- 348 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
türkiyenin medeniyet ufku
1
amerikalılar dürüstmü gerçekten.yoksa ne dediğini bilmeyen insanların ülkesimi amerika.amerikan edebiyatı hangi düşünceden beslenir sorusu.amerikan rüyası tüm dünyayı etkilemeye devam ediyormu kominizmin çöküşünden sonra.insanlara umut dağıtmanın hüsranıyla aldanmışlığı pazarlıyorlar entellektüeller.amerikan sineması kendi başına varoluyor onca umutsuzluğa rağmen.belkide yeşilçamın konularına baş vurma gereği duyduklarından hollywoodun kabuk değiştirmesi bir gerçek.türk sineması denince kült filmlerin bahçesinden uzakta açan bir halk çiçeği.nedense tarihte kalmış hikayelerin uzağında kendine sahte bir dünya yaratmanın imkansızlığını anlamış toplum.nihat gencin cumhuriyeti tek seçenek görmesinden atatürke bu denli bağlılığı.tarikat ve cemaat bir irşad makamı değildir cumhuriyetçi yazarlara göre.16.yüzyılın ilgilenmeye değer görülmemesi konu medeniyet olunca.bu devirdeki hikayeler rasyonel değildir ümit doğan gibi yazarlara göre.türklerin tarih okuması medeniyetin uzağında bir bozkır rüyasımı gerçekten.türk dünyasında bu türden filmlerle unutuyordu tarihini sovyet döneminde.bağımsızlığın felaket getireceği düşüncesi.savaşçılığı vahşilikte görmenin uygar bir düşünce olması iknaya zorluyor tarihten çekilmiş milletleri.konu bilim kurgu nolunca seyretmeyle yetiniyor türk kavimleri.türklerin barbar olduğu tezi konusunda ısrarcıdır avrupalılar.bu nedenle geleceğin dünyasında adları geçmez türklerin.ortaasyada rusyanın hedefini nasıl yorumlamalı.rusların amerika ve avrupaya meydan okumasu osmanlıya karşı kazandkları başarıyla ölçülür durumda.işte batı merkezli tarihin yanlışlığını onaylamak demektir egemenlik haklarını kültüre boçlu görmeleri.türk sineması bu kısır döngüde görüyor ötelenmeyi.türk kültürü milli görüşten ziyade milliyetçilerin konusu olmuş yakın dönemde.ecdad yadigari yapıların ne denli hayranlık uyandırdığı batıda.bu nedenle orhan pamuk gibi yazarlarla tanıyor dünya istanbulu.benim adım kırmızı romanı için tarihteki elyazmalara göndermeler olduğu kanısında batı edebiyatı.tıpkı elif şafağın şemspare romanı gibi.işte cumhuriyete bağlılık tarihi türkiyeyle başlatmak gibi bir anlayışıda savunur kılmıştır.çünkü islam uygarlığı kesintiye uğramıştır modern bilimden sonra.modern olmanın şartına bağlanmıştır reddi mirasta bulunmak.bu nedenle cumhuriyetin çağdaşlığa bağlı bir aklı varettiği düşünülür.atatürk bir mit yaratmıştır türk tarihinde.belgeler sahtede olsa çağdaş yaşamın sigortasıdır devrimler.fetö gerçeği son yılların metamorfoz geçirmiş atatürkçülüğün ilericilik nfotoğrafı.sorun sait nursi değildir bu örgüte göre.batıdan destek nalmalarını kolaylaştırmış fen edebiyata ağırlık vermelerinden.15 temmuz kimin başarısı bir işgal olarak nitelendiğine bakılırsa.bir çok insan buna anlam veremiyor özgürce tartışılmadığından.batının düşmanlığı bizi bu coğrafyayla sınadığından kollektif bilince ters düşüyor örgütlenme.amerika cihatçı örgütleri hedefine almış görünsede modernliğin bağımsızlık olduğu bilincinde.bu nedenle tam bağımsızlık rahatsız etmiş batıyı.chpnin siyasetteki başarısını görmekle eş anlamlıdır islam düşmanlığı.çünkü bir kültür devrimi içinde varolabilir türkiye ancak chpnin iktidarından sonra.chp sol parti hüviyeti kazanmış olsada atatürk devrimlerine inanır gözüküyor.toplumun bunu gerekli görmesi bir irade zayıflığıdır aslında.tarih yorumu bu noktada anlam kazanıyor uygarca yaşam için.peki medyada terör algısını nasıl destekliyor iktidar.adnan oktar bir casusmu gerçekten yazdığı kitaplar için yargılandığı düşünülürse.kararı yargıtayın bozmasına karşı çıkmıştı hilal kaplan gibi yazarlar.benimde katkı verdiğim bu kitaplar için tehlike olarak görülen noktalar çağdaş eğitimi hedef alması.bir arpa boyu yol gidemeyişimiz bu nedene bağlanabilir konu medeniyet olunca.hiç bir örgütle bağım olmadığı halde hayatım işkenceye dönüştürüldü.amaç ifade özgürlüğü değilmi kitapların yasaklı sayılması.veryansın tvde atatürkçü zihniyet yaşatılmak isteniyor islamcı camianın çalışmaları için ticarete bulaştıkları izlenimi verilmek suretiyle.cumhuriyet düşmanlığı inancın kalibresinde varmış.bu tür iddialar dahada güçlendirir bu zihniyeti.çünkü eğitim sistemi çoktan düşüncede hürriyeti tanımış islamın varoluşu için çalışanlarca ele geçirilmiş.sol düşünce aslında hiç bu kadar yakın değildi hesaplaşmaya bir isyana dönüşmek gibi ideal taşıdığından.işte algılarla oynamanın neticesi.insanlığın savunduğu ise sıradan yaşamın rahatlık demek olduğu.bu karmaşık durum için yakınmanın anlamsızlığı kullanılıyor özgür düşünce adına.kendimi dünya için mesul tutmasamda hayatımdan çalıyor fikirlerimi sakıncalı görenler.tıpkı islam kültürünü müslümanlardan çalmaları gibi.
2
başak şengülün yönettiği akıl çemberi programında bu karışıklığı bulmak mümkün.neden çinle amerika bir gerilim yaşıyor konu tayvana ziyaret olunca.bu soruyla giriyor konuya başak şengül.maonun kızıl devrimi çin için sonun başlangıcı.sonrasında vietnam savaşında karşılaşmış iki süper güç.siyaset bilimci hasan basri yalçın mücadeleyi bu çerçevede ele alıyor.hakan bayrakçı konuya ticaret ilişkileriyle bakıyor.tayvan çinin vazgeçemiyeceği bir ülke gelecek vizyonu için.abdullah ağar çinin nasıl tepki vereceğini yorumluyor bu strateji oyununda.amerika neden hataya zorlamak istiyor çini.belki bir üstünlük kurmak istiyor bu bölgede.melik yiğitelin vurgulamak istediği amerikanın bir güç kullandığı yönünde.dolayısıyla çinin bir misillemede bulunmasına zorlandığı görüşünde.amerika siyasette tek süper güç olabilirmi çinin ekonomik başarısına rağmen.bu nedenle bir oyun peşinde olduğu kanısını güçlendiriyor bu ziyaret.
3
sorun sistemde berhan şimşeğe göre.türkiyede bir ayrıcalıklı kesim var.bunlar önemli mevkilere geliyor.faruk aksoy bunu farklı şekilde dile getiriyor.belkide eksikliğini yaşadığımız herkesin hakkı olanı alabileceği bir devlet hiyeraşisi.serap belet bu konuyu tartışmaya açarken nagehan alçı gibi bütün konukların benzer duyguda olduğu biliniyordu.enver aysever az gelişmişlik psikolojisine bağlıyordu sorunları.berhan şimşeğin rejime yüklenen ödevle açıkladığı kurumların işlevselliğini yitirmesi bir seçici aklın kaybedilmesine bağlıyor uyumsuzluğu.cem küçük sağ poltikaların ülke gerçeği olduğu teziyle katılıyor sohbete.halk neden sol partilere yönelmiyor sorusu aynı zamanda haksızlığın nedenlerinide açıklıyor.anadoluda bu düşüncenin yanlış bir yargı olarak varlığını sürdürmesi dinsel yapılarında varlık nedeni aynı zamanda.devletin mağduriyet yaşatmasını karşıtlıklara bağlıyor cem küçük gerçek eşitliğin birazda refaha bağlı olduğunu vurgulamakla.chpnin şansı olmaması seçimde muhafazakarlığın güçlü olmasımı yalnızca.enver aysever sosyalizmin güçlendiği görüşünde.solun savunduğu değerlerden söz ederken modern kültürün işlevini ak partinin hedefinde olduğu görüşünü tekrarlıyor.ideolojik düşünceye vurgu yapması nagehan alçının itirazını haklı gösteriyor belkide.çünkü solun işçi sınıf demek olduğu biliniyor sınıfsızlığı savunmasıyla sosyalizmin.siyaset kendi doğal akışında ilerlerse sisteme olan talepleri yanıtlar kurumsal yapılar.aslında fetöcülük başlangıçta rejim karşıtlığından besleniyordu bu iddiaya rağmen.sol partiler nasıl bir siyaset izlemeli tartışılıyor.geleceğe dair bir programı yok bu partilerin.solun gelişmeyi sanayileşmede gördüğü biliniyor.amaç emek yoğun bir örgütlenme.ancak nagehanın devletçilik korkusunu haklı çıkarıyor chp.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.