- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİNİ DEĞERLERİMİZ MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ
Makalelerimin birinde dini kimliğini kaybeden, milli kimliğini de kaybeder demiştim. Bu makalemde de buna yakın konuları işlemeye çalışacağım.
Başarırız inşallah. Milletleri ayakta tutan değerleridir. Birlik, beraberlik, dayanışma içinde yaşanabilmesi için düsturları içerir. milletler mili ve dini değerleriyle tarihe yazılırlar. Tarihte görebileceğimiz bir sürü örnek var.
Milli ve manevi değerlerini bir kimlik gibi üzerinde taşımayan milletler mecburen taklit etmeye yönelirler. Körü körüne taklit ede ede taklit ettikleri toplumlara benzerler. Dini ve milli şahsiyetlerini kaybeden milletlerin tarih sahnesinden silinip gittiklerini görebiliyoruz. Bir milleti yıkmak istiyorsanız. İçeriden birilerini satın alarak, ya da iyi yetişmiş ajanlarını salarak milli, manevi değerlerini yozlaştırarak kısa yoldan hedeflerinize ulaşabilirsiniz.
Bu itibarla geleceğimizin teminatı olan gençlerimizi, millî, manevî ve kültürel değerlere uygun yetiştirmek, anne-baba, dede-nene, eğitimci, resmî ve sivil kuruluşlar ve topyekûn toplum olarak hepimizin görevidir. ‘’İşte bu , benim dosdoğru yolumdur; artık ona uyun. Başka yollara uymayın; yoksa o yollar, sizi parça parça edip, doğru yoldan ayırır. İşte bunları, sakınasınız diye Allah size emreder’’. Bu ayetin ifade ettiği gibi dini ahlaki değerlere sahip çıkarak taklitçiliği öteleyerek milli kimlik ve şahsiyetimizi korumamızı emrediyor.
Ahlaki çöküntüye uğratacak birlik ve beraberliğimizi bozacak başka milletlerin örf ve âdetlerini benimsemekten sakınmalı ve benliğimize sımsıkı sarılmalıyız. Sağlam bir toplum... Milletleri ayakta tutan, hiç şüphe yok ki millî ve manevî değerlerdir. Bu değerler, milletlerin birlik, beraberlik ve toplumsal dayanışma içerisinde yaşamalarını ve millî kimlikleriyle Tarih sahnesinde yer almalarını sağlamaktadır.
Bizim değerlerimiz bizim kültürümüzdür.biz ne derece dini milli değerlerimizi geliştirir ve sürdürürsek ve kültürel değerlerimizi dini değerlerimizle bütünleştirirsek gelişmemiz kenetlenmemiz o kadar güçlü olur.
Millet olarak güçlü bir şekilde var olmak istiyorsak sevgi saygı ve fedakarlığın toplum hayatımızın güzel bir şekilde devam ettirilmesinde, Neslimizin hasar görmeden yetiştirilmesinde, gelecek kuşakların temelinin sağlam atılmasın da mili dini değerlerimizin kültürel yaşantımızın büyük önemi vardır.
Özellikle genç kuşakları, bu değerler çerçevesinde eğitmek ve yetiştirmek oldukça önemlidir. Çünkü gençlerin dinî ve ahlâkî değerlerden uzaklaşmaları, örf ve âdetlerimize uymayan davranışları benimsemelerine, zararlı akım ve alışkanlıkların tuzaklarına düşmelerine yol açmaktadır. Bu konuda ailelere ve bilhassa okullara büyük önem düşmektedir.
2006 yılında çalıştığım bir okulda ‘DEĞERLİ SIRAM ‘’diye bir proje uygulamıştım ve çok büyük bir verim almıştım. Düğünlerimiz, törelerimiz eğlence şeklimiz tükettiğimiz gıdaya kadar milli olmasına dikkat çekmek istiyorum.
Ne kadar dini ne kadar milli olduk o kadar sağlam kaldık. Bizim geçmişten aldığımız kültürümüzde israf yoktur ama bizde var. Geçmiş kültürümüzde içki yoktur. Ama bizde var. Bu tür davranışları dini ve milli kültürümüzle bağdaştırmak mümkün değil. Ayrıca millî ve manevî değerlerimize ters düşen bu tür eğlence ve âdetler, kültürel tahribata da yol açmakta, bizleri millî kimliğimizden de uzaklaştırmaktadır. Bunun için kültürel mirasımızdan, dinî anlayış ve heyecanımızdan kaynaklanan değerlerimizi yaşatmaya gayret etmeli, bu değerlerimizi genç kuşaklara aktarmaya çalışmalıyız.
Dinî ve millî değerlerimizle çelişen başka kültürlerin örf ve âdetlerini de körü körüne taklit ve özentiden kaçınmalıyız. İstanbul anlaşmasının tekrar çekilmesi bu konu itibariyle çok büyük önem arz etmektedir.,. Gerek erkek gerek bayan, ahlâkî değerlere ne kadar sâhip çıkarlarsa, aile müessesesine ne kadar önem verilirse o kadar sağlam bir aile yapısı kurulur ve cemiyet de o derece sağlam olur. Tabii ki millet de son derece sağlam olur; bu milletin teşkil ettiği devlet de o derece uzun ömürlü olur.
___________________________AR________________________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.