Adın Ne Senin Demişler Mülayim Demiş Sert Olsan Ne Yazar Demişler Demesine de
Aslında adı değil kendisi mülayimdir ama ad da tam uymuş oturmuştur. Mülayim bu şahsiyete yakışmıştır. Biçilmiş kaftan olmuştur. Kişilik mülayim, isim mülayim olunca söylenecek söz yoktur. O mülayim kişiliğe mülayim değil de en sert ismi de koysanız mesela Kaya deseniz, Berk Mert deseniz yine değişmez isim kişiyi sert ve haşin yapmaz. Mülayim yine mülayimdir. Sert olsa ne yazar denilmesi o nedenledir.
…………………………..
Bazen çocuğa adı gibi olsun, adı konulan insan gibi kahraman olsun, sahabeden birisi gibi imanlı ahlaklı faziletli olsun, alim bilgin olsun, veli olsun diye en seçme isimler konulur ama hiç isim sahibine çekmez insan. Bazen tam tersi olur. Evliya yerine eşkıya, alim yerine zalim, cesur yerine korkak, yavuz yerine hırsız olur.
…………………………
Çocuklarımıza isim verirken büyük beklentilere girmeyelim. Adı sahibine çeker gibi düşünmeyelim. Manevi şahsiyetleri değersizleştirmeyelim. Tarihsel isimleri küçültmeyelim. Erdem vicdan ve fazilete toz kondurmayalım. Kutsallarımıza leke sürmeyelim. O nedenle vasata yönelelim. Ortalama isimler koyalım. Hacı Veli Hasan diyelim, kadınsa da Ayşe Emine Fatma diyelim.
Kemal GÜL
01.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.