- 436 Okunma
- 4 Yorum
- 5 Beğeni
BİR YALNIZLIĞIN NİDALARIDIR SÖKÜN EDEN...
Yalnızlığımı paylaşıyorum ve her halükarda: paye verdiğim kadar da yalnızlığa ben yalnızlıktan ve acılardan besleniyorum.
Yorgun nutuklar atıyor yüreğim.
Yâd ediyorum dünü elbet güme gidiyorum ve küme düşüyorum.
Harcı âlem dünya.
Sevgiler hercai menekşe tadında.
Sözcüklerse enflasyonla beraber prim yapmış ve nerede gizli saklı ise peşindeyim sözcüklerin aslında tek bir sözcüğün ki…
Az sonra teşrif edecek o tek sözcükle yazıp tamamlayacağım yazımı belki de son nefesimi verip yazgım noktalanacak.
Ebegümeci duygular.
Bazen ekşi limon tadında.
Bazen acı çok acı bazense gözlerimi yalan.
Yarenim sözcükler belki de albastı imgeleri ve ben başımı yastığa koymadan sözcüklerimi çıkarmalıyım görücüye.
Huyum kurusun, mizacımsa terk etsin beni.
İçine düştüğüm her boşluğu hoşluk bilmek adına benim ruhani yolculuğum.
Dilbaz yürek şakıyan.
Kader hükmeden bazen kanatan.
Kandığım kadar insanlara aslında benim kendimi kandıran.
Nüktedan olmalı oysa insan ve neşeli ki insanlar çevrelesin onu: azıcık asık suratlı ve de sitemkârsanız kaçıyor işte sizden insanlar.
Bu günlere gelmek elbet kolay olmadı ve ben en mutlu zamanlarımı dünde yaşayıp bitirdim.
Afaki bir mutluluk beni.
Yoksa ben miyim muğlak olan?
Ya da mutlak sayı gibi bir eksi hanede dönendiğim bir de artı kutba yöneldiğim.
Resmigeçit yapan duygular alı al moru mor ve nazenin.
İkbalimi örüyorum aslında iç sesim sayesinde önümü görüyorum.
Rotadan çıkmamak adına direksiyonu asla kırmıyorum yine de insanların huyuna suyuna gitmeye mecburum.
Yalanım yok ve doğrular illa ki benim tekelimde ama mademki doksa köyden kovuldum doğruyu söyleyip ve hala muhtar olarak atanmayı bekliyorum o köylere.
İhtiyar meclisi ise sızlanıyor ve huzurevine gitmek istiyorum onları yatıştırmak adına.
Bir güzelliği paylaşmak bahşedilen elbet tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır:
Ama ben ne yılanım ne de durduk yere tatlı sözler söylüyorum içimdeki çocuğa alabildiğine hırpalanmış ve yorgunluğun da tavan yaptığı kadar cüretkârım işte en çok da kendime yüklendiğimde.
Mademki bir hayalim var.
Mademki tüm hayallerimi gerçek kıldım ama artık emin değilim son hayalimin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğinden ama gerçek olduğumdan eminim ve hiç olmadığım kadar küskün insanlara.
Göçen bir ev gibi.
Göçük altında kalan duygularım ve de.
Göç mevsimine ise daha çok var ve ben illa ki erteliyorum bir şeyleri.
Dünyanın malından mülkünden çoktan geçmişken kimliğimi irdeliyorum:
Evet, ben sahici bir insanım ve doğrularım benim vazgeçilmezim ve eğri oturup doğru konuşuyorum dayandığım kadar zorluklara asla yanlış yola sapmayacağıma söz verdim kendime.
Bir yalnızlığın nidalarıdır sökün eden bu bağlamda yazarak dindiriyorum yalnızlığımı ama dinmek bilmeyen de bir rüzgâr var içimi üşüten oysaki bu yaz sıcağında asla mümkün değil üşümek ve üşenmeden yazıyorum İlahi Esinti beni yanına çağıran ki zaten O, hep yanımda ve kimsesizliğimi sahiplenen yine de yine de umut ediyorum ki…
Neyin hayalidir bilmem içimi titreten.
Neyin nesidir bunca hüzün onu da çözememişken ve işte sağaltıyorum hüzünlü ve kırık kalbimi ant içtiğim kadar doğruya ve sevgiye kıblemde saklıyım ben ve de dualarım.
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin.
Selam ve dua ile ağabeyim
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin.
Selam ve dua ile ağabeyim
sevgili gülüm bu anlatımın diğer çalışmalarına göre daha bir değişik geldi bana.
özellikle ebegümeci duygular. düşün dur şimdi ebru nasıl da geliyor böyle ifadeler gülümün aklına.
"nerede gizli saklı ise peşindeyim sözcüklerin aslında tek bir sözcüğün"
demişsin ya yazı içinde ben de şimdi düştüm ebegümeci duyguların peşine
valla hiç üşenmedim faydalarına zararlarına bile baktım az önce:)
enteresan bilgiler edindim sayende.
duygu bağlantısını çözmem zaman alacak elbette.
ilk izlenimim ebegümeci her tür toprakta yetişiyor ve aslında çok faydalı bir bitki..
ancak kimse kıymetini bilmiyor.ya da insanlar bu bitkiden habersiz. ancak ifadende bundan çok daha fazlası olduğunu düşünüyorum.
yalnız çok güzeldi ya...
ben de takılgan ebru koskoca yazı içinde bak nereye takıldım:)
kaleminin ucu ne kadar açık ve ne kadar geniş kelime dağarcığın
zaten hangi birine takılacağımı şaşırdım.
çünkü düz okumayla geçilmez senin yazıların
sihirli bir dünyan var okurken düşündüren...
sana tebriklerimi bırakıp ebegümeci duyguların araştırmasına devam edeyim en iyisi mi :)
sevgilerimle canım
Gülüm Çamlısoy
Ki tam da ben kendimden gidecekken.
Ne çok şey asılı hayatta ama havada değil:
Hep derim de:
Gökte bir kancanın ucunda asılıyım, diye.
Ritmik duygular bazense kayıp ama asla ayıp değil.
Hüzün ve sevgi sakın ayıplanmasın sakın hor görülmesin ki:
Ah, güzel Ebru'm, ne çok insan var çevremde hüznümü mutluluklarına katık eden ve inan ki sadece yazdığımda bir de aranızda iken nefes alıyorum.
Yazmak doyumsuz bir duygu bazen canım çok çok yanıyor her nasılsa.
Kendime kızıyorum sonra konu ne olursa olsun.
Yetmez ama:
Yazdıklarımı gözden geçiriyorum bu sefer onlarca belki yüzlerce sayfa yazı şiir uzay boşluğuna bırakıyorum.
Güzel varlığın ve sevgili Defter:
Ne iyi geliyorsunuz bana.
Çok şey öğrendim sizlerle olan birlikteliğimde ve çok da şey var aşmam gereken bu yüzden gücüm önce Allah'tan sonra sizlerden.
Çalakalem bir yazıydı işte dün uykulu ve yaşlı gözlerimle yazdığım.
Teşekkür ederim billur kocaman yüreğine.
Seni seviyorum canım arkadaşım.
İyi ki buradasın
İyi ki aranızdayım
Rû //
seni seviyorum
Gülüm Çamlısoy
:))
kalp kalbe karşı
ben de seni seviyorum
elimden gelen hepi topu bu bir de dualarım.
Mademki bir hayalim var.
Mademki tüm hayallerimi gerçek kıldım ama artık emin değilim son hayalimin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğinden ama gerçek olduğumdan eminim ve hiç olmadığım kadar küskün insanlara.
Göçen bir ev gibi.
Göçük altında kalan duygularım ve de.
Göç mevsimine ise daha çok var ve ben illa ki erteliyorum bir şeyleri.
Dünyanın malından mülkünden çoktan geçmişken kimliğimi irdeliyorum:
Evet, ben sahici bir insanım ve doğrularım benim vazgeçilmezim ve eğri oturup doğru konuşuyorum dayandığım kadar zorluklara asla yanlış yola sapmayacağıma söz verdim kendime.
Bir yalnızlığın nidalarıdır sökün eden bu bağlamda yazarak dindiriyorum yalnızlığımı ama dinmek bilmeyen de bir rüzgâr var içimi üşüten oysaki bu yaz sıcağında asla mümkün değil üşümek ve üşenmeden yazıyorum İlahi Esinti beni yanına çağıran ki zaten O, hep yanımda ve kimsesizliğimi sahiplenen yine de yine de umut ediyorum ki…
Neyin hayalidir bilmem içimi titreten.
Neyin nesidir bunca hüzün onu da çözememişken ve işte sağaltıyorum hüzünlü ve kırık kalbimi ant içtiğim kadar doğruya ve sevgiye kıblemde saklıyım ben ve de dualarım.
“Resûlullah (s.a.v.), mescidde oturmakta iken bir adam geldi, namaz kıldı, sonra şöyle dua etti: Allah’ım beni bağışla, bana acı. Bunun üzerine Resûlullah (s.a.v.), ‘Ey namaz kılan, acele ettin, namaz kılıp oturduğun vakit Allah’a layık olduğu şekilde hamd et, sonra bana salât ve selam et, sonra da yapacağın duayı yap.’ Bundan sonra başka biri namaz kıldı. Namazdan sonra Allah’a hamd etti ve Peygambere salât ve selam getirdi. Başka bir şey yapmadı. Bunun üzerine Resûlullah (s.a.v.), o kimseye: ‘Ey namaz kılan kimse! Dua et, duan kabul edilsin.’ dedi.” (Tirmizî, Deavât, 66; Nesâî, Sehv, 48)
GECEYE BİR DUÂ BIRAK 🌸
Duâ mü’minin silahı
Öylece bulsan felâhı
İşleme artık günahı
Geceye bir duâ bırak...
Rab’bimle senin aranda
Devâ bulacak yaran da
Arayan bulur soran da
Geceye bir duâ bırak...
Duâ ile halini arz
Namaz beş vakitteki farz
Et sadece Rab’be niyaz
Geceye bir duâ bırak...
Her şey yazılmış Kur’an’da
Kalbi imanla dolanda
İnşallah makbul duânda
Geceye bir duâ bırak...
Tövbe ve istiğfar ile
Bülbül olup gelsen dile
Ne dilersen Rab’den dile
Geceye bir duâ bırak...
Her şeyi hakkıyla bilen
Nasuh tövbe ile silen
Sen gidersen Rab’bim gelen
Geceye bir duâ bırak...
DOST YÜREĞİNDEN DUÂLAR
Bu güzellikteki bir davete güzel bir dua ile katılmış olayım;
Yâ Rabbi! Rahmetinle yarlığa,kusurlarıma bakma. Bana belâ bir ben var; beni bana
bırakma! ...Mecit Aktürk
🌸🌸🌸
Geceye bir dua olarak,
Allah ım Senden başka hiç kimseye muhtaç etme bizleri... Gökhan KAVCI
İhlâs içinde harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum.
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Allah'a emanet olunuz.
Gülüm Çamlısoy
İradesine sahip çıkan beşerin çabaladığı kadar tevekkül ettiği.
Hayatı yaşanır dayanılır kılan da bu değil mi...
Duanın gücü hocam ve işte an itibari ile aranızda isem diyecek ek bir şeyim yok.
Samimi bir inanç ve umut.
Sevginin samimiyeti insanı Rabbine yakın kılan ve huzurlu.
Çok teşekkür ederim.
Sonsuz selam saygımla hocam