- 523 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KATI ve SIVI SABUN GERÇEĞİ
Ne hikmetse sıvı sabuna araştırmadan hemen sarıldık. Maalesef bazılarımızın hiç sorgulamadan her şeye sazan gibi atlama huyumuz var.
Sıvı sabun kullananlar bir sabah kalktığınızda kalıp sabunla yüzünüzü yıkayın da farkı görün.
Cildiniz parlayacak, gerilecek ve rahatlayacak. Öyle iki saat durulama derdi de yok. Mis gibi ve gıcır gıcır...
İlgili yetkililerin belirttiğine göre:
Sabunu bırakıp sıvı sabunlara geçmemiz için bize verilen SÜBLİMİNAL mesaj şuydu;
”Sabunlar mikropları içine çeker ve mikrop barındırır.”
Oysa uzmanların dediği de şu; ”Eller yıkandıktan sonra sabun üzerine su akıtılıp konmalı, su akıtılmaz da köpüklü halde konursa o köpükler bakteri barındırabilir” deniyor.
Mikrop çekiyor diye diye bıraktırdılar bize… Zaten bu deterjanlar yüzünden kanser bu kadar hortladı. Sağım solum önüm arkam deterjan. Evde doğal bulaşık ve çamaşır deterjanlarımızı yapıyoruz artık, çok şükür. Bir de likid sabunlardan kurtulduk mu bayağı iş başarmış olacağız…
Gelelim sıvı sabunların tahribatlarına:
Katı sabun elden çıkandır, sıvı sabun elden çıkmayandır. Likit sabunlar kimyasal yağ asitlerine sülfat bazlı köpürtücüler eklenerek hazırlanan bir tür kimyasal deterjandır.
Kullanımla cildi kurutur ve ciltte oluşan çatlaklardan kimyasal maddeler vücuda girerek kana karışır. Sıvı sabun deterjangillerdendir, insan cildini zamanla tahriş eder. Katı sabun hem o kadar kurutmaz, tahriş etmez hem daha güzel köpürür.
Sıvı sabun bulaştığı yerle aşırı samimiyet başlatır, bir türlü kurtulamazsınız, alacaklınız gibidir. Kurtulmak için denediğiniz her yol onun size daha çok musallat olmasına vesile olur, kolay kolay da ondan kurtulamazsınız…
Katı sabun gerçek dost gibidir. Size, sizin istediğiniz ölçüde yaklaşır, yaklaştıkça samimiyetiniz artar. O sizi gerçekten temizlerken siz de ona daha çok sevgi beslersiniz, mis gibi kokusu daha kalıcıdır, vedalaşması da kolaydır.
Hele doğal lifli, gliserinli, zeytinyağlı, defneli, kara kovan ballı, kahveli, ardıç katranlı, her çeşit sütlü, her çeşit meyveli, renkli killi, bıttımlı, her çeşit çiçekli, her çeşit ağaç özlü, kaymaklı, kükürtlü, esanslı (lavantalı, leylaklı…), üzümlü, … vb sabunlara doyum olur mu?
Ankara Onkoloji Hastanesine yapılan başvurular da son dört yılda cilt kanseri oranlarının yüzde 94 oranında arttığı tesbit edilmiştir. Ayrıca sıvı sabunların içeriğindeki TRİKLOSAN adlı kimyasal, elimizdeki faydalı bakterileri de öldüren bir maddedir...
Sıvı sabunların katı sabunlardan daha az bakteri taşıdığı biliniyor ve kabul ediliyor. Ancak sıvı sabun kullanımında da dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Sıvı sabunlar oksijenle temas ettikçe bulundukları kapta bakteri üretmeye başlıyor. Dolayısıyla sıvı sabun kaplarını yeniden doldurmadan önce iyice yıkayıp temizlemek ve bir sıvı sabunu kabında çok uzun süre bekletmeden tüketmek gerekiyor.
Sıvı sabunlarla ilgili bilinmesi gereken bir diğer konu ise sıvı sabunun aslında katı sabunun sıvılaştırılmış hali olmadığı. Sıvı sabun, kimyasal yağ asitlerine köpürücü maddeler ve bozulmasın diye antibakteriyel kimyasallar ile karıştırılarak üretiliyor.
Dolayısıyla uzun süreli kullanımda sıvı sabunlar cilt kuruması ve cilt çatlaklarına yol açabiliyor. Ayrıca Ege Üniversitesin de yapılan bir araştırmada açık yaralara temas eden sıvı sabunun cilt kanseri riskini artırdığı belirtiliyor.
- Klorla birleştiğinde kloroform gibi kanserojen madde oluşumuna neden olmaktadır.
- Bakterilerin antibiyotiklere karşı direnç kazanmasına sebep oluyor böylece tedavi süreci uzayabiliyor.
- Hormonları olumsuz yönde etkiliyor.
- Vücuttan uzun sürede atılmamalarının yanı sıra doğada da kolay çözülmeyip zarar verebiliyor.
- Çocuklarda alerji ve egzamaya neden olabiliyor...
Aslında sabun bir antiseptik, yani mikrop öldürücü değildir. Normal bir deri üzerinde, ölü deri hücreleri, kurumuş ter, çeşitli bakteriler ve toz vardır. Sabunun özelliği, mekanik olarak derimizin üzerinden bunların alınmasını sağlamasıdır.
Gelelim hangi sabun; katı mı sıvı mı tercih edilmeli?
Bu yazılanlardan sonra sizin tercihinize kalmış. Benim tercihimi sorarsanız her zaman tercihim katı sabun olmuştur ve halen de öyledir… SAĞLIKLA HOŞ ve ESEN KALİN.
Abdullah HAKTANKAÇMAZ
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.