- 219 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Siyasetçimiz Siyaset Tabana İnecek ve Serleşecek Demişti Nitekim Dediği Gibi de Oldu
Eski Adalet Bakanımız Oltan Sungurlu siyaseti bugüne kadar elitler yapıyordu bundan sonra seçkinler çekilecek siyaset halka yani tabana inecek daha sertleşecek demişti. Yirmi beş belki de otuz yıl önce sarf etmişti bu sözü ve gerçekten dediği gibi de oldu. Nedense Oltan Sungurlu ismini önemserim. Hiç defosu olmayan bir siyaset ve devlet adamıydı. Sanırım farklı zamanlarda iki veya üç kez Adalet Bakanı olarak görev aldı. Siyaset ve devlet adamı ifadesi bilerek ve isteyerek kullanılmıştır. Birbirinden ayrı şeylerdir çünkü. İkisini bağdaştıran ve kişiliğinde mechzeden çok az kişi vardır. İnsan siyaset adamı olur ama devlet adamı olamayabilir.
...
Hem nedense Gümüşhane ve Bayburt insanını çok önemserim. Çok kişi çıkarıyor bu topraklar. Şair yazar ozan devlet ve siyaset adamı. Mesela doktor Ülkü Güney onlardan biri. İş adamı Aydın Doğan, bacanağı eski Kültür Bakanı Namık Kemal Zeybek, Agah Oktay Güner, yazar Mustafa Çalık, merhum Durmuş Hocaoğlu ve Naci Memiş, Çalışma Bakanı Vedat Bilgin, Merkez Bankası Başkanı Şahap Kavcıoğlu ve halefi Naci Ağbal ve bu şahsiyetlerin dışında sayılabilecek daha onlarca kişi. Büyük ozanlar İrşadi, Hicrani ve Celali. Sazıyla sözüyle bu toprakların öz evlatları.
...
Oltan Sungurlu demişken döneminin önemli siyasi şahsiyetlerini saymadan geçmek olmaz. Merhum Işın Çelebi, Kaya Erdem, Avni Akyol, Şevket Kazan, İmren Aykut, Köksal Toptan, Esat Kıratlıoğlu, Necmettin Karaduman, Hayri Kozakçıoğlu, Şevket Kazan, Mükerrem Taşçıoğlu, Ünal Erkan, Hikmet Çetin, Erdal İnönü, merhum Sadi Somuncuoğlu ve daha niceleri.
...
Bugün için siyaset gerçekten sert ve kırıcı. Dili sert kendisi sert. Kıran kırana. Demirel Ecevit için ismini anmazdı ve hükümetin başı derdi. Bu farklı bir dil ve üsluptu. Tam Demirel’ özgü idi. Her ikisi de rahmeti rahmana kavuştu. Yasaklılık sonrası güzel geçindiler. Birbirini hep güzel sözlerle andılar. Merhum Erbakan Hoca ve Alparslan Türkeş’in üslup ve siyaset dilleri karşılıklı yaklaşımları gıbta edilecek düzeydeydi. Ruhları şad olsun. Anıyoruz her daim hatırlıyoruz hepsini.
Kemal SEYFİ
17.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.