- 214 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Netice İtibariyle Çabanız Boşunaymış İş Olacağına Varırmış
Ne yapsanız ne etseniz iş olacağına varırmış. Olacak olurmuş. Müdahaleler netice vermezmiş. Konu mesleki bir sınav sonucuna ilişkindir. Farklı nedenlerle aşabileceğim bir sınavdan kalmış olmamdır. Sınavın azizliğine uğramamdır. Duyarsızlığa ve yetkinsizliğe maruz kalmamdır.
...
İki ya da üç yılda yapılan bir sınav, geçme notu yetmiş, edinilen belge ise işe yarar türden. Beş farklı konudan onaltışardan toplamda seksen soru sorulmakta yetmişi aşan başarılı kabul edilmektedir. Sorular son üç sınavdır zor cidden. Iyi hazırlık gerektirmekte. Nitekim çalışıyor ve hazırlanıyorum sınava. Aşabileceğime inanıyorum Ancak iki soruyla atmış yedi buçukla eleniyorum. İçime oturuyor bu sonuç. O nedenle takipteyim ve açılırsa başvuracağım. Nitekim yaz ortasına kadar da takip ediyorum. Sonra da herhalde seneye kalacak diye bırakıyorum.
...
Bırakıyorum ama tesadüfen bir sitede sınav duyurusuna rastlıyorum. Başvurunun son günü gibi algılıyorum önce. Sonra aşılmış olduğunu ve bir günle kaybettiğimi görüyorum. Bir anda üzülüyorum. Kısmet değilmiş neyse diyorum. Bunda da bir hayır vardır diye düşünüyorum. Dokuz günlük bayram tatili, konunun gözden kaçmasına nedendir diye kendimi teselli ediyorum. İşte o nedenle iş olacağına varırmış diyorum. Takibinde olduğum, özellikle katılmak istediğim bir sınavdan böylelikle uzak kalıyorum.
...
İçime oturdu dediğim sınavdan niçin ve hangi nedenlerle kaldığım hususudur. Açayım konuyu biraz. Sınav on altı soruluk mevzuatla başlıyor ve farklı farklı alanlardan gelen sorularla devam ediyor. İlk onaltı soru bana zor ve ters geliyor. Meğerse mevzuat son yönetmelik değişiklikleri ile baya bir dönüştürülmüş. Ancak sınava yine de asılmak istiyorum. Gerisinde ciddi bir emek var çünkü. Soruları tamamlıyor ve kotluyorum. Sonrada hangi şıktan kaç tane işaretlemişsim sayıyorum. Ancak bu arada iki sorumun cevabını değiştirmek istiyorum. Bakıyorum ki her iki şık da A. Saymışım seksen sorunun otuz yedisinin cevabını A şıkkı olarak işaretlemişsim o nedenle yüzde yüz emin olduğum bu iki soruyu değiştirmekten vazgeçiyorum. Seksenin otuz dokuzu A şıkkı olamaz diye düşünüyorum. Ertesi gün cevaplar açıklanıyor benim de çözdüğüm C kitapçığında kırk iki adet A şıkkı olduğunu görüyorum. Bu kadar da olamaz diyorum. Normal dağılımda çok çok yirmi soru gelmesi gereken bir sınavda yarıdan fazlası bir şıktan geliyor. İş bununla da kalmıyor. Yanlış beş soru iptal ediliyor. Üçü benim doğru diye yaptıklarımdan. Soruları bilinen belli başlı bir üniversite hazırlıyor ve sınavı da aynı üniversite yapıyor. Seksen soruluk sınavda doğruların kırk ikisi bir şıkka kaydırılıyor ve beşi de yanlış çıkıyor. Normal şartlarda bu sınav iptal edilmez mi, maalesef edilmiyor. Tüm itirazlar boşa gidiyor. Ve bu sonuç benim içimde bir acı olarak kalıyor.
...
İşte anlatılan bu nedenlerle takipteydim ancak olmadı. Bir başka bahara kaldı. Enerjimiz kalır, ömrümüz yeterse eğer.
Kemal SEYFİ
31.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.