Hıncal Uluç Rahmeti Rahmana Kavuştu Dediler ama
Hıncal Uluç da bir fanidir. Her fani gibi ölümü tadacaktır ama yaşayan insana öldü denilmesi niçindir hangi nedenledir. Yoksa yaşını almış hasta birisine ölüm yakıştırılabilir o ayrı bir konu ama insan yaşarken öldü denilmesi daha farklı bir konu. Ancak şu bir gerçek ki Hıncal Uluç yaşadığı sürece bir şeyler üretebilir topluma bir şeyler verebilir. Çünkü iddialı birisidir. Eleştirmekten korkmaz. Haklı olduğunda savunamayacağı kabul ettiremeyeceği şey yoktur.
...
Uluç’u nereye koysanız sırıtmıyor. Müftü torunuyum diyor dindarlarla örtüşüyor, babam Türkeş’in yakın arkadaşıydı diyor milliyetçilerle, biz siyasalcılar diyor mülkiyelilerle, spor programı yapıyor futbol camiasıyla, edebi alana giriyor entellektüellerle, Sabah Gazetesi’nde yazıyor iktidarla, iktidarı eleştiriyor muhalefetle, magazinsel yorum yapıyor ve güzellik kraliçelisi jüriliğine katılıyor sanat dünyasıyla örtüşüyor
...
Kompozisyonu, hinterlandı geniş Uluç’’un. Anlattığını güzel ve etkili bir dille anlatıyor her insanın anlayacağı biçimde yorumluyor. Size sempatik gelecek şeyler söylüyor. En uzak olanları bile aurasına çekiyor. Dar bir habitata sıkışıp kalmıyor.
...
Sayın Uluç için ak olana kara desin, olmayacak olanı iddia etsin sizi inandırır, tezini kabul ettirir yorumu yapılır. Cidden öyle, iddialı ve açık bir insan. Eleştirdiğinde hakkını veriyor. En eleştirilemez denileni bile iyi bir ele alıyor. Top konusunda spordan gelen muhabirliğini konuşturuyor. Yabancı damatlığını ara ara konu ediyor. Resmen ayrıldık uçağa bindirip yolcu edeceğim; Hıncal bana bir kez olsun seni seviyorum demedin ki itirafı yapıyor ama onu da şu güzel yorumla tamamlıyor. İnsan sevdiğine niçin seni seviyorum desin ki diyor.
...
Sayın Uluç’a sağlıklı ve uzun bir ömür dileğiyle tamamlayayım yazımı.
Kemal GÜL
30.07.2022