabret... Sabır ve şükür, iki hal oldukları gibi, makam da olabilirler. Makamı sabır olan kişinin hali de bunun için şükür olur. Bu durumda sabreden daha üstündür. Çünkü o, makam sahibidir. Makamı şükür olup da hali bunun üzerinde sabır etme olan kişiye gelince, böyle biri için hali, makamından ayrı bir fazlalık içerir. Bu durumda da sabır hali, şükür makamı için bir fazlalık olmaktadır.
Sabırlıyım çünkü...cemalüllahı kazanmalıyım
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.