- 250 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ürün Aynı Ürün ama Aynı Yerde Üç Farklı Fiyat
Yakında konu edildi. Adam sınıfının en iyisi denildi. Piyasayı ele aldığı söylendi. Hızla büyüdüğü ifade edildi. Kimdir diye sorulduğunda falanca kişi diye bizzat adres gösterildi. Bir çırpıda büyümüşler. Et işini kontrol eder olmuşlar. Firmayı kurmuşlar, liderliği ele geçirmişler, odanın başına tayin edilmişler.
……………………….
Benim de tanımam bir öneri nedeniyleydi. Denemek istedim. Ürünleri muameleleri nasıl görmek istedim. Üç parti uğradım ayrı ayrı zamanlarda. Birbirini takip eden günlerde. Esnafın istikrarlı olanına kıymet veririm. İşini düzgün yapana hesabı düzgün kesene. Burada muamele başkaydı. Uygulama farklıydı. Kabul edilir türden değildi.
……………………….
İş yerinde baba ve avlat bir de çalışan bayan var. Üç farklı da fiyat var. Doğrudan muhatabım olan evlat hesap alırsa uygun, çalışan kasanın başında ise kısmen uygun, eğer babaysa hesap alan fahiş fiyat. Oysa bir işletmede fiyat tek olur. Kişiye ve müşteriye göre fiyat değişmez. Bu bir rahatsızlık unsurudur. Müşterinin uzaklaşma nedenidir.
……………………….
Aldığım ürün et. Çekilmiş kıyma. Bir farklılık var ama nedendir diyorum. Nedenini sonra eşimdem dinliyorum. Kıyma farklı geldi bana diyor. Kıyma kuru olur biraz sıksam suyu çıkacaktı farklı geldi bana diyor ve teşhisi koyuyorum. Şırıngayla su enjekte edecek değiller ya diyorum. Bu kadarını yapmazlar diye düşünüyorum. Ancak kesim sonrası su tutulan kargasa nüfuz edilebilir, yüzde üçlük beşlik su ilavesi yapılabilir denilir. Olan budur diye düşünüyorum. Yüzde üçü beşi ise hiç hafife almamak gerekir diye hesap ediyorum. Büyümenin nedenini de bu analizi yaparak anlıyorum.
………………………..
Bizim ki bir tespit bir belirleme. Doğru olmayabilir ancak şüpheye düşülebilir. Tüm düzgün esnaflarımızı bu yargılamalardan uzak tutarak, işini düzgün yapana saygı duyarak yazımı noktalıyorum.
Kemal SEYFİ
03.08.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.