- 275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kulluk kutsalın mı...
Kulluk kutsalın mı...
El hakim sıfatını kovduğun zaman ayetler hadisler örfleşir...çünkü hak ve marifet amaçlı değil...örf ve alışkanlık amaçlı olur ayetler..
Kulluk kutsalın mı...
Namazın namaz orucun oruç olmaz alışkanlık olur...Kulluk kutsalın mı...
Kutsalların olsun...değ,şse namazın alışkanlıktır...kutsalın değil...Ezanlar için öl.namazlar için öl...şehadetin için öl...ölmediğin kutsalın değildir alışkanlıktır...taklittir...örftür ancak
Kulluk kutsalın mı...
Neden izin verdik...Tarikatler cihadı ve kısası yok ettiler aklı da.akıl marifet hak yok dinde.işte şeriat Tarikat dini Kur’anı budadı ekmel tefsiri de...Namaza indirgendi din...cihad yok kısas yok ...deccale boyun eğmek öğütlenir oldu...fakirlik kutsallaştırıldı...zinayı kaldırmak içkiyi kaldırmak için cihad etseler ya...marifetsizleri ekmel sandık...evliya sandık...
Kulluk kutsalın mı...
Kutsal ne mi...“Başlangıçtan beri insan tecrübesinin bir parçası olan kutsal, yaratıcı ile olan ilişkisinden doğan özel bir niteliğe sahip olan veya dini bir amaç için tahsis edilen” dir...
Sadece ezanlar mı kutsalın...hocalar ayetleri konuşamaz oldular susturuldular...Faizciler faizle ilgili konularda susturdu din alimlerini...zaniler de kumarcılar da içkiciler de o sahada susturdu...giyim kuşamda da susturuldu din adamları düğünlerde içki ikramı yoksa adın gericidir...nasıl bir örf bu...esma ile kavga bu...
Evet...Herhangi bir yer, zaman, mekân, eşya ve varlıkların kutsal olup olmadığını belirleyen en önemli unsur
Allah’tır. Çünkü, yaratıcının bizzat kendisi kutsal kabul edildiği gibi, O’nunla ilişkisi bulunan bir kısım eşya ve yerlere de kutsallık atfedilmelidir...
Ölmediğin uğrunda malını evladını bağışlamadığın kutsalın değildir...şehadet getiren çok ama şehadeti için ölen yok...ezan için öl...şehadet için öl...üç kişi bir birlik oluştur kutsalın uğruna...
Evet...Bakara Sûresi’nde belirtildiğine göre Allah, meleklerine hitaben; “Ben yeryüzünde bir halife
yaratacağım” dediği zaman onlar; “Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat
çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun?...” demişlerdi16. Âyette, yaratıcıyı kutsal saymak
anlamında “nukaddisu” kelimesi kullanılmıştır.
Bilindiği gibi Allah’ın en güzel isimlerinden birisi de el-Kuddûs’tür. “Allah’ın eksiklikten münezzeh
olduğunu” belirtmek üzere kullanılmış bulunan17 bu kelime, aynı zamanda kutsal varlığın en önemli özelliği olan
“tam ve mükemmel olma”yı da vurgulamaktadır. Kur’ân-ı Kerim’de kutsal varlığı veya neyin kutsal olduğunu
en güzel şekilde ifade eden kelimenin, Allah’ın en güzel isimleri arasında yer almış olan bu “el-Kuddûs”
kelimesi olduğunu söylemeliyiz...Kulluk kutsalın mı...Allaha kulluk görevin var...Bozguncular kulluğa engeller koymuş günümde kaçını kaldırdın...bozgunculara dur de...değilse namazın orucun bir alışkanlıktır...kulluk değildir çünkü kulluk amaçlı değilsin o cesarete sahib değilsin...deccalden korkan hakkı haykıramayan Allahın huzuruna namazda ne yüzle çıkıyor ki...cihadı kısası kov namazdan haz al...bu ekmel dine ekmel tefsire marifete hakka ters...hakkı budadı sen...marifetibudadın sen dini namaza indirgedin sen...
Kulluk kutsalın mı...
Kutsal yerlerle ilgili de kulluk görevlerin var...Kutsallığı çeşitli dinler ve o din mensuplarınca kabul edilen bazı yerlere esas kutsallık kazandıran husus, o yerin Allah tarafından bizzat tayin ve tespit edilmiş olmasıdır...
Evet...İnsanın şu evrende yaşadığı iki temel boyut vardır: Zaman ve mekân. Bu, toplumlar için de böyledir. Başta insan hayatı olmak üzere, insanın tüm değerlerini bu iki temel boyutun dışında düşünmek mümkün değildir.
Dolayısıyla insanın kutsalla olan ilişkisi de zaman veya mekân boyutunda gerçekleşmektedir. İnanan insanın,
hangi zaman veya mekânda bulunursa bulunsun, fıtrat eksenine bağlı olarak, kutsalla ilişkilerinde zaman ya da
mekânın dışına taşması mümkün değildir. İşte insanın kutsalla daha yakın ilişkiye girdiğini düşündüğü veya
kutsalın, çeşitli vesilelerle kendisini insana daha fazla hissettirdiği bu zaman ya da mekânlara kutsal zaman veya
kutsal mekân adı verilmelidir...
Kulluk kutsalın mı...
Kulluk kutsalın mı...hayır alışkanlık olmuş sende uğrunda ölmeyeceğin namaz kutsalın olamamıştır...kutsal yer zaman kişi inanç var senin de olmalı değilse abes için yaratıldım demiş olursun...yani mide ve uçkur için var edilmedin...askeri ol kutsallığın askeri ol Allahın...Kulluk kutsaldır...değilse midem kutsaldır demiş olursun...
Evet...“Kutsal” kelimesi manevi sahada mükemmelliğin, tam ve yetkin olmanın dini terimidir. Manevi sahada
mükemmellik ve yetkinlik, en üst ve son derecesini Allah’ta bulur. Bunun için en kutsal varlık O’dur. O, her
türlü eksiklik ve noksanlıktan uzaktır. Bütün mükemmellikler ve yetkinlikler Allah’ta toplanır ve O’nun
kutsallığını pekiştirir (Kuddûs). Bunun için, herhangi bir varlık Yüce Allah’a ne kadar yakın olursa, o derece
O’ndan mükemmellik alır (insan-ı kâmil). Böylece o da kutsala ve kudsiliğe yaklaşır...
Esmayı kutsallaştır...bayraklaştır...Allhı ulula...kuluk kutsalın olsun yani...değilse yazık edersin ömre...hayata verilenlere...verilenleri veren için harca...Kulluk kutsalın mı...Kulluk kutsalın olsun...
Kulluk kutsalın mı...
Allaha kulluk kutsalın mı...Mideye mi uçkura mı kulluğun yoksa..müşrik misin mü’min misin tekle korkunu tek Allahtan kork...Yasin suresinde ki yasin gibi ol adı yasin olan...İbrahim gibi ol adı İbrahim olan...Musa ol Firavun gibi zalimsin ...suriyede müslüman boğazlayan şii...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.