Kendinden Harabeler
İnsan her yaşta güzel/yakışıklı olmak ister. Aynaya bakınca o gözleri kamaştıran (Allah her insanı güzel yaratmıştır) varlığın bebeklikten çocukluğa, gençlikten yaşlılığa geçen süreçte hep güzeldir.
İnsan -özellikle de bayanlar- güzelliklerini ispat için içsel savaş verirler. Haklıdırlarda. Kadının beğenilmek, dikkat çekmek, değer görmek gibi bir yapıya sahiptir.
Yüze sürülen fondotenler, boyalar, rimeller, parmaklara ojeler, göz kalemleri.. (kimyasallar) genç kızlar gibi - ki günümüzde okul çağindaki kızlarımızda, bi önceki paragrafta olduğu gibi beğenilmenin derdine düşüm bebeksi yüzlerini bozmaya başlamışlardır - olmaya çaba sarf eden hanımlarımız, belli bi yaş diliminde, yüzlerine bir şeyler sürmeden dışarıya çıkıklarında, eksiklik hissederler.
Oysaki kadının en güzel makyajı 5 zamanlı yüzünü "su" ile yıkaması ardından da "tebessümü" eksik etmesi ömür boyu makyaj yapması kadar bebeksi bir yüze sahip olması demektir. Tipkı erkeklerin de bunu uygulaması gerektiği gibi.
Ünlü birinin kamera karşısına çıkması gibi allanıp pullanıyor, ezik benliğinizin tek kurtarıcısı yapmacık çicekler gibi büründüğümüz, sanki hiç değişmeyecek öğlece kalacak fizik hallerimizin, gittikçe kötüye giden ilerleyen yaş sebebiyle, daha da kendinizi karalara bağlarız. Taa ki, "aman ya.." diyip gerçeğimizi geç fark edene kadar.
Geride kalan kuru bir cilt, karizma olacağız diye kaybedilen saçlar... bizi gençken beğenen ama sonrasında yok olan eş-sevgililer.
İnsan evvela sevgiyi değeri kendi doğal haliyle kabul etmeli değil midir ? Önce biz kendimizi sevip, kendimize saygı duyduğumuz kadar sevilip saygı duyulmaz mıyız ?
Insanoğlu ruhu değil de fiziki beğeninin sonunda yasanan kayıplardan ötürü sitem etmez mi... "adam değil mişsin!..." "Hiç şaşırtmadın beni!.." - "ben bunu hak edecek ne yaptım" deriz ama, "bu zamana kadar ne yapmam gerekirdi" sorunusunu kendimize gerçekçi olupta söyleyemeyiz . -
İnsan kendine değer vermediği müddetçe nasıl olur da değer görebilir ki ? Ya nasıl değer verebilir? Hemde gerçek anlamda. Burada karşımıza çıkan acaba "menfaatler silsilesi" midir ? Hani hak etmediğimiz muameleler vardı?
Konu da nereden nereye geliverdi :)
Sevgiyle kalın
Tebessümü eksik etmeyin
Abdest almasanızda yüzünüzü bol su ile yıkayın.
Su huzurdur, rahatlamadır, arınmadır.
Sükûnet
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.