- 246 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Adam Tam Takozmuş Lavuk ve Hödükmüş
Mesleğini yetkisini kötüye kullanan bunu bir baskı ve yaptırım aracı olarak gören, buradan küçük bir menfaat devşirmek isteyen kişiler vardır. Toplumda kaçınılmaz olarak bu tip insanlar olur. Ne yapsanız ayıklayamazsınız. İşte anlatılacak olan da onlardan biriydi ve en kibar ifadeyle tam bir takozdu.
...
Bir iş için sıradayım. Uzun süredir de beklemişsim. Hatta sıramı işi acil olana ve bir bayana vermişsim. Sıradan bir iş. Hani evde bıçak nacak tahra balta olur ve bir kaç yılda bir işlemden geçirilir ya o tür bir iş. İşi yapansa yaşlı ve gariban bir vatandaş.
...
Biz sırada uzunca bir süredir bekliyoruz. Konuşuyor muhabbet ediyoruz. Güzel zaman geçiriyoruz. Bu esanada geriden uyuz tipli bir vatandaş geliyor katı bir yüz ifadesiyle. Üniformasız. Ne bilebiliriz kim olduğunu. Seslendi gürleyerek. Tanıyor musun beni. Zabıta müdürüyüm ben. İzinsiz çalışıyorsun burada ihtiyar, ceza yazarım sana dedi. Öncelik benim şu işi al eline ve hemencecik bitir.
...
Şakasına söylüyor sandık. Bir yetkili böyle bir şey yapabilir mi diye düşündük. Benim işi eline almak üzere yalnız usta. Beklemişiz o kadar sürece. Geride epeyce bir kişi sırada. Usta sırayı bozup onun işini almasın mı eline. Hacı abi biz ne zamandır bekliyoruz yaptığın iş doğru mu, içinize siniyor mu bu durum diyorum. Ne yapayım yeğen ceza yazarsa hem bizim emek gidecek hem de torunlara bu işten çıkaracağım harçlık. Espirisine söylüyor bu vatandaş, şaka yolludur söyledikleri diyorum ama.
...
Şaka değil gerçek. Yapmasın da görsün bir bak diyor vatandaş. Tartışıyoruz kalasla. En çok hakka hukuka riayet etmesi gereken kişiler sizlersiniz. Burada yetkinizi kötüye kullanıyorsunuz. Hem tehdit ediyorsunuz hem insanların hakkına giriyorsunuz. Tartışma sertleşince bir yaşlı beyefendi giriyor araya. Emekli albaymış. Al malzemelerini gidelim diyor. Uyulmaz bu tip insanlara. Lavuk bunlar hödük. Cahil cühela. İnsanlıktan nasiplenmemiş kişiler.
...
İhbar edilebilir miydi, üst amirine durum bildirilebilir miydi, bundan sonuç alınabilir miydi bilemiyorum. Sonrasında kim ne zarar görürdü kestiremiyorum. Olay orada kaldı ve yanına kar yazdı. Daha sonra da inanıyorum ki benzer işler yapmıştır. Tırmandırmadım meseleyi. Ancak bu kişilere yaptıklarının hesabı bir boyutlu sorulmalı, gerekirse cezai müeyyideye gidilmeli.
...
Tek yanlışım Hacı abi ceza falan yazamaz onunki korku salmak, hem yazarsa yazsın hiç sorun değil senin yerine ben öderim demeli ve bu hadsize geri adım attırmalıydım. Sen işine bak sırayı takip et demeliydim. Düşünemedim nedense. İçime dert oldu.
Kemal SEYFİ
16.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.