Bitirebilir miyim Bilemiyorum ama Atmışından Sonra Tekrar Üniversiteliyim
Önceki gün üniversite sınav sonuçları açıklandı. Üç tercih yapmıştım ilkine yerleştirilmişsim. Öğrencilik için ileri bir yaş ama daha ileri yaşta olanlar da var. Bölümü bilerek ve isteyerek seçtim. Puanım ve sıralamam yerleştirildiğim fakültenin ciddi aralık önünde. Ancak hep iletişim okuma isteğim kaynaklı bir tercih bu. Yoksa edebiyat ilahiyat tarih ve sosyoloji iktisat ve işletme olabilecekler arasındaydı.
...
Edebiyattan vazgeçmem derslerinin beni bu yaştan sonra yoracak olması. Bölüm ağır, hocalarsa kendisini kasan kişiler. Zorlu bir süreç diye düşündüm. İktisadı işletmeyi hiç düşünmedim bana ters gelen bölümler diye. Sosyolojiden hoşlanmama rağmen tercih etmeme nedenim felsefe okumuş, ortak ders olarak sosyolojiden çok sayıda ders almış olmam. Tarih düşündüm bir ara ancak uymayacağını gördüm. İlahiyata kaydolayım dedim hem felsefe ile ilahiyatın yani dinin örtüşen ve çatışan yönlerini anlamaya çalışayım, farkı göreyim, skolastisizmi çözeyim istedim, fakültenin hazırlık sınıfının olması geri adım atmama sebep oldu. Hep iletişim ve özellikle gazetecilik demiştim bakın niçin olmadı çok istediğim bu bölüm.
...
Bölümden bir hanımefendi çıktı telefonuma. Ben gazetecilik düşünüyorum önerirmisiniz dedim. Ben de aynı bölüm mezunuyum ama eski iştihası yok bölümün dedi. İki bin beşte girdiğimde iletişimin en iyisiydi rağbet göreniydi dedi. Tavsiye etmem ancak radyo televizyon isteyebilirsiniz, master ve doktora için ise halkla ilişkiler derim dedi. Tam radyo televizyon olsun diyecektim ki dersler uygulama ağırlıklı ve kamerayı alıp meydanda röportaj yapmaya çıkacaksın. Uymaz bana dedim ve halkla ilişkilere yöneldim. Halkla ilişkiler okuyacağım kısmet olursa. Belki de insanlara dokunma ve temas noktasında zayıf olduğum bir eksiğimi kapatacağım. Eğer bitirebilirsem mühendislik ve felsefeye iletişim eklemiş olacağım. Becerebilir bir ales puanı çekebilirsem doktora yapacağım.
...
Bir de kırk yıl öncesine göre üniversitelerde eğitim nasıl, hocalar ne tür, sosyal etkinlik ne boyutta onu test edeceğim. Özellikle hocalar konusunu merak ediyorum. Bizde dekanımız da olan bir hocamız vardı ki hiç unutmam elli kişilik sınıfa baklava üzeri dondurma ısmarlamıştı. Aynı hocam bir dersinde arkadaşım Rıza’nın horultusu kendisine kadar gelmesine rağmen uyumasına müsaade etmiş ve ders zili çalďığında Rıza bey zil çaldı uyanabilirsiniz demişti. Doksan küsur yaşında hocam. Yaşıyor hala. Saygıyla anıyorum.
Kemal GÜL
17.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.