- 326 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KARANTİNA SÜRECİ
KARANTİNA SÜRECİ
Sevgili dostlar merhaba
Covid 19 nedeniyle evde tek başıma izolasyonda bulunduğum bu günlere nasıl gelindi, buna yanıt bulmaya çalışacağım şimdi:
1 Mayıs 2015 tarihinde mide antrumunda ortaya çıkan Adeno B tipi kötü huylu bir tümör nedeniyle tıp dilinde gastrektomi denilen bir operasyon atlattım. Midemin yaklaşık üçte ikisi ve kalın bağırsaktan yaklaşık 40 cm kadar bu operasyonda alındı. Akabinde 28 gün ışın tedavisi (Radyoterapi) , 6 kür damardan kemoterapi, yaklaşık yedi ay da akıllı tabletler ile ağızdan kemoterapi uygulaması ile kanser ile savaşımı, erken evrede tanı konulduğu için kazandım. Geç kalsam korkunç ölümcül bir sonuçla karşılaşabilirdım. Bu süreç hiç de kolay değildi, tüm hücrelerim bir kez öldü ve dirildi..Ayak tabanlarımda deri kalınlaştı, tırnaklarımda morfolojik değişiklikler (tırnak körelmesi) gündeme geldi, organ ve doku kaybına bağlı olarak emilim ve sindirim yetmezliği gündeme geldi. Hastalık öncesi 87 kilo iken ameliyat aşamasında 10 kg kadar zayıfladım. Daha sonra kilo kaybı yıllara göre kademe kademe arttı. Buna bağlı olarak ağızdan mama yoluyla besin almam gereken dönemler geçti. İki ay öncesi kilom 60- 61 kiloya kadar düşmüşken, Mayıs ortasında Isparta’da ve Burdur’da GÜL HASADI turları başladı. Evde oturup kalmaktan oldum olası sıkılan ben hareketlendim ve Gül hasadı turlarının ardından başlayan lâvanta turlarına katıldım. Bu hereketlilik sürecinde Denizli ve Pamukkale konaklamalı turlar yaptım çeşitli Türk seyahat acentesi grupları ile. Yine Karadeniz turları da bilindiği üzere yaz aylarında yoğunlaştığı için 3 kez Doğu Karadeniz turu yaptım bu süreç sonucunda uzun otobüs yolculukları ve hareketlilikle birlikte kilom midemdeki yanma ve reflü şikayetlerinden dolayı son bir ay içerisinde birden 54 kiloya kadar indim, yani yiyecek bol olsa da yiyemiyordum. Cildim kurudu, vitaminsiz kaldım, ayaklarıma ve el parmaklarıma kramp girecek düzeyde vitaminsiz kaldım. Nihayet gectiğimiz Pazartesi günü boğazımda farenjit nedeniyle doktora gitmeye karar verdim, Isparta Şehir Hastanesi’nde şikayetlerim Göğüs Hastalıkları ve Dahiliye Bölümlerinde laboratuvar tetkikleri ile değerlendirildi. 26 Temmuzda hastaneye yatışıma, serum ile damardan beslenmeme ve endoskopik tahlillerin yapılmasına karar verilmişti ki Göğüs Hastalıkları Bölümünün akut bronşit tanısının ardından, reçetem yazıldı ve doktorun, " Ciğerler temiz görünüyor, ama ne olur ne olmaz bir PCR testi yaptır, hiç belli olmuyor! " demesiyle test yaptırdım ve bilindiği üzere sonuç pozitif çıktı.
O zaman anladım ki beni son günlerde halsizleştiren, güçsüz bırakan, zayıflamaya maruz bırakan esas olarak Covid 19 virüsü imiş..
Nereden geldi, nasıl kaptım bu Covid -19 virüsünü?! Bu sorunun bilinen net bir yanıtı yok şimdilik? Ancak daha önce Covid geçirmiş taşıyıcı birisinden olabilir, tur müşterilerinden olabilir, şehirlerarası otobüs yolculuklarından olabilir, v.s.v.s.
Sonuç olarak virüsün şakası yok ve zayıf bulduğu bünyeyi hemen sarmalına alıyor ve yatırıyor.
Sağaltım süreci immunial sistemde, bağışıklığın güçlü kalmasına bağlı olarak başarı ile sonuçlanıyor. Yoksa virüs bedeni teslim alıp öldürüyor.
İzolasyonun üçüncü günü olan bu günde ilk güne göre daha iyiyim, cildimdeki kuruma önemli ölçüde azaldı, tenime can geldi, damarıma kan geldi..kilom da tartılmamakla birlikte yerine gelecek.
HASTALIK BELİRTİLERİ: Yorgunluk, güçsüzlük, iştahsızlık, kaburga kemiklerinde sırtta eklem ağrı ve sızısı boğazda yanma ve öksürük, ağız ve burundan ifrazat ve akıntı, göz içinde yanma, ateş, mide bulantısı, nefes darlığı ve kusma tipik Covid 19 belirtileri.
Bu belirtiler ile hastaneye gitme kararı aldım ve antibiyotik yanı sıra, ağrı kesici ve ateş düsürücü reçete yazıldı. B, C, D vitamini almam önerildi.
Gereğini yaptım. Gayet rahat bir biçimde seyrediyor hastalığım. Korkulacak bir durum yok..
2 Ağustos günü dışarı serbestçe çıkabilirmişim, 3 ay sonra Covid 19 aşısı olabilirmişim...
Bu vesile ile bana iyi dileklerini sunan siz tüm dostlarıma can-ı gönülden teşekkürlerımi sunarım sağlıcakla esen kalasınız...
Şaban AKTAŞ
26- 27-28-29 TEMMUZ 2022
ANTALYA