Plastik Kaplardan Uzak Durunuz Ne Salça Reçel Koyunuz Ne Turşu Kurunuz Ne de Peynir Basınız
Plastik hayatımızın her safhasında, her alanındadır. Ürünler saklanırken, servis edilirken, yenilir içilirken kullandığımız ancak hiç ısınamadığımız bir maddedir plastik. Belki kolaylık ve temizlik sağlıyor, pratik bir uygulamaya fırsat veriyor ama hayatımızdan çok şey götürüyor. Plastik kullanma meselesi bir bilinç meselesidir. Konuyu bilen iyi irdeleyen insanlar özellikle uzak duruyorlar. Biliyorlar ki plastik kullanıldığında hem kendisine hem gelecek nesline zarar veriyordur. Plastik içine konulan her şeyi olumsuz etkilemekte, tadını değiştirmekte, kimyasını bozmakta, besin değerini düşürmektedir.
………………………….
Bir anekdotla sürdürelim yazımızı. Mesleki bir ortamda bir vatandaşın plastik sandalyeye oturmadığını gözlemlemiştim. Ağabeyi anlamış olmalı ki akşama kadar ayakta durur, gezinir, girer çıkar ama asla plastik sandalyeye oturmaz demişti. Ne plastik tabakta yemek yer ne çatal kaşık kullanır demişti. Akıllı adammış. Konuyu anlamış. Bunun bir nevi zehir olduğunu çözmüş. Okumuş irdelemiş ve uzak durulması gereken bir şey olduğunu kavramış.
…………………………..
Bir bilinç meselesi bu. Konunun iyi işlenmesi, yetkililerin tedbir alması elzemdir bu hususça. Toplumun bir yönlü meseleyi anlayıp idrak etmesine zemin hazırlanması kaçınılmazdır. Poşet hayatımızdan çıktı fileye ya da heybeye döndük derken bu suni ürün maalesef hayatımızın her safhasında seyrini devam ettirmektedir. Suyu onda saklıyoruz. Turşuyu ona kuruyor, peyniri onda salamura ediyoruz. Zorlukla edindiğimiz, her türlü besin öğesini plastik kaplarda muhafaza ediyoruz.
…………………………
Cam ve porselen dururken, toprak kaplar bir kenara itilmişken biz bu suni varlığı hayatımızdan çıkaramıyoruz. Üstelik bu doğal kaplar bir kullanımlık da değil iyi kullanıldığında ömürlük. Oysa plastik bir seferlik. Toplayıp dönüştürüp tekrar kullanıyoruz.
…………………………
Eskiden ihtiyaç halinde gazete kullanılırdı da o aşılabildi çok şükür. Fırından ekmek aldığınızda gazeteye sarılır verilirdi. Gazete zemine serilir kahvaltılık üzerine servis edilirdi. Hiç farkında olmadan besinle birlikte bünyeye kurşun alınırdı. Aynı anda olmasa bile zararı sonradan ortaya çıkardı.
…………………………
Uzmanlar uyarıyor. Plastik kullanımından uzak olun diyor. Bu hem size zarar hem sizden doğacak olanlara zarar diyor ama dinleyen yok. Güçlü bir sektör anlaşılan. Sermayedarlar bu işten para kazanmak durumundadırlar. Yatırım yapmışlardır üretecek pazarlayacaklardır. Bizi de gün gün zehirleyeceklerdir.
Kemal GÜL
11.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.