- 238 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
KARİYERİM
35 yıllık bir öğretmen olarak sesleniyorum.
Benim öğretmen olmak için verdiğim gönüllü mücadele başlı başına bir romandır. Bu romanın en güzel yanı nedir biliyor musunuz?
Okuluma adım attığım ve öğrencilerimle karşılaştığım anda duyumsadığım yürek çarpıntılarımdır. Sizin biçeceğiniz hiçbir ücret bunun karşılığı olamaz!
Daha öğretmenliğimin ilk yılında kendi düzenimi bile kuramamışken, öğrencilerimden bir kaçının yoksulluk nedeni ile sınava girecek parasının olmadığını duyduğumda, kendi alacaklarımı iptal edip; onların ücretlerini yani yatıracakları parayı onlara verdiğimde yaşadıkları mutluluğa siz paha biçemezsiniz.
Sosyoekonomik durumları iyi olmayan ailelerden gelen öğrencilerime, görgü kurallarını ve edep/ erkânı öğretip onlardaki değişimi gördüğümde hiçbir ücret bunu karşılayamaz!
Ailesinden birisinin hastalığını dert edip günlerce ağlayan bir öğrenciye verdiğim gönül desteğini bilmem hangi ücret karşılar?
Bölünmüş aile çocuklarının ruhlarındaki ve gönüllerindeki eksikliği gidermek için döktüğümüz diller ile onların yüreğine sevgi transfer ederiz. Bunu herhangi bir karşılık beklemeden yaparız. Karşılığı olabilir mi sizce?
Vizyon sahibi olsunlar diye çeşitli mesleki gezilere götürür ufuklarını açmaya çalışırız . Herhangi bir beklenti içinde olmadan yaparız bunu.
Ailesinden birini kaybettiği anda birlikte ağlar, derdini paylaşırız. Acıyı paylaşmanın bedeli olabilir mi?
Kış gelince özellikle, maddî durumu iyi olmayanı, arkadaşlarına belli etmeden giydirip gönlünü görmeye çalışırız. O anda o çocuğun gözlerindeki bir damla yaşın fiatı nedir sizce?
Onlarla gülüp, onlarla eğlenmenin, yeri geldiğinde onlarla öğrenip fikir alışverişi yapmanın bir bedeli olabilir mi?
Olursa bu sevgidir, saygıdır,güzelliktir..
Ben görevimi severek yapıyorum. Öğretmen olmak için, ülkemin çocuklarına yararlı olmak için çok çalıştım ve çalışmaya devam edeceğim.
İki kuruş için ünvan, sınav ile verilmez! Verilmemeli! Kaldı ki 16 yıl önce açmış olduğunuz uzmanlık sınavını kazanmış olmama rağmen kendimi uzman olarak addetmedim.
Ünvan, öğretmenin icraatıdır.
Saygılarımla..
KARDELEN(Ayrıkotu)
18.08.2022
Tülay Sarıcabağlı Şimşek
Dinar/Afyonkarahisar
YORUMLAR
Muhteşem!..Kariye Öğretmen olunmakla başlar sürer gider.Öğretmenin değeri maddiyatla ölçülemez ne güzel söylediniz..Heyecanı tükenmez öğretmenin yürek çırpınışları da ..Çocuklar söz konusu olunca kendi ihtiyaçlarını erteler ve yardımına koşar öğretmen.Vicdan sınavlarla ne kazanılabilir nede baskılanabilir..Her zaman değerlidir saygı değer òğretmenlerimiz.Kaleminiz daim olsun.Duyarlılık adına sağlıcakla..Saygıyla.
neneh. tarafından 18.8.2022 12:04:20 zamanında düzenlenmiştir.