- 283 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hoşçakal İçiçe Omuzomuza Sözcüklerinin Doğru Yazılımları Nasıldır
Sözcüklerin yazımı dikkat çekicidir. tereddüte düşürücüdür, hataya sürükleyicidir. Yazarken de okurken de yanlışa düşülebiliyor. Hangisi doğruydu acaba deniliyor. Karar vermekte zorlanılıyor.
…………………….
Doğru yazım hangisidir denilmekte çoğu zaman. Hoşça kal mı hoşçakal mı, içiçe mi iç içe mi logar mı rögar mı,. Çoğaltılabilir örnekler. Arzetmek mi arz etmek mi, bir çok mu birçok mu hangisi mesela.
……………………
Dile hakim olmak zor iştir. Kurallarınca yazıp çizmek, imlayı yerli yerince kullanmak, sözcükleri doğru yazılımlarıyla yerleştirmek ustalık ve maharet işidir. Her nedense dilimizi tam öğrenememişiz. Dilini öğrenemeyen bir başka dili zaten öğrenemez.
…………………….
Toplum olarak bir başka dili konuşanımız çok azdır. Konuşan da farklı bir aksanla konuşur. Dili başkalaştırarak, özünden aslından uzaklaştırarak, dili bir nevi iğdiş ederek konuşur. En iyilerimiz bile.
…………………….
Bu nedenle iyi çevirimiz de yok. Klasikleri okumaya çalıştığınızda gerçeğinden ne kadar uzaklaşıldığını görüyorsunuz. Heyecanla elinize aldığınız kitabı bir kenara koyuyorsunuz. Şaheser denilen şey gözünüzde küçülüyor, anlamsızlaşıyor.
Kemal SEYFİ
11.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.