- 387 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AT İZİ KURT İZİNE KARIŞINCA
Aslan kükreyince tüm hayvanlar etrafına toplandı ve bu yine bir şey yapacak diye dikkat kesildiler.
Karşı çayırlarda otlayan yaban atları dışında göze çarpan fazla bir şey yoktu ama Aslan bu yahu bulur bir şeyler dediler.
Aslan arka ayaklarıyla yerleri kazımaya başladı, yan taraftaki dikenler üzerine arkadan sidik fırlattı derken acaba ne yapmak istiyor diye merakla bakıyordu sıradan hayvanlar.
Aslan ani bir hareketle kurda bakıp gel ulan buraya dedi.
Kurt bir sıçrayışta aslanın önünde iki büklüm oldu.
Aslan kurdun etrafında bir daire çizenden sonra bak bakalım gözlerim kızarıyormu dedi.
Kurt baktı bir kızarıklık yok ama şaşırıp kaldı sanki söyleyecekleri boğazına düğümlenmişti.
Kızarıyor dese sakala demese bıyığa denk gelecek her iki tarafıda poklu değnek gibi.
Yinede hayır efendim ne kızarıklığı onuda nereden çıkarıyorsunuz diye iltifatta bulunmaya çalışınca aslan kızarıyor de ulan deyip üzerine yürüyünce kurt kızarıyor efendim dedi.
Sert bir sesle geç ulan arkama bak bakalım götüm alıp veriyormu deyince kurt korkuyla karışık utanarak hayır efendim deyince , aslan alıp veriyor desene lan diye azarlayınca kurt, evet efendim alıp veriyor diyor.
Şaha kalkan yaban atları gibi arka ayaklarıyla toprağı kazıyarak bir toz bulutu yaratıp ortadan kayboldu aslan.
Toz dağılandan sonra sıradan hayvanlar bakıyorki aslan çayırlarda otlayan at sürüsüne doğru atağa kalkmış.
Dikkatle aslanın nasıl bir manevra yapacağını izlerken aslan sürüye saldırıyor ve ortalık toza bulanıyor sürü dağılıp uzaklaşıyor.
Koşarak sürünün otladığı yere vardıklarında birde ne görsünler aslan bir atı yatırmış yere dişlerse gırtlakta.
Biraz sonra at tepinmeyi bırakıp teslim olduğunda aslan ayağa kalkıp gelenleri selamlıyor.
Bakın bu iş böyle yapılır dercesine tozunu silkeleyip geçip bir gölgeye uzanıyor.
Aradan bir zaman geçiyor ve tüm hayvanlar olup bitenleri unutuyor ve atlar eski yaylım alanına geriye dönüyor.
Burada daha önce bir kurban verdiklerini çoktan unutmuşlar yayılıp tepinip dolaşıyorlar.
Bu kurdun dikkatinden kaçmıyor.
Bir tarihte Aslan bir saldırışta kocaman bir atı yere sermiş ve tüm hayvanlara ziyafet çekmişti.
Aslan çektiğine göre kurtta çekip adını tarihe yaban atı avlayan kurt olarak yazdırabilirdi.
Kurt tilkiyi çağırdı ve aslanı taklit etti.
Bak bakalım gözlerim kızarıyormu deyince tilki hayır dedi.
Kurt tilkiyi azarlayıp üzerine yürüdü ve kızarıyor desene ulan deyince, tilki kızarıyor efendim dedi.
Geç bakalım arkama götüm alıp veriyormu deyince tilki kurdun arkasına dolandı ve baktı alıp veren bir şey yok.
Hayır deyince alıp veriyor demesini bilmiyormusun ulan deyince tilki evet efendim alıp veriyor dedi.
Kurt tilkiye bak şimdi deyip at sürüsüne doğru olanca hızıyla koşmaya başladı.
Kurt sürüye yaklaştığında uzaktan olanları izleyen tilki bir toz bulutunun yükseldiğni gördü.
Dedi vallahi kurt kafadan götürdü mutlak bir at devirmiştir demek ki bugünde ziyafetteyiz.
Koşarak kurdun yanına geldi baktı kurt ağzı açık yıldızları sayıyor.
Aldığı tekme çene kemiğini kırmış ve boylu boyunca uzanmış yatıyor.
Bu arada derin derin nefes aldıkça karnı şişip şişip iniyor.
Tilki sessizce yaklaşıp kulağına, az önce değil ama şu anda hem gözlerin kızarıyor hemde götün alıp veriyor kurt kardeş diyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.