TUZU KURU OLANA
Bir kesim yaşar, bir kesim bakar.Bir kesim de lambadan çıkan cine takar.Karanlıkta kalan ışık yakar..
Aklamak için atılan bin takla, türlü türlü şeyler getirse de akla çorbada yer alan iki bakla aşa tat vermez.Zira çorba tuzsuz, hayat tatsız..Sabahı müjdeleyen horozlar ise tavuk karasından rahatsız..Kanat çırpar, uçmak ister fakat kanatsız.
Sokağın başından görünür tilki..Başarısız geçmiştir yürüyüşünün ilki.Şimdi rahat senin ki.Gülümser şehla şehla..Yeni yeni buluşlar getirir akla.Sempatik olmak için atar iki takla..Kalabalık yerlerde verir poz.Nihayetinde bu oynayacağı tek koz ya..Çek bir selfi..Hitabet mi?..Sökeceksin heceleri belki.Okunursa kitabe anlaşılır elbet hitabe.
Sokak çıkmaz olunca ayrılanların birleşmesi muhtemel.Biri kaçar biri kovalar.Sloganlarla şenleniyor havalar.Gündeme geliyor eski davalar.Hal bu ki yenilik lazım.Kana kan,dişe diş devri geride kaldı.Kavgalardan herkes nasibini aldı.Kimileri yaparken dövüşü,birileri götürdü söğüşü.Tok açın halinden anlamaz ise başlar yeniden kör dövüşü.
Er kişi, hatun kişi, sağduyu olmalıdır işi.Bütünden kopan parçalar yırtar kendini parçalar..Hiç birleşir mi tutkalla kırıklar..Parça kaybolunca oluşuyor yarıklar.Tat vermiyor kimine göre koruklar.Olgunlaşması lazım tabii ki..de olgunlaşmaya zaman yok.Değil bu bildiğimiz üzüm..Öyle değil mi iki gözüm?.Baka baka kararacağına gün görmeden sararır..Morarmasına zaten imkân yok.
Mor üzüm deyip geçmeyin .lezzetinden geçilmez.Bir çok türü var.Tabii ki şimdi bunları saymayacağım sadece lafın gelişi şöyle bir kıyısından geçtim.Oldukça pahalı bu arada..Üstüne bir bardak soğuk su içtim.Hamdolsun.
Allah’ıma bin şükür.Sabrın alâsı bizde olduktan sonra ..Allah var gam yok.Bu işin hiç şakası yok..Allah’tan reva mı?..Yumurtanın,etin,sütün,peynirin,yağın,unun,şekerin rafa kalkması..Var elbet bunların bir de dönüp geriye bakması..Sen sanıyor musun ki yerde kalır fakirin duası?..Böyle gider ise arşa çıkacak bedduası..İşte o zaman sebep olanlara Allah tarafından verilecek belası.Fetvacılar tarafından verilecek salâsı..
Bu gün cuma..Şanslıyız hutbeden yana.Yazacak katipler ..Okuyacak hatipler.İstisnasız herkese hayırlı cumalar..
YORUMLAR
Biri yer biri bakar kıyamet ondan kopar derlerdi çocukluğumda Kayseri'de. Atasözü müdür bilmiyorum ama doğru ve ders alınacak bir söz tıpkı yazınız gibi.
Ha...mor üzüm gerçekten güzel olur kardinal üzümü mesela ama benim favorim ceviz üzümü koz üzümü çok şükür yetiştirme imkanım var yiyebiliyoruz.
Ama öyle bir döneme girdik ki çocuklar kaliteli gıdaya ulaşamıyor, yetersiz besleniyorlar. Bu çok tehlikeli...
Söyleyecek çok şey var ama susuyoruz umarım her şey düzelir.
Saygıyla...
Erlik Aldacı tarafından 12.8.2022 22:19:45 zamanında düzenlenmiştir.
neneh.
Var olun.Sağlıcakla..Saygıyla..
neneh.
Şiirsel nesir böyle bir hususiyet
Herkeste olmaz, hususi insanı bulur
Kalem sahibi hanımefendi de nakış nakış işler harfleri, sözcükleri
Allah selamet versin
Mübarek Cumanızı tebrik ederim
Çalışmalarınızda başarılar, sağlık, huzur, bereket dolu bir ömür dilerim
Selam ve saygılarımla.
neneh.
Hic bir parti pirtiye yama olmamis oy vermemis bir vatandas olarak objektif bakisla vatana bakarsam derim ki;
Yüz yillik tarihi bilenler....Benim gibi objektif bakabilenler
Görürler ki TC En serefli devrini en zengin devrini yasamaktadir.
Ayni zamanda en ahlaksiz en nankör devrini yasamaktadir
neneh.
İyi bir şair nesir yazarsa böyle olur işte...
Biz okuyucular da şiir mi okuduk nesir mi karar veremeyiz.
Yüreğine kalemine sağlık.
neneh.
sağlıcakla.Saygıyla..