- 651 Okunma
- 6 Yorum
- 10 Beğeni
Hep alıntı ama paylaşmak istedim...
KESİNLİKLE OKUNMASI GEREKEN BİR YAZI...
"Yere düşen ekmeğin üstüne basan insan görmedim ama, yere düşen insanı tekmeleyen çok kişi gördüm" diyor...
Saygılı olmaktaki kusurlarımızı şöyle anlatıyor:
- Birbirimize saygılı olma konusunda 3 tip
temel hatamız var.
Avrupa’da yaşayan vatandaşımız orada yerlere çöp atmıyor ama, Kapıkule’den girer girmez yerlere tükürmeye, çöp atmaya başlıyor.
Niye burada böyle yapıyorsun diye sorulduğunda, herkes böyle yapıyor diyor.
Kendi fikri olmayan insanın duruma göre hareket etmesidir bu.
İkinci hatamız; adama göre davranmamız. Karşımızdaki adam iri yarıysa, "buyur abi", diyoruz, ufak tefekse, "ne var lan!" diyoruz.
Oysa ki, insanların onuru birbirine eşittir.
Üçüncü hata; keyfimize göre davranmak. Keyfimiz yerindeyse eve girerken "merhaba millet" diyoruz, değilse surat asıyoruz.
Oysa keyfimiz yerinde olsun olmasın insanlara saygılı davranmak zorundayız.
Diyorum ki, yerdeki ekmeğe saygılı olma konusunda ülkemde mutabakat var, kimse basamaz, ayağıyla dürtüklemez ya da öper, koyar bir kenara...
Ekmek nimettir kabul, peki insan nimet
değil mi?
Prof. Üstün DÖKMEN
YORUMLAR
Harika bir yazı ..
Toplumumuzda kişiliklerinin eksik yanlarıyla yüzleşmek yerinee eksikliklerini başkalarının masumiyetlerine dil uzatarak kapatmayı ve sağır vicdanlarına karşı dürüst olmaktansa ağır kusurlarını yükleyecek bir günah keçisi bulmayı tercih edenler var aslında insanlık büyük bir nimettir bir anlasakkk..
Herkes kendine alsa bu yazıyı ve icsellestirse sıkıntı kalmayacak
Ama insan kurallara uymayan bir varlık ..
Gösteriş için değil özü için yapsa birey dünya ne hale gelir bır düşünsenize ...
Hayal....
Alıntı da olsa teşekkür ederim ..
Deryada bir zerre
Ben teşekkür ediyorum eksik olmayın
Çokça sevgimle
Yazı yaşamsal anayasa gibi, tek sıkıntı Anayı bilip, Yasasına Uymamak galiba;)
Tebrikler sayfaya Üstün DÖKMEN üstadın yazısını taşıyıp alıntılamış olsanız da
çok yararlı olmuştur umarım
nice saygılarımla
Deryada bir zerre
Espirili bir bakış acısı
Ama haklısınız yasasına uymakta sıkıntı yaşıyoruz
Teşekkür ederim
Sağlıcakla kalın
Deryada bir zerre
Sağlıcakla
Muhteşem!..Avrupa da yerlere çöp atmayıp Kapıkuleden girince yerlere çöp atan medenileri ŞEMPANZE olarak niteliyoruz.Asırlar önce Atalarımız küçücük dünyaya hakim iken ;Kahraman Ordumuz Yağmur ormanlarında ilerlerken tabii o zamanlar askeri kıyafetler fes ile tamamlanıyor.Askerler istirahatte.Ne kadar Şempanze varsa bir anda ağaçlardan iner ve askerlerin feslerini aşırarak ağaçlara çıkarlar.Durum karşısında feslerini şempanzelerden geri almak için maymunların öğrendiklerini tekrar (taklit) etme) özelliğinden yararlanılır.Ellerinde kalan tek fesi eline alan komutan askerlerini içtimaya çağırır.Bunu gören maymunlar da içtima olur yere inerek.Komutan eline aldığı fesin içine tükürür yere atar.Aynısını maymunlar da tekrarlar ve feslere tükürüp yere atarlar.Komutan askerlere emir verir..''toplayın''Fesleri toplar askerler şempanzelerin elinden almış olurlar.Bizim dönüşe geçen vatandaşların durumu da bu işte.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla..Saygıyla..
neneh. tarafından 18.8.2022 14:10:42 zamanında düzenlenmiştir.
Deryada bir zerre
O asil neslin evlatları adeta birer şempanze olduk çok içim acıyarak dile getiriyorum bunu
Sevgimle
Deryada bir zerre
Sağlıcakla
Deryada bir zerre
Malesef şairim
Evet Üstün Dökmen ,Doğan Cüceloğlu bize bahşedilmiş çok kıymetli değerlerdir
Sevgiyle