- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞU SİVAS DEDİKLERİ
Sivas kadim şehir..Alimlerin yetiştiği Osmanlının ulema şehri..
4000 bin yıllık tarihi kültür sanat odağı..
Sebastea Roma şehriyken asırlar içinde Danişmendlilerin sonrada Selçuklu Türklerinin daha sonrada Osmanlı yönetimine girmiş bir kent..
Kayseri Konya gibi zirai pazar ve kervan kenti olarak zenginleşen Selçukluların güzel Darül alası..
Aslında ilk vurgunu Timurdan yedi vakti zamanında..
Bu soğuk kadersiz şehir Timurun askelerince yağmalandı halkı öldürüldü..
Şehrin çilesimi desem nazarlı bir kentmiydi desem..!
Kadı Burhanettin gibi yiğit veli komutanında savaşta başı yendi..
Gelelim şu son olaylara.Evet Madımak olayı deşilen bir yara gibi sürekli neşter yedi..Gündemden hiç düşmedi düşürmedi birileri..
İşin garibi bir o kadarda insanın öldüğü Sivas Kayseri maçı hiç irdelenmez gündemede gelmez nedense..
Altı yaşındayken ben Sivasın Ece mahallesinde babaannemin feryadlarını duyan bendim bizdik o dehşeti..
24 yaşında tek suçu sadece Kayseriye maç izlemeye gitmek olan dağ gibi oğlu sevgili Kemal amcamın cenazesinin uçakla Sivasa geldiğini kimse duymaz bilmez..
38 can neden öldü..?
Dehşet ve başlarına yağan taşlar Sivas bir gol attı diye ve kulağına gelen taşla düşüp ezilen amcam gencecik baba oğul onlarca masum..İçeri açılan kapıya üst üste atılan taşlardan kaçmaya çalışırken ezilenler..
Sivası terk ettik bu facia yüzünden biz..Soy sop mahalle yerlisi olmamıza rağmen terki diyar olduk toprağımızdan.. Ata toprağı acı mekanımız oldu çünkü babaannem benide alıp her gün yukarı tekkeye oğluna giderdi ..
Söylediği acı destanları iniltileri çocuk başımla yüreğimde hissettim..
Anne beni Orhan vurdu yeter artık ağlama demiş rüyasında..
Orta yaşlı kadın kime nereye gitsin Kayseriden hangi Orhan..?
Babam demir yolcuydu annem kafayı üşütecek diye terk etti oda Sivası..Babam annem biz erkek küçük kardeşlerim ..
Babaannemlerde evini sattı terki diyar olduk..
Önce Eskişehir sonra çeşit çeşit kimliklerin olduğu İzmir..
Taş düştüğü yerde ağırdır kaybolup gittik İzmirde..
Ne büyü kaldı yaşamadığımız ne tanımadığımız insanların farklı yaşam biçimi..
Nerelisin.? Sivas..Aaaaa yakanmısın yananmı..?
Ben kimseye nerelisin Kayseri dediğinde vuranmısın vurulanmı demiyorum..
Keza ben 46 yıldır Sivastan uzağım..Egede büyüdüm..
Tüm Sivasa yaftalandı bu kir bu cehalet..
Koşa koşa bu tutucu şehre neden geldiği Allah sizin Allahınız kurana inanmıyorum diye niye çıkıp konuştuğu ateist yazarın hiç sorgulandımı..? Bu adamı kim getirdi buraya bu önceden idrak edilemedimi..?
içerde kim korkup duvarlara ateş etti vurdu birilerini kim ne yaptı kim bir avuç cahili kışkırttı kapandı gitti..
İkide bir Sivas aydınları yaktı diye hala söyleniyor..
Benim amcamı ve 38 kişiyi kim öldürdü Kayseride ..?
Bak orada sessiz soluksuz yatıyorlar Sivaspor şehitleri diye yan yana yukarı tekkede tek suçları Sivas Kayseri maçını izlemeye gitmekti..
Ben şimdi bütün Kayseriyimi suçluyayım!?..
Bu şehri böyle geri bıraktılar üzerine oynanan bu şehir evet geri kaldı..Bence iş adamlarıda hakkıyla yatırım yapmadı..
Bu klişe laf dillere pelesenk oldu ..Yakanmısın yananmı ..?
Bir karıncayı incitemeyen ne Anadolu çocukları var bu şehirde fakat bu fırsatçılar bunu diline dolamış bir kere..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.