- 199 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Devlet kanunlarını Allah esmasını çiğnetmez...
Devlet kanunlarını Allah esmasını çiğnetmez...
Şeytanı lanetledi hz Ademi dünyay sürgün etti...evet...Devlet kanunlarını Allah esmasını çiğnetmez...
Karuna mal verdi malikülmülktür...Karun rakib kesildi...zekat vermeyenler karundur...Mal emanettir ben de de sahibi Allahtır bu malın de ve zekatını ver.Mal zekatla Allahındır...can şehitlikle Allahınır...o mal o can kutsaldır ...yani tek mü’minin malı kutsaldır...müşrikin malı ganimet edilmelidir...bu hırsızlık sayılmaz...çünkü malın tek sahibi var...tek İlah var çünkü...Allah adına can al malı çal...meleklerden üstün olursun ...müşrik öldür...müşrikin malına el oy...Ölçü Allah çünkü...Ahlak için de ölçü Allah...ölçü esmadır...esmayı çiğneyeni çiğne Kısas bu...Kısas esmaya asilik değildir...esmaya hadimliktir...
Devlet kanunlarını Allah esmasını çiğnetmez...
Kur’anı adam güya tefsir ediyor aslında esmaya asilik Kur’anı tahriftir...Kısas dişe diş diş...ama o diş Allaha hadimse kısastan vazgeçmek elzemdir...hz Adem Kabili öldürtmadi çünkü Hakim sıfatına aslikti Kabili öldürtmek...İnsan kıttı o devirde...Hakim sıfatına asilikse Kısastan vaz geçmektedir hayat...esmasına asiliği kısas sanma...Hz Ademe yani secdeliye kin asilikti şeytan bunu seçti secdesize olsun kinin...secdeszin malı canı helaldir de...değilse İşta Amerika kağıdı yeşile boyadı adına para dedi Arabın petrolünü aldı...Cizye almazsan bu hale düşersin cizyeye mahkum oluncaya kadar müşrikle savaş ...demştir aslında Kur’an ...amtıksızca efsir ettiler Kur’anı ama Devlet kanunlarını Allah esmasını çiğnetmez...
Ayet ve hadislerin yorumu değişir çünkü ayet ve hadislere Allahın kanunlarıdır deme...Allah değişmez ve kanunları da değişmez...
İşte ayet...""Allah’ın önceden geçenler hakkındaki kanunu budur. Allah’ın kanununda asla bir değişiklik bulamazsın."(Ahzab/62)
Nesih-mensuh ayet ve hadislerdedir değişenlerdendir çünkü ayet ve hadis...ehven-i şer kuralı geçerlidir ayet ve hadislerin değişmesinde...nesih-mensuhda...işte ayet..""Biz bir âyetin yerine başka bir âyeti getirdiğimiz zaman -ki Allah, neyi indireceğini çok iyi bilir- «Sen ancak bir iftiracısın» dediler. Hayır; onların çoğu bilmezler."(Nahl /101) esmadır değişmeyen ayet hadis değişenlerdendir nesih-mensuh yok deme.esmada nesih-mensuh olmaz...esmanın arasında denge vardır bu denge ayetleri hükümsüzleştiri...nesih-mensuh bu...
Kur’an ayetleri değişmez deme...esbabı nuzul bir ayetin nasıl anlaşılması gerektiğinin delilidir...o sebebler yok olunca o ayetin hükmü yok olur..sebeb -sonuç ilişkisi kuraldır değişmezlerdendir ayetleri sebeb sonuç kuralına uygun tefsir et...ayet değişmese de tefsiri değişir...değişmez olan sadece esmadır...
Evet...esma sudur eder ...Güneş değişmez, ay değişmez, gece-gündüz değişmez, hayat-ölüm değişmez. Daha önceki inkârcıların başına musibetlerin gelmesi, onların azaba uğratılması gibi ilahi prensipler de değişmez...ama tefsir değişir ekmel ilim değişmez sadece ekmel tefsir değişmez sadece..."Allah cihad et dedi diye Nükler silaha avcı tüfeğiyle karşılık verme...seninde bir tane bari nüklerin olsun müşrikin on nüklerine karşılık...
Evet... Kainat, Allah’ın kainatıdır.
Yaratılan da Allah’ın yarattığıdır.
Allahu Teala, kainatın kurallarını, yarattıklarının kanunlarını kendisi koyar.
Kuralları da değişmez, kalıcı ve adildir.
Allah’ın kitabını okuyan, Allah’ın kurallarını bilen ve Allah’ın dünyasında yaşayan Müslümanın; başkalarından daha fazla ibret alması ve yakın yoldan dönmesi (yönelmesi) gerekir...
Allah dünyayı gez diyor...ve amacın ibret almak olsun ..tarihsel geziler yap amacın ibret olsun hac da ibret amaçlı bir tarihsel gezidir...ve kutsal yerlere olduğu için farz derecesindedir...her tarihsel ve amacı ibret alma olan gezme ibadettir...ayetle emredilmiştir..farzderecesinde olanise sadece hac
Allahın değişmeyen kuralı esma... esmaya uymadı şeytan lanetlendi hz Adem cennetten kovuldu...Secdeliye kin duyma aman ..ve yasak meyveye yaklaşma aman...ikisi de esmaya asiliktir...peygamber bile olsan cezalanırsın ...bari tevbe et..şeytnlaşma kalbini aklını vicdanını koru...secdeni koru
Esmaya ters ilkeler kanunlar eskimeye mahkumdur...
Evet esmaya hadim söz söyle unutulmasın Allah Şafi...Kanuni Sultan Süleyman’ın hasta yatağında söylediği söz olarak bilinen Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi, Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi” de hastalık Şafiye hadimlik içinse kazanç sağlar...
Evet...kainat Allahın ve esma sudur ediyor...sana kahır olan bana lütuf oluyor...geçen İstanbul denizinden geçen gemileri izledim bana lütuftu ama gemi persoleni için yorgunluktu çileydi..."Kalpler ancak Allah’ı ziktermekle (hatırlamakla) tatmin olur" ayetini hatırlatan Astrologlar Allah’ın isimlerini zikretmenin elbette hayatı kolaylaştıracağını söylüyor. ’Bu yüzden Kur’an’da Allah kendisini hep kolaylaştıran olarak anar zorlaştıran olarak değil!’ "Hayat Allah’ın Hayy ismidir. Allah’ın isimlerinin ifade ettiği özelliklerinin her biri, bu ruhsal rahatsızlıklara iyi gelecek ilaç reçetesi gibidir. Esmaya hadimliğğin dünyada da ahirette de ödülleri var...asiliğin tembelliğin kaçışın cezaları da hem dünyad hem ahirette var...Günümüzde çok sık gördüğümüz gibi Esma-ül Hüsna’yı çerçeveleyip duvara asmak, ya da derin manalarını anlamaya ve onlardan nasibimizi almaya çalışmadan sadece tekrarlamak okumak, bir ilaç reçetesini duvara asmaya benzer.’ de. İnsan, Allah’ın kendisini tanıması için yarattığı bir varlık olduğu için insanda bir değil bir çok ismin aynı anda açığa çıktığını anla , "Esmalar sadece ve sadece Allah’a ulaşmak için zikredilmelidir.Allaha değil esmasına ulaşılır ancak çünkü zatının cevheri yok ki yaratılanda zatına ulaşmak mükmün değil... Sabahları kalktığın zaman sahip oldukların, ailen , yuvan ve çocukların için Şekur esması, sağlık için Şafi esması, İlme olan yeteneğinin arttırması için Nur esması, iş görüşmelerinde El Fettah esması, bereket için El Gani esmalarını tesbih et... Kavgacı ve hırçın bir tavır sergilediğimiz zamanlarda ise El Halim esmasını zikretmek iyi gelebilir. Hayatınızın bazı dönemlerinde arka planda kaldığınızı hisseder, diğer insanların sizi her konuda geçmelerinden rahatsızlık duyabilirsiniz. Bu durumda El Mukaddim isminin enerjisini kullanarak atılım yapmaya çalışabilirsiniz. Zaman, zaman yaşamınızda sevgi, muhabbet veya estetiğin eksik olduğunu düşünebilirsiniz. Bu hal El Vedud isminin enerjisine hadimliğe ihtiyacımız olduğundandır.’...duanız gayretiniz hedefiniz bu esmaya hadimlik olmalı yani...
Allahın isimlerini yaşa...kazan kavuş onlara kavuşmaktır Allaha kavuşmak...alim ol bu Allaha kavuşmaktır hallen esma ile...örtüş esma ile Allaha ulaşmak budur ...zatına ulaşmak mümkün değil...kim zatına ulaşmayı isterse nirvanacıdır...Müşriktir...esmasını yaşa...izin bu mümkün olan bu yratılana...Zatına eriştim diyen ilahcık olum demiştir...yani puttur..nirvanacıdır...
Devlet kanunlarını Allah esmasını çiğnetmez...
Nirvana devletleşmek istemeye benzer...kanunlarına uymakla yetin...esmayı yaşamakla yetin...Allaha ulaşılmaz..devletin bir cüz’ü olursun ama Allahın cüz’ü olmak da mümkün değil...ey kibirli...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.