SU KOKTU HOCAM !
SU KOKTU HOCAM !
Bu nasıl söz Hocam! Su kokar mı?...tuz kokar da, buz kokar da su kokmaz mı Hocam da diyemezmisiniz?Kont , karşı duruş da sergileyemez miyiz de düşünebiliriz elbette.
Tuz bildiğimiz gibi kullanmaya-kullanılmaya-kullanılmaya herhald nemden olacak ki , tuz koktu deriz.Buz da hakeza öyle, Çavdır’ın yüksek dağlarında, kimse buzdan –kardan pekmez buz şerbeti yapmak için gidip almaz sa …ya da ne bileyim, vadi boyunca güneş görmeyen yerlerdeki karlarda böörtü-böcüden buz da kokar efendim.Bunu hep böyle bildik.
Ya SU KOKAR MI? Bu seferde su koktu hocam bu da benim tâbirim.
Neden söylüyorum bunları…bu serzenişte bulunmamın da vardır elbette bir sebebi.
Fakat önce şunu belirtmekte yarar var sanıyorum.Eğer bunu da açıklamazsam …yanlış anlaşılmalara meydan vermeyeyim diye de sözcüklerimi de seçerek ve edindiğim bilgi ve tecrübelerimden yararlanarak ,okuduklarımla birleştirerek ,kimsenin adamı olmadığımı,herhangi bir partiye üye olmadığım gibi, yazmakta olduğum anımı da bugünkü hükümetle herhangi bir süretle ilişkilendirilmemesi,bildiğim doğrularımı – gerçeklerini karşı anlayışımı , kontgerilla yada karşı duruş ilkelerimle gerçekleri sentezleyerek bir analız doğrultusunda olduğunu söylemek isterim.
Başımdan geçen bir olayı anlatayım ki , karşı duruşum daha iyi anlaşılsın diyedir.O da şu ;
Mayıs ayında ; Trafikte Radar cezasi ile cezalandırıldım.Konu Trafik cezası ile cezalandırılmam-cezalandırılamam değil,uygunsuz yerde radara yakalanmam.Yani biliyorum ki , trafik cezası birkere caydırılığı da değil konum.Trafik polisinin radarı kurduğu yer uygunsuzluğu.Oysa , yıllarca Fahri Trafik müfettişliği yaptığım zamanlarda da yapılan toplantılarda da benim gibi fahri müfettişlerin dile getirdikleri yerde Trafik Radar bulundurulmayacağı hususu idi.Ve de Trafikte usta öğretici belgeleri bulunduran ilk 39 kişiden biri olmam hasebiyle ; Benim de ceza yediği yerin Trafik Polislerine ve Radarı bulunan araçtaki memur bey’e sizin burda durmanız yakışıksız-uygunsuz çıkışlarımdan sonra , memur bey’e dönüp, sizin burda bu yol kesmenize girer.Üstüne üstlük, hemde bu pahalılığın arttığı , milletin boyna şikayet ettiği bir süreçte –pahalılıkta bana yol kesmeniz…diğer taşıtlara da yol kesmenize girer ki bu vahimdir.
En vahimi de yukarıda belirteceğimi belirttiğim gibi…milleti GAlağana getirip, kontgerilla , karşı duruş gibi görünüp, hükümetin , dolayısıyla da devletin aleyhine çalışmış olursunuz.Bu ise vahim sonuçları da doğurur ki…hiç iyi olmaz dedim.Ve oradan ayrılmadan aracımı yolun ortasında bıraktım.Kameralar da kayıtta olduğunu biliyordum.Ayni şeyleri ve hatta kimliğimi de polislere fırlattığımı Emniyette de Trafik Emniyen Müdür ve Müdür yardımcıları da onlara çıkarak söyledim.Onlarda bana haklı olduğumu-orada zaten Kırmızı ışık var.Kırmızı ışıktan hemen sonra Trafiğin pusu kuramıyacağını uygun dille söylediler.Birde çay söylediler sağolsunlar.Ha şunu da söyliyeyim.İddialarımı dinleyen ceza yazan memur bey de beni çok ikna etmişti.Helal olsun çocuğa ,ismi bende saklı.Çünkü çok sinirlenmiştim.Üstüne üstlük eşim Isparta’da hastahanede yatıyordu ve çamaşırlarını Burdur’daki evimden alıp,hastahaneye götürüyordum.
Daha sonra , emniyetten gelikten sonra , ceza yediğim yerden daha saat 11(Onbir) olmasına rağmen trafik polislerinden yerlerinde yoktu.Bende kayıtlarını almıştım zaten.Onlarda bunu biliyordu.
Ve o günden sonra yani ben cezayı yedikten sonra , özellikle de Emniyet Müdürlüğüne gidip, olay mahalinde o gün,bugün Trafik Polisi ne Radar- nede Trafik Polisi pusu çekmiyordu.Halen de bu böyle.Ne mutlu ki duyarlı polislere-Polislerimize.
Bunu niçin anlattım…hem böyle bir şeyin bir daha vuku bulmaması için, hemde Polis ve Selahiyeti ..yani görev sorumluluklarını da sade vatandaşlarımızın da bilmesi.Özellikle de karşı duruşu bilmemiz gerektiğiydi.
Gelgelelim asıl meseleye…su kokmaz arkadaş..su saftır,temizdir,berraktır,akardır.Bunlardan birisi eksikse zaten su değildir.Ona su denmez.Bu bir gerçektir.
Bir gerçek var ki , gerçeğiyle ilgilendirmeyen-ilişkilendirilmeyen vede kontra hareketlerle,algı yansımalarından yararlandırılıp bundan medet beklemek de en hafif ifadeyle ayip,olması gerekir.
Peki ya , hani su koktu ya diyeceğinizi duyar gibi oluyorum.Aynı tuz koktu hikayesinde olduğu gibi…şu KPPS KPSS lisans sınavının 31 Temmuz Pazar günü gerçekleşmesinin ardından bazı sorulara ilişkin iddialarla ilgili olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan Devlet Denetleme Kurulu’na inceleme talimatı vermişti. Cumhurbaşkanı Erdoğan konuya ilişkin açıklamalarda bulunurken, sınava katılım gösteren adaylar "KPSS sınavı iptal edilecek mi, son durum nedir? ÖSYM 2022 KPSS tekrar mı yapılacak?" sorularına yanıt aradı. İşte konuya ilişkin yapılan açıklamalar ve son dakika detayları görmeden –duymadan henüz neticesi alınmadan sazan gibi atlamalara meydan vermemektir amacım.Çünkü, bizlerde okuduk bu gibi okullardan..kimsenin şaibesi altında da kalacak da değiliz.Elâlem ne derse desin diyede bakmam olaya.
Hal bu iken,özellikle de sosyal medyada , antı politikalar da neyin nesi.Hemde kimlerin ne için yaptığı bilinmeden,KPSS Sınavlarına giren çocuklarımızı da var sayarsak onları incitmeden-rencide etmeden , yolları kesilmeden…tarihte bizlere olduğu gibi…bunu da daha önceleyin belirtmiştim.Gerek Öğretmen Okulları-Öğretmen Liseleri olaylarında kat sayısı puanlama sitemi gibi..Öğretmen okullu ve hemde Öğretmen Lise çıkışlı olmam hasebiyle belrtmek istedim.
Kaldı ki çocuklarımızı da okuttuk.Başkalarını bilmem ama, ben kendi çocuklarımı savunabileceğim gibi…onlarda kendilerini savunacak durumdadırlar ve müktedir dirler.Özellikle Büyük kızımdan bahsedecek olursam…bunu da ilk defa yazıyorum bir yerlerde kalsın diye…İlkokul 2.sınıfa geçtiğinde ,İkamet Değişikliğimde çocuğumu evimin yakınındaki olkulda okumasını istedimse de Öğretmeni (Ö.Y) Hocam,’’Çocukta ışık görüyorum ve vermem çocuğu’’ dediğinde o zaman siz bilirsınız Hocam diye çocuğu ikame ettiğim evimin yakınındaki okula kaydını almayarak,okuluna devam ettirdim.4 sınıfa geldiğinde de seviye tespit sınavlarında , İl ve bölge seviye tespit sınavlarında da hep en üstte ve birincilikler alarak Liseye de o şekilde devam ettirmiştir.Hatta bir keresinde isminin ilk harfını öncelik sıralamasına göre , birinciliği kaçırmasından sonra günlerce ağlaması da halen dahi aklımdadır.Liseyi de Üniversiteyi de kazanması da aynı başarıları çalışması özverileriyle doludur.Uzmanlığı kazanıp, okula başladığı ılk günlerde de Hocaları ,Taşradan gelip, buraları kazanması bir durum değil şüphesiyle çocuğumu bireysel olarak yaptığı gözlem ve soru cevap analızyle çocuğumun kendisine bizzatı hocaları tarafından takdirini de aldığını bizzatı olarak hocasından (E.H) Hocasından da öğrendiğimi biliyorum.
2.İkinci kızımda aynı şekilde başarılı,aynı zamanda da sosyal yönüyle de aktiftı.Arkadaşlarını hiç üzmeden onları geçmesini de bilirdi.Büyük kızımın arkadaşlarından çok 2.İkinci kızımın arkadaşlarının birçoğunu da tanıyordum.Hem kızımın arkadaşları olması nedeniyle,hemde ailelerinin benim de çalıştığım kurumdan meslekdaş yada Satranç gibi sosyal aktivitelerde öğrencim olmasıyla tanıyordum ki…onlarda oldukça başarılı öğrenci olduklarını ezelden biliyorum.Ve Netice de daha yeni olmasına rağmen hem mesleğini-hemde uzmanlık dalında gelişmekte olduğunu halen dahi görüyorum.
Özellilke de kızlarım gibi Damadım da, ve diğer çalışkan-zeki bir o kadar da özverili çocuklarımızı şaibe altında bırakmak elzem verici olmakla birlikte , bu ve buna benzer paylaşımlarda-söylemlerde daha dikkatlı davranacağım gibi, iki elim dahi onların yakasında olacağımı olmasamda-olamasamda buğz edeceğimi de belirtmek içindi.Hayıflanmam o ki ,Haykirişim buna idi.
Peki ya bunları niye dile getirdim.Yukarıda Yukarıda bahsettiğim gibi …hem yanlış anlaşılmalara meydan vermemek adına, MASÜM BİR ÇOK COCUĞUMUZA DA BU GİBİ POLİMİKLERLE İTHAM EDİLMEDEN ,ŞAİBE ALTINDA BİRAKILMADAN tüm çocuklarımızı bu vebal altında bırakılmadan,hemde hükümeti dolayısıyla Cumhurbaşkanımızı ,Cumhuriyeti-Dillerinde dolaştıranlara bu vesileyle cevabımdır.TUZ KOKMADAN-SULAR KESİLMEDEN-SUS-BUS OLMADAN DA , ALLAH’IN İNAYETİ VE HİKMETİYLE HERŞEYİN BAŞINDAN GEÇİLİR İNŞALLAH.Yeterki dirayetli olalım.
Allah(CC)da bu soru çalanlara-alet olanlara-onlara faidali birşeymiş gibi gösterenlere-herkesi bu kategoride sayanlara da Lanetler diliyorum.Lanet olsun.
Yeter ki müktedir olmaya gayret göster.Göster ki…herşeye eyvallah dememek adına.Gönlünüzden serinlik,sağlık ve afiyetle,Sevgi ve Saygılarımla.03.08.2022 Burdur.Bir Yaz akşamında.
Ha birde şu varki kimseye inanmayın.Bilgi-Belge-Kanıtı olmayan kaynağı belli olmayan, göstermeyen Tröllere de İNANMAYIN. AADALETTEN DE ŞAŞMAYIN !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.