- 510 Okunma
- 4 Yorum
- 5 Beğeni
AŞK...
Bir rengin müptelası olmak ve öykündüğüm satır aralarına geçirdiğim tırnak izim sanırım sancılı bir günün öyküsüne dalıp gidiyorum.
Sığlarda yaşayan insanlar siması yabancı değil çünkü her birini her gün görüp içim d/ağlanıyor.
Sessizlikle ve sevgiyle muhatap yüreğimse sıra dışı bir serveti ve sistemi devreye sokuyor.
Sevginin ve ihanetin faturası ise hep bana kesiliyor ve gecikme faiziyle yüksünmeden ödüyorum. Ama ben inanılmaz sıkıldım durduk yere tacize uğramaktan sadece evrenin bana yüklediği programı devreye sokuyor dün de olduğu üzere.
Günü gününe uymuyor insanların. Sıcak bir gülüşe kanıyorum akabinde yüzü asık ve arkamdan konuşanlar. Bense aynı insanım. Müşfik ve sevgi dolu elbet refüze ediliyorum çünkü içtenliğin kastı değil içtenliğin onları kastığı.
Leb demeden leblebiyi anlıyorsa insan ki bunun bir de öncesi var. Söylenen her sözcüğe inandığım sevgiyle ihya ettiğim yüreğimin daha da kabardığı.
İçine bolca attığım kabartma tozu değil asla yüreğimi kabartan ben elimi uzatıp da elim ve yüreğim dağlanmışken.
Soytarı gülücükler, semazen imgeler ve hayal gücüm ve sevgiyle iştigal.
Önsezilerim aralıksız uyarıyor beni ama ben bana kanmıyorum ve kim ne derse inanıyorum.
Gürültülü bir günün armağanı olsa olsa üç beş sayfa yazı bir iki de şiir ama bilin ki ben bunları durduk yere yazmıyorum.
Hayatın kalın duvarları ve ihlal edilmiş sınırlarım daha sonra da büyüyen kulakları duvarların.
İnsanca yaşamanın tadını çıkaramadığım ama sevginin de içtenliğin de adını çıkaranlar.
Sevgi dolu günlerim ve sevdiğim kadar kimse tarafınca sevildiğimden şüphem yokken meğer ben nasıl mutluymuşum önceki hayatımda.
İnsan sevgimle hazır ola durduğum ve sevdiklerimin emir eri iken adeta.
Mesleki anlamda verdiğim mücadelemde hız kesmeyen sıkıntılarım ve kulağı delik kim varsa beni eleştiren ve ben hızlıca katlarken duygularımı.
Bir şeylerden feragat ettiğim üstelik bir ömür.
Sağlığımı ve hayatımı hiçe saydığım hiçliğimin dahi göze battığı.
İnsan ilişkilerimde asla yanılmayacağıma dair nasıl da emindim herkesten. İçtenliğim ve paylaştığım sırlarım ve sözüm ona sırtımı dayadığım ne çok insan derken müşküle düşüp kim varsa yüreğini ve sesini meşgule veren.
Hayatı hep paylaşmak olarak bildim bu bağlamda neyim var neyim yok pay ettim asla kötülük gelmeyeceğine inandığım kim varsa hayli yıprandım.
Tutunmam gereken bir şeyler olmalıydı illa ki ve ben bunu sevgi bildim. Sevmekten zarar gelmezdi kitabımda ve bana öğretilen ne ise ki sevgi zaten hatırı sayılır bir mecra oldu içimde.
Sözcüklerse servetimdi bir ömür gerçi kalemimle tanışıklığım gerçeklememişti henüz ama ben konuşarak bazen susarak ve çalıştığım işlerde en yüksek performansı sunarak konuşturdum kelimelerimi ve her şeyin aslında tek özeti vardı tek heceye denk düşen: Aşk.
İlahi bir farkındalıktı sevmek ve âşık olmak.
Aşkın aşikâr akışı hep aşina oldu bana ve ben aşkı pek çok yerde pek çok insanda buldum.
Göğsümü gere gere sevdim hayatı ve ne iş varsa elimde aşk ile yaptım.
Sevgiyle yapılan bir yemeğin tadı başkaydı.
Sevgiyle temizlenmiş bir oda bile cenneti çağrıştırırdı bana keza halen de öyle.
Sevgisiz yaşamak kâbus, sevgiyi harcamaksa ihanetti.
İnancın akabinde doğan bir derya batmayan bir güneş sevgi.
Yüreğimi ihlal eden sözcüklerse akabinde nice güzelliğe kanat açıyor.
Maviden mintanı göğün.
Yeşil ağaçlar ve ormanlar elbet vatan aşkım ve insan sevgim.
Bağdaş kurduğum hangi duyguysa beni ihya eden ve Rabbime götüren.
Ölçüsüz sevgi aslında bir ölçüt çünkü insan olmanın meali sevginin de ta kendisi.
Yalan sevgiler asla kitabımda yazmayan ve beni yalancıktan seven kim varsa nasıl da karanlığa karıştı ve boşlukta yok oldular.
Hayallerim hep vardı çocukluğumdan beri genişti hayal dünyam ve bunun faydasını hep gördüm hele ki yazarken elbet gerçeklerin de farkındayım ama kendimi avutmanın en güzel yanı sevgiyle eşleşen hayallerimi kaleme almak.
İstifli olan duygular ve sözcükler.
Hatmettiğim güzellikler ve dualar ve kitaplar mademki Rabbimin ilk emri, okumaktı.
İçimi okuyan bir kalemim var madem.
Mademki beni benim sevdiğimden çok seven bir Rabbim var…
Elbet yola devam sevmeye de ve itirazsız yaşıyor yazıyorum yaşadığım sıkıntıları görmezden gelip başımı da yaslamışken Rabbime.
Her halükarda yenilmiş olsam da içimde sönmeyen o ateş sayesinde bir günde yeniden doğuyorum ve ansızın sökün ediyor duygular bir bir itibar ettiğim kimse istem dışı sevdiğim kadar da hayatı ve insanları…
YORUMLAR
İklimler...
Sevecen yürekler ve yazmanın meali.
Sunumda hayat ve insan payına düşeni yaşıyor bazen sözcükler kabından taşıyor.
İnsan olmanın güncesi duyguların bir bir dile geldiği.
Hüzün çeşmesi ama umuda programlanmış bir kere bellekler.
Kayda değer hangi duyguysa ağır basan ve kulağını çınlattığım Sağır Sultan.
Mutluluk çok izafi çok da mutlak bir değer tıpkı matematikte olduğu gibi:
Negatif ve pozitif hane hiç belli olmuyor hangi duygunun nereden vuracağı.
İnanç eşsiz bir açılım sunuyor insana ve sevgi sevmek elimizde olmadan seviyoruz elimde olmadan hep sevdim de ve sevecek ne çok şey var ne çok da insan gerçi...
Can yakanlar adeta bir mayın tarlasında yürüdüğüm.
Kaç cephede savaş veriyorsam buna vakıf olan sadece yüce Yaratan elbet insan çıkış yolu arıyor ve hayata tutunmak adına çare de ve çareyi sunuyor size bir şekilde kainat.
Mucizeler ayrı özel güzel ve ne zaman nereden geleceği belli olmayan.
Özellikle son senelerde çok mucizeye tanık oldum bire bir yaşadım.
Bu bağlamda yaşatmak duyguları bu hazine evrenin merkezinde saklı yeter ki insan istesin ve yüreğini sersin.
Sevgi iklimi:
Yazarak duyumsadığım.
Sevgi iklimi:
Güzel insanların yüreklerine d/okunmak adına.
Sevgimle ki sahip olduğum başka hiç bir şey yok sevginin haricinde diğer duygular bazen baskın olsa bile inancı da ekleyip umuda yolculuğumda kendime bir dünya yarattım kendimce sevip mutlu olduğum.
Teşekkür ederim Rabbim
Yüreğimi ihlal eden sözcüklerse akabinde nice güzelliğe kanat açıyor.
Maviden mintanı göğün.
Yeşil ağaçlar ve ormanlar elbet vatan aşkım ve insan sevgim
( Çok güzel tanımlar)
.....................
Hayallerim hep vardı çocukluğumdan beri genişti hayal dünyam ve bunun faydasını hep gördüm hele ki yazarken elbet gerçeklerin de farkındayım ama kendimi avutmanın en güzel yanı sevgiyle eşleşen hayallerimi kaleme almak
istifli olan duygular ve sözcükler
( Güzel bir duygu paylaşımı )
Hoca Hanım, çok karamsarsınız. Hep kendinizle mücadele halindesiniz.
San ki birileri hep peşinizdelermiş atıp tutuyorlar istemiyorlar çekemiyorlar da
gücünüz ve iradenizle direniyor ve Rabbi'ye sığıyor izlemini edinmekteyim
Sosyal sıkıntı desek herkeste az veya çok var.Zaman zaman bunalımlı
dönemlerim günlerim oldu direndim düzeldim aşık oldum(iyi ki oldum) anılar şiirler yazmaya devam derken emekli oldum talebim üzere noterliği atandım. Daha özgür dahahuzurlu günler yaşadım 10 sene, derken 2012'de 65 'ten emekli oldum, Çoluk çocuk yuvada uçtular. Evli barklılar.İki kızımız var Ankara'dalar bir oğlumuz var Londura'da eşiyle..
Uzattım sizi unuttum sanılmasın. Amacım size ders vermek de değil asla
Her insanın sosyal siyasal sağlık en tehlikelisi de inançsal sorunları olduğunu anlatabilmekti,
Yazılarınıza yansıyan karamsarlığın elbet benim bilemediğim bilemeyeceğim
nedenleri vardır. Burnumu sokmadığımı canınızı sıkmadığımı ve ve yorumumda
yanılmış olduğumu umarım.
Güçlü ve sağlıklı olmanız dileği ile sn hoca hanım efendiye!..
Gülüm Çamlısoy
Bağışıklık kazanmam gereken çok şey var itiraz ettiğim.
Dile gelmeyen çok şey var ibraz ettiğim etmediğim.
Karamsarlık ya da olumlu düşünmek anlamında herkeste mevcut olan duyguları dile getirmek benimki.
Güzellikler saklı evrende onların peşindeyim.
Ve evet, kendimi bildim bileli bir mücadelem var kendimle olan bunu altında yatan sebepler ve nice insan hem yoluma çıkan hem yolumu kesen.
Bir o kadar güzelliklere ve güzel insanlara olan inancımı saklı tutuyorum.
Siz de kabul edersiniz ki insanlar büyük değişimler geçirmekte.
Maddiyat düşkünü insanlar ve sevginin eskisi kadar önem arz etmediği.
Mutluluk ya da hüzün bir seçim değil kaderin sunumu size ve ben hep elimden geleni yaptım asla geri durmadım emek inanç anlamında.
Karşılık bulmayan arayışlarım, özellikle mesleki anlamda yıkımlarım oldu bunu bile ört bas ettim.
Sosyal anlamda değindiğiniz gibi sosyal sıkıntılar:
VE İŞTE CAN ALICI NOKTASI YORUMUN.
Mazallah ellerinden geleni ardına koymaz çevremdekiler.
Çok detaya gitmek istemiyorum ama şahsiyeti ve onuru olmayan nice insan yüzünden çok şey yaşadım yaşadık da ailecek.
Annem defalarca ölümün kıyısından döndü sonra kardeşim rahatsızlandı
Çok çok şey var canımı yakan çok insan.
GIYBETLE DOYAN KOMŞULARIM VAR.
Medeniyet başlığı altında çirkinlere sığınıp adını sosyalleşme koyan.
Karamsarlık ya da iyimserlik.
Olan neyse.
Bazen hayal dünyam devreye girerken.
Değişen insanlar kaybolan değerler.
Kime güveneceğiz biz??
Güvendiğim can dostlarımdan yediğim darbelere değinmiyorum bile.
Sevmeyi seviyorum sevilmek gibi bir talebim de yok artık ama insan sevilmeyi de bekliyor ve:
Buna kavuştum yaza yaza.
Çok şeyi çok şifreyi çözdüm yaza yaza vee sizler sayesinde.
Yazılan güzel yazılar sevgili dostların kaleminden okuduğum.
Bana Rabbin açtığı bu kapı ve ardı ardına açılan nice pencere.
Daha çook yolum var bu bağlamda yazmak benim için aşkın ta kendisi.
Renkler ve coşkum.
Renkler ve hüznüm.
Altı üstü insanım içi dışı bir ve değerlerinden taviz vermeyen.
Sevgimle büyüyor dünyam ve severek ulaşıyorum kendime.
Çok şey var hocam çok şey ve size sizlere teşekkkür ederim.
Rica ederim olur mu?
Ki ben asla kaybetmedim öğrenci kimliğimi ve kendimi hala lisedeki o coşkulu kız olarak hissediyorum.
Yüreğim ve ruhum ve içim aydınlık asla bozmadım içimi bu bağlamda başım dik yaşamanın keyfini sürüyorum her ne kadar bu bile suç olarak addedilse de
İşte yazarak sizlerden aldığım güç.
Teşekkkür ederim hocam
Sonsuz selam saygımla
Hayallerim hep vardı çocukluğumdan beri genişti hayal dünyam ve bunun faydasını hep gördüm hele ki yazarken elbet gerçeklerin de farkındayım ama kendimi avutmanın en güzel yanı sevgiyle eşleşen hayallerimi kaleme almak.
İstifli olan duygular ve sözcükler.
Hatmettiğim güzellikler ve dualar ve kitaplar mademki Rabbimin ilk emri, okumaktı.
İçimi okuyan bir kalemim var madem.
Mademki beni benim sevdiğimden çok seven bir Rabbim var…
Elbet yola devam sevmeye de ve itirazsız yaşıyor yazıyorum yaşadığım sıkıntıları görmezden gelip başımı da yaslamışken Rabbime.
Her halükarda yenilmiş olsam da içimde sönmeyen o ateş sayesinde bir günde yeniden doğuyorum ve ansızın sökün ediyor duygular bir bir itibar ettiğim kimse istem dışı sevdiğim kadar da hayatı ve insanları…
Duygu dolu yüreğinizden bendini aşarcasına süzülüp gelen ihlâs içinde harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum.
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Gülüm Çamlısoy
Hayatın bin bir hali
Duygular hız kesmezken.
Bu bağlamda yüreğiniz yürekleriniz dert görmesin asla.
Sonsuz selam saygımla
Bazen tükeniyorum.
Bazen türetiyorum: misal mi?
Bir şiiri kıblem bildiğim, bir hikâyeyi öznem ve yazarak büyüyen bir dünya benimki üstelik dünden beri yakamdan düşmeyen engin hayal gücüm.
Fıtratı şaşkın günün geceyle izdivacı henüz gerçekleşmedi bense nikâh şahidiyim evrenin ve de sağdıcı aşkın ve soldan sağa saydığım bazen solumun yandığı bazen solduğum bazense…
Ah, itiraf edemem ben bu aşkı imla hatası bildim üstelik aşkı bir ömür sandım ki sandım ki:
Aş erdiğimdi aşk.
Lafügüzaf.
Aşikâr aşk ile baktım dünyaya.
Yanıldım ve de:
Oh, ne ala.
Yetmedi lakin bilemedim de aşkın bir yitim olduğunu ve işte kayıplardan elde ettim ben en büyük kazanımı.
Devasa bir fanustu madem içinde yaşadığım, ne malum içimde yaşatmadığım?